Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Bahhhhhh net een teek van haar kop gehaald. Nog maar net vast denk ik en nog niet volgezogen. Nu zeggen ze dat ze er ook weer afvallen door de penning, maar eerlijk gezegd wil ik daar niet op wachten en het ook niet afwachten. Weg is maar weg. :D Hopelijk is het de eerste en ook de laatste :(
Hier vorige week één teek gehad, de andere hond heeft er dus nog geen gehad. Ik wacht dit jaar met de aanschaf van de Scalibor tekenband tot ik dagelijks teken van ze af haal. Vorig jaar was dat echt voor niks, kon dat bandje al rap weer af. Afgelopen winter hebben we wekelijks getraind in wildrijk gebied en desondanks ook geen teken.. Dus eerst maar eens zien of bestrijding nog wel nodig is voor ik bestrijdingsmiddel in zet.
Hier is een ware tekenplaag los gebarsten en als we veel in hoog gras en struikgewas getraind hebben kan ik er heel wat van ze verwijderen :( Ik heb weer Scalibor besteld en dacht zodoende - want 'leuk' is een bestrijdingsmiddel natuurlijk nooit - weer aan jouw topic, met interesse in je ervaringen nu. Hoe gaat het nu qua tekenbestrijding? Is Luna nog steeds tekenvrij?
Op zich is het magnetisch veld niet zo hocus pocus als het lijkt....de aarde heeft er één en vogels migreren erop...alles op onze aarde werkt door het magnetische veld...en dieren ook..

ben benieuwd hoe het met de teken zit..Mijn moppie heeft er veel momenteel en vooral heel veel last van...ik ben maar met een teatrea/lavendelolie spray begonnen omdat ik de advantix niet ok vind en het ook niet helpt...ruikt wel lekker mijn hondje nu!
Papalou schreef: Op zich is het magnetisch veld niet zo hocus pocus als het lijkt....de aarde heeft er één en vogels migreren erop...alles op onze aarde werkt door het magnetische veld...en dieren ook..

ben benieuwd hoe het met de teken zit..Mijn moppie heeft er veel momenteel en vooral heel veel last van...ik ben maar met een teatrea/lavendelolie spray begonnen omdat ik de advantix niet ok vind en het ook niet helpt...ruikt wel lekker mijn hondje nu!
Ik ook sinds zaterdag (met azijn hè), werkt tot zover best goed alleen een hoop gedoe. Dus ik volg het hier ook :)
Wij zijn net terug van een vakantie in Zwitserland. Heerlijk door de bossen gelopen. Twee teken in 2 1/2 week. Valt mee zou je zeggen in zo'n tekenland.  In Nederland nu alweer 2 teken in een week. De laatste was zooooo groot dat ik er van schrok:-)Al met al is het niet veel , maar wel meer dan vorig jaar.
Wij denken erover een nieuwe penning te kopen. Misschien werkt hij het 2e jaar wel minder goed. Ik ga van de week eerst even mailen met het bedrijf. Ik laat van me horen.
Ik heb gemaild met CatanDog's en gevraagd of de penning in het 2e jaar een mindere werking kreeg. Nee, het zou even goed moeten werken dan in het 1e jaar. Wel zou ik als coulanceregeling voor mijn klacht een nieuwe penning mogen kopen voor €20 ipv voor €45. Ik heb van dat aanbod gebruik gemaakt , hoewel Luna na die enorme teek niets meer heeft gehad. Wel loopt ze iedere dag door het hoge gras. Misschien bewaar ik de nieuwe penning nog even en doe ik het voorlopig nog met de oude. Ik wacht het nog even af.
Mooi!

Yuma met mijn mixje daarentegen heeft toch een vlooieninvasie opgelopen, plus 2 teken. Dit alweer een tijdje terug...dus toch maar weer een Serestoband omgedaan, na 3 weken weer afgedaan...
En dus nu ontdekt dat dik 3 weken na het afdoen van die band de werking ervan nog niet minder is geworden  :-X: gister heb ik op Yuma een dode teek gevonden, een kleintje, die ik met veel moeite heb kunnen verwijderen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door