Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Kompleet versvoer, BARF, brok of een combinatie

Volledig BARF
42
13%
Volledig Kompleet versvoer
55
17%
Volledig brok
29
9%
BARF en Kompleet versvoer
75
23%
Barf en brok
23
7%
Kompleet versvoer en brok
39
12%
BARF, kompleet versvoer en brok
42
13%
Anders
18
6%
Door denise1968
Mijn katten krijgen volledig kvv omdat ik mijzelf niet dat barf zie klaar maken. Ze doen het er goed op. Geef afwisselend tinlo en bandit en had laatst de vis van bandit en wat stinkt dat zeg :-))) Via een forum als tip heb ik nu ook gedroogde kip dat ligt bij de hondenafdeling bij de c1000. Hier maak ik kleine stukjes van en deze stop ik ergens in zodat ze wat moeite moeten doen om het te pakken te krijgen. En haal soms kippenvleugeltjes om die tandjes goed schoon te houden. Eigenlijk gaat alles hier op.
Door Annemarie Rijnveld
Bij mij eten de 5 a 6 of meerdere katten alleen maar brokken, maar het zijn allen zwerfkatten. Ik zou niet weten hoe ik ze anders en beter zou kunnen voeren. Ze komen en gaan naar believe.
Héél opvallend trouwens dat er geen enkele strijd/nijd is tussen deze zwerfkatten!
Door Rusty2010
Mijn 3 poezenzusjes krijgen/eten Haaksbarf Kip en Konijn.
Makreel van Tinlo.
Sardien, koolvis, haring en (voor hen) eetbare Barf.
3 zusjes: 3 smaken, 3 karakters, 3 willetjes......3 x heerlijk, toch? ;D
Laatst gewijzigd door Rusty2010 op ma 30 jul 2012, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dutchdebs
Ik heb een keuzemenu voor mijn katten: Voorkeur 1 is Barf, tweede keuze zelfgemaakte (gemalen) KVV en derde optie is dus de gekochte KVV.
Een deel van mijn katten wil niet Barfen :-[ en het enige wat ik daarvoor kan bedenken is KVV of zelfgemaakte KVV (laatstgenoemde gaat toch het beste) Maar ik heb er ook eentje die zijn neus ophaalt voor KVV en wil alles zelf doen... ;D
En dan heb je de tussencategorie die Barft en KVV-et en besluit regelmatig dat het ineens niet lekker meer is en stapt dan braaf over op een van de andere drie soorten voeden.
Door Caro2012
Mijn kat Wero Barft volledig, echter wel zonder vis tegenwoordig.
Niet gemalen maar in grote stukken aangeboden.
Het gaat echt perfect, ik ben zoo trots op mijn jochie  :biggrin2:
groetjz Caro
Door kakocavi
[quote="Caro2012"]
Mijn kat Wero Barft volledig, echter wel zonder vis tegenwoordig.
Niet gemalen maar in grote stukken aangeboden.
Het gaat echt perfect, ik ben zoo trots op mijn jochie  :biggrin2:
groetjz Caro
[/quote] Ik zit al even gefascineerd naar de foto in je sig te kijken, is dat nou een echte vogel? :o

Ontopic: Ik weet nog steeds niet zeker wat nou precies het verschil is, maar als ik ervan uitga dat kvv door een commercieel bedrijf wordt samengesteld en barf niet voer ik alleen kvv.
Door Mevroi Kruim
[quote="kakocavi"]
Ik zit al even gefascineerd naar de foto in je sig te kijken, is dat nou een echte vogel? :o

Ontopic: Ik weet nog steeds niet zeker wat nou precies het verschil is, maar als ik ervan uitga dat kvv door een commercieel bedrijf wordt samengesteld en barf niet voer ik alleen kvv.
[/quote]

Barf is idd zelf samenstellen, kvv is kantenklaar kopen bij de fabrikant of in de winkel. Er is discussie over of zelf samengesteld gemalen barf is of niet  :biggrin2: ik vind van wel, je stelt tenslotte zelf je menu samen. Bij kvv ben je afhankelijk van wat de fabrikant belieft in z'n maalsel te stoppen.
Door lachnat
[quote="Mevroi Kruim"]
Barf is idd zelf samenstellen, kvv is kantenklaar kopen bij de fabrikant of in de winkel. Er is discussie over of zelf samengesteld gemalen barf is of niet :biggrin2: ik vind van wel, je stelt tenslotte zelf je menu samen. Bij kvv ben je afhankelijk van wat de fabrikant belieft in z'n maalsel te stoppen.
[/quote]

Die discussie voer ik zelfs met mezelf  ;D
De ene keer noem ik het gemalen BARF en de andere keer zelf gemaakte kvv
Door pearlsofpassion
Ik noem het hier thuis ook kvv, gewoon om het onderscheid te maken met ongemalen en in onderdelen zoals ze dagelijks krijgen.  Maar eigenlijk is het dus gemalen barf.
Mijn 'kvv' is dan voor als we eten moeten neerzetten wanneer we bv langer dan 12u van huis gaan of op vakantie gaan (en er iemand langskomt).
Van een merk krijgen ze hier zelden tot nooit.  Ik heb wel eens een paar rollen Haaksbarf gekregen en aangezien dat toch een vrij goed merk blijkt te zijn, voer ik dat wel.  Het is tenslotte ook een gegeven paard....  :P

Maar als ik de keuze heb, koop ik hele stukken ipv gemalen vlees.  Ik maal het desnoods nog liever zelf, als ze het niet zelf kunnen knagen, maar dan weet ik tenminste wat erin gegaan is. 
Door Starfish
mijn Koe barft volledig sinds 3 maanden

hij eet eigenlijk alles:
bot kippennek, eendennek, kippenrug, fazantenpoot, kwartelkarkas
spier kip, fazant, rund, paard, hert, zalm, (binnenkort ook kalkoen)
hart kip, rund, lam
nier konijn (binnenkort ook rund)
lever kip (binnenkort ook eend)

prooidier kuiken, kwartel (muis eet ie niet)

ik merk dat hij het lekkerder vindt dan brokjes, hij heeft minder ontlasting, steviger ontlasting, ontlasting stinkt minder en zijn gebit ziet er veel beter uit (geen rood tandvlees, tandsteen is duidelijk verminderd).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door