jose, je zegt het zelf: waarom veranderen als ze het goed doen.
qyan krijgt nu tijdelijk ff royal canin dagen door omstandigheden (gelukkig godzijdank nog maar een week, normaal dus alleen vers) en een paar vlees dagen (carnibest). sinds een maand of 4,5 dus alleen nog maar vers, waarbij ik zowat alle merken al heb gehad.
voor het eerst sinds een jaar is de ontlasting goed op een brok en dat zegt bij mijn hod echt heel wat. dat hij het er op langer termijn goed op doet kan ik niet zeggen.
zoals gezegd heb ik dus zowat alle vleesmerken al gevoerd.
heb een hond gehad met verschrikkelijke darmproblemen die het tot ene paar maanden terug eigenlijk nergesn goed op deed.
ik kan me niet herinneren dat ik bij een vleesvoeding ooit heb afgevraagd of de verhouding bot wel juist is of iets dergelijks. afvragen hefet ook geen zin, want het is niet bekend. hier neem ik genoegen mee, want barfen durf ik gewoon niet en liever vlees dan brok.
ik kijk naar mijn hond, vindt ie het lekker, is de ontlasting goed, krijgt ie geen jeuk, doffe vacht etc. als dat allemala goed is vindt ik het eerlijk gezegd prima.
vindt je dat je honden het goed doen op brokken, dan hou je het op brokken.
probeer eens een maand of 2 alleen vlees te geven en vergelijk je hond met toen hij brok at.
ik zie het verschil heel duidelijk bij mijn hond. heb geen DA meer gezien voor darmontstekingen, tandaanslag en tandplak zijn verdwenen, zit goed in zijn vacht, eet graag noem het maar op.
of er genoeg bot in hefet gezeten ipv te veel of te weinig ivm zijn groei in zijn groeiperiode zal de tijd leren.
ik ga ervan uit dat er in ene vleesvoeding alles zit wat nodig is. zelfs vleesoedingen die hier niet hoog staan aangeschreven en die ik ook ooit heb gevoerd zie ik honden nog uit op worden.
kijk naar je honden, dan weet je genoeg