Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nadia schreef: Bij de intratuin hebben de ook een kvv moestuingrond. In de aanbieding niet eens gek duur. 5 euro voor 40 liter.
Dan ga ik daar eens kijken. Alleen tot wanneer geldt die aanbieding. Tot na de 20ste leven we op rantsoen. :(
Volgensmij tot deze week, ik heb geen idee. Maar als je nu iets bij de intratuin koopt, krijg je een waardebon van 5 euro, die je vanaf 6 mei mag inleveren. Zitten wel wat spelregels aan, maar 5 euro is hebben of niet hebben.
ik zou ook geen koemest gebruiken bij verse grond. Misschien dat je het vlak na aankomende winter wat door de grond kan mengen, zodat de scherpte eraf is  voordat volgend jaar de plantjes erin gaan :)

Ik heb zonet 5 zomerpreitjes geplant en 4 spitskoolplantjes  :)
Ik koop altijd mijn zaden bij zaden en zo en nooit problemen.
Het duurde wel eens wat langer voor mijn zaden uitkwamen maar ja het weer was natuurlijk ook niet helemaal je van het.
Meerdere keren al bij Lara gekocht en altijd netjes binnen een paar dagen antwoord dat ik de zaden kon komen ophalen.
Als ik de zaden had gezaaid kwamen ze vrij snel daarna uit. (behalve de tomaat die duurde 3 weken maar groeit nu super!!)
Hier zijn de eerste plantjes de deur uit! In de volle grond, maar wel in de platte bak. Zo binnen opnieuw zaaien, voor de volgende oogst. Deze week in de avond beginnen met de echte moestuin. Alles omspitten en dan de frees erdoor en dan wordt dat iig het stuk voor de courgettes, pompoenen en kalebassen, aardbeien, peultjes, maïs. En verder zie ik nog wel. Zal wel wat avondjes gaan kosten  :biggrin2: .
Afbeelding

Zo, de spinazie's zijn buiten, en al een paar afrikaantjes ook, maar die hoeven niet echt in de bak geplant die mogen in de borders als ze groot genoeg zijn. Heb het geheel onder magnetronfolie, dan is het vast sneller klaar  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door