Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Dank je

Ja een andere katzenmama had al gezegd dat leukose geen FIV ist... Wist ik niet.

Ik hoop dat ie de nacht doorgekomen is. Wat ik echt erg vind: toen ik gister vroeg of er toch iemand in de praktijk waakt bij de OP Patienten over Nacht... werd er simpelweg nee gezegd  :o Hij was namelijk stabiel . Ik kon gister dan niks doen, maar hier wordt geen dier meer geopereerd van mij of het moet een uiterst Notfall sein. Misschien ligt ie al 5h dood  :'(
En je mocht hem niet mee naar huis nemen ook niet?  ???
Zo erg!!

Nu verwacht ik niet dat hij dood zal liggen, maar ik vind dit toch ook niet kunnen...  :-[

Leukose is FELV (kan je daarop googlen), geen FIV.
Het verschil zit hem vooral in de overdracht.  FELV wordt via speeksel overgedragen en dus ook tussen vriendschappelijke katten die elkaar likken.  FIV wordt enkel via bloed en sexueel contact overgedragen en dus via vechten en seks.
Het verschil in het ziektebeeld weet ik te weinig over om veel over te zeggen.
Ik duim echt mee dat het dat niet is!
Als ze daar toch op uitkomen (vraag aub verdere tests want meestal doet men enkel een sneltest en dat is toch te weinig zekerheid), geef dan nog niet meteen op.  Er zijn genoeg katten met deze ziekte die nog een hele tijd een goed leven kunnen hebben mits weerstandondersteuning.  Men gaat vaak veel te snel over tot inslapen, zelfs voor het 100% zeker deze ziekte is.  Sneltesten geven zowat 30% vals positief!

Maar goed, ik hoop dus echt mee dat het dat niet is.
Zo'n verstopping kan toch ook wel gewoon ontstaan, of niet?  :-\
Idd. vreemd dat je hem niet mocht meenemen als ie stabiel was na de op. Toen wij vorig jaar Mowgli hadden laten opereren aan zijn buik vanwege de loodvergiftiging (op dat moment wisten we alleen dat er een klein deeltje van een paar mmn in zijn buik zat waardoor doodziek was), mochten we hem 's avonds na de op mee nemen toen hij wakker was (hij werd pas laat in de middag geopereerd).
De da belde ons de volgende dag op om te vragen hij de nacht was doorgekomen.

Hoe gaat het nu met je Knutschkaterchen?
Sehr anstrengende dag gehad. Had zelf afspraken. Vanochtend gebeld, hij is de nacht goed doorgekomen geen koorts, al wat ontlasting gemaakt. Toestand stabiel. Ze zouden vanavond proberen he wat te eten te geven. Is dus aan het infuus gebleven, daarom kon ie niet naar huis. Hoop dat ie morgen naar huis kann.

Ja gewone simpele verstopping kann natuurlijk ook, hoeft niet leukose te zijn. Ik blijf Maar positief.
Dank jullie wel.
Als je kater dan toch al "open lag", heeft de da dan niet meteen gekeken naar eventuele tumoren vanwege eventueel Leukose?  Op de echo hadden die dan toch ook te zien moeten zijn? Ik bedoel, de verstopping was toch ook duidelijk zichtbaar?
Als je kater zoveel afval in zijn darm had, kan het dan zijn dat hij eventueel pica heeft?
Jemig joh! Nou, van een 'simpele' verstopping zijn ze echt dood- en doodziek. Gnurkel Starri had een knoop opgegeten die dwars in haar darm zat, we dachten echt dat ze doodging en zij zelf ook, met d'r neus in een hoek zitten en helemaal niks meer willen. Buik open, knoop naar de uitgang gemasseerd dus de darm hoefde niet open, Starri weer mee naar huis en nog zwabberend van de narcose wilde ze alweer aan een kuiken beginnen. Nou is een stuk darm er tussen uit natuurlijk wel ff steviger maar het lucht wel enorm op!
Sterkte en beterschap!
Mowgli schreef: Als je kater dan toch al "open lag", heeft de da dan niet meteen gekeken naar eventuele tumoren vanwege eventueel Leukose?  Op de echo hadden die dan toch ook te zien moeten zijn? Ik bedoel, de verstopping was toch ook duidelijk zichtbaar?
Als je kater zoveel afval in zijn darm had, kan het dan zijn dat hij eventueel pica heeft?
Wat ik ervan verstaan heb was er veel littekenvorming in/op de darm en hebben ze daarom een heel stuk weggenomen. Tumoren waren niet te zien op Echo. DA will gewoon zeer zijn dat niet Tumoren oorzaak zijn.
Kann het bijna niet geloven. Kat was in topconditie tot voor 6 weken toe het slechter eten begon...
:D :D :D :D :D :D :D Net gebeld door Tierklinik,mijn hart stond even stil  :-X
Eli mag naar huis  :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
En vreet weeer als een varken  ::) :-X

Aangezien hij zich wel goed voelde hier in mijn nieuwe huis,blijft hij tot hij hersteld is bij mij.

Vraag ivm eten: hij kijgt normaal haaks barf. Ze willen me bestimmt bagger meegeven. In de HB zit vaak botjes... denk dat dat nu even geen goed Idee is. Dus will ik vooral spiervlees eventueel met orgaantjes gaan geven.
Tips??
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door