Bij deze mijn eerste post dus ook meteen even voorstellen

Mijn echte naam is Loes, en woonachtig in Noord-Brabant met mijn lieftallige wederhelft. We hebben sinds 1,5 week een lieve Duitse Herder in huis, een herplaatser gekregen vanuit een bekende. En onze lieve dame is hernoemd tot Zoë. Het is een teefje van 3,5 jaar oud (gesteriliseerd)
Een geweldig leuke hond met wel een verleden en dus wat ticjes, die er hopelijk nu met een rustig angstvrij huis snel uitgaan! Volgende week gaan we ook beginnen met nosework, om haar lekker aan de slag te houden.
Op haar oude adres kreeg ze pedigree voor duitse herders, hier is dat voer inmiddels gedoneerd aan het asiel! Ze keek er niet naar om. Ik heb verder nooit honden gehad dus qua voer alles nieuw (behalve de welbekende brokken). Ze heeft wondjes op haar neus, korstige plekken op haar ellebogen (zogenaamd van het doorliggen? Ik zie haar daar niet op liggen..) en een doffe vacht. Daarnaast is ze met haar 33 kilo, toch wel te zwaar.
Nu inmiddels na een week veel lezen en proberen kom ik er nog steeds niet uit. Er zijn zoveel keuzes en adviezen! Ik denk dat het beste advies tot nu toe nog maar is dat ik moet letten op mijn hond en op het oog beter kan voeren.
Ik heb het stiekem vanwege mijn werk bijzonder druk, dus als ik dan 's avonds de tijd heb om wat te lezen / leren neem ik alles vreselijk slecht in me op. En dat maakt dat ik er graag wil uit komen qua hoeveelheden en voer, maar er gewoon even niet uitkom...en heb toch graag het beste mte onze meid voor! Alleen elke dag het zelfde kvv voeren omdat deze compleet is vind ik dan ook weer niks.
Ik hoop dan ook wat adviezen, tips en aanvullingen te krijgen want ik weet het soms ook echt niet meer, en ik zie het niet zitten om een paar maanden maar uit te gaan proberen, want dat lijkt me ook niet de slimste keuze!
Ik ben begonnen op KVV maar wil dit graag gaan combineren met BARF, echter is het vreselijk moeilijk om hier een slager te vinden oid die levert. Gelukkig kwam ik er gisteren achter dat Lupa hier ongeveer 20 minuten rijden vandaan is! Ideale keuze! Daarnaast heb ik de visboer vandaag bereid gekregen om volgende week zalm voor me mee te nemen, de kop, staart en alles wat hij dus niet netjes als moot verkoopt! (die dag word dus visdag

Echt BARF lukt om meerdere redenen niet, waaronder de voornaamste dat ik gewoon geen vriezerruimte heb (al ben ik hard opzoek naar een vrieskist 8) )
Verder gebruik ik Kivo als KVV, dat bevalt me tot nu toe prima, de productie zit erg dichtbij (heb alles al van binnen mogen bekijken daar, leuk bedrijf) en rijstmeel e.d. als toevoeging gebruiken ze al een week of 3 niet meer inmiddels, dus nu nog gewoon lekker echt vlees.
De berekening van de site voor BARF:
Menu voor een Duitse Herder, teef, 3 jaar oud, 33 kilo.
Hoeveelheid: 2% van 33 kilo = 660 gram per dag / 4620 gram per week
Rauw vleesbot 50% : 330 gr.
Groentes 10% : 66 gr.
Orgaanvlees 15% : 99 gr.
Spiervlees 25% : 165 gr.
Wat ze nu krijgt is niet compleet, maar wel ongeveer wat ik wil gaan aanhouden qua verdeling, graag zou ik van jullie advies en tips om het wel compleet te maken.
Ma
Kivo + zalmolie + 2/3 eitjes
Di
Vastdag, wel of niet aanhouden?
Wo
Kivo + zalmolie
Do
Vis, koppen/staart e.d. met groente en eventueel wat yoghurt
Vr
Kivo + 2/3 eitjes
Za
Kivo + zalmolie
Zo
BARF - 65gr groentemix, 165gr wildvlees (hert o.i.d. als afwisseling), 100gr orgaan zoals levertjes e.d., 330gr karakas (in het begin nekjes en vleugeltjes) ze verteert nekjes (hert / kip ) tot nu toe prima dus dat durf ik aan.
Wat ik allemaal aantoevoegingen weet, maar niet zeker weet of dat ik dat alle dagen of juist weer niet moet voeren (ook hier weer, overal wat anders

- Yoghurt
- Kortgekookte eitjes (7/8 voor een kilo of 34 aan hond toch?)
- Zalmolie (20ml p/d mag ? )
Kivo heeft ook pens/kip en andere soorten, ik varieer graag maar deze soorten zijn volgens de site niet compleet...dus wil daar nog even niet aan.
Daarnaast, penslap zou ik haar ook graag voeren, lijkt me heerlijk voor haar..maar waar zou ik dat nog kunnen toevoegen?
Ik heb geen idee of ik hier goed mee zit...wat ik al zeg, ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer en verdiep me graag verder!
Sorry voor het lange verhaal..ik hoop dat jullie me verder kunnen / willen helpen