Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Er wordt dit weekend nachtvorst verwacht Spreeuw, dus ik vrees dat je courgettes dat niet zullen overleven  :-\ :-\
Jammer dat je niet wat dichter in de buurt woont, dan zou ik je komen helpen !!!!!  :-*

OT: De groentes in mijn koude bak groeien als onkruid  :biggrin2: :biggrin2:
[quote="spreeuwtje"]
Een emmer er over. Is dat genoeg?
[/quote]

Een emmer kan zeker, maar ook jam potjes (kan als de plantjes nog klein zijn), een grote omgekeerde bak/mand, paraplu of een tijdelijk (folie)kastje kunnen gebruikt worden.
[quote="spreeuwtje"]
Ow?? Alweer? Blijft dat zo? Gister zag ik steeds 5jes en 6jes voor de nacht.
Een emmer er over. Is dat genoeg?
We hebben geen geld op t moment. Te veel onzekere zaken.
[/quote]
Dat vermoedde ik al, daar sta je niet alleen in  :coolsmiley:  Een emmer kan, of wat stro over/om het plantje heen en daarover dan een emmer, dat zou moeten kunnen  :)
Onze bak is gisteren ook gevuld :)

Afbeelding

Staat in:
Kool (chinese of spits, weet niet meer)
koolraabjes
radijs, gewone en easter eggs
veldsla
erwten
klein duimpje sla
little gem sla
spinazie
babyleaf sla
snijbiet
prei
ui
rode biet
chioggia biet
spruitjes
rucola
2 soorten worteltjes
andijvie
[quote="Nynke"]
Dat vermoedde ik al, daar sta je niet alleen in  :coolsmiley:  Een emmer kan, of wat stro over/om het plantje heen en daarover dan een emmer, dat zou moeten kunnen  :)
[/quote]

Gedoe hè?
Een mega tuin maar met harde kleigrond. Er moet eigenlijk tuinaarde door ofzo.
Mooi Nadia! Heb je in sommige bakken 2 soorten staan? Tel 18 soorten en 16 bakjes, haha.

Hier komen op de vensterbank de eerste tomaatjes op. Joost (zoontje van 5 waardoor het is begonnen) helemaal blij en ik ook voor hem. Want hij had ze de eerste dag na het zaaien zo ongeveer verdronken, hihi...

Buiten doen de andijvie, bloemkool, rode kool en spitskool het super. Hadden paar plantjes gekocht afgelopen weekend. Ook staan er radijsjes en knoflook in, we wachten nog op de zaadjes zodat we verder kunnen!
Mooi bakje Nadia !!!  Zie ik 4 kooltjes in 1 vakje? Volgens gaat dat niet passen als ze eenmaal gaan groeien  :-\ :-\

[quote="spreeuwtje"]
Gedoe hè?
Een mega tuin maar met harde kleigrond. Er moet eigenlijk tuinaarde door ofzo.
[/quote]
Je kunt ook kijken of je ergens gratis compost kan scoren, bij de gemeente of zo, als je dat door de kleigrond werkt zou het ook wel moeten werken  8)
[quote="Ilona81"]
Mooi Nadia! Heb je in sommige bakken 2 soorten staan? Tel 18 soorten en 16 bakjes, haha.

[/quote]

Scherp! Ik heb idd in enkele vakken 2 soorten.
2 soorten wortels, bietjes en radijsjes in een vak. Vond dat dat best moest kunnen.
Heb ook nog in 1 vak paksoi en tha tsai staan.
Nynke schreef: Mooi bakje Nadia !!!  Zie ik 4 kooltjes in 1 vakje? Volgens gaat dat niet passen als ze eenmaal gaan groeien  :-\ :-\
Dank!
Ja klopt. Ik moest ze even kwijt .. ik ga vandaag een 2de bak halen en dan zet ik ze om. 1 kooltje per bak??
Zijn koolrabies

De spitskool en spruiten hebben een eigen vak
Nadia schreef: Dank!
Ja klopt. Ik moest ze even kwijt .. ik ga vandaag een 2de bak halen en dan zet ik ze om. 1 kooltje per bak??
Zijn koolrabies

De spitskool en spruiten hebben een eigen vak

Van koolrabi weet ik niet hoe groot die worden, kan me niet herinneren dat ik die ooit heb gezien als plant :-\  Misschien is dit wat :
http://vierkantemoestuin.nl/content/hoeveel-planten-vak
Ik heb ook een beetje de verdeling aangehouden uit het boek van Jelle. Op het kaartje staat dat dit een groot ras koolrabi is. Dus als ik me bedenk dat daar 4 grote raapjes in moeten groeien. Gaat volgens mij niet lukken.
Deze vakken zijn ook net iets kleiner he?? Ivm stomme maat van de bak (1 bij 1 ipv 1.20 bij 1.20 )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door