Verder met vlees ook de 35% stikker of de kiloslager.
En de budgetselectie van de appie, staat nog leuk ook, al mijn boodschappen zijn rood van verpakking

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nynke schreef: Van bepaalde dingen, zoals pastasaus, een grote hoeveelheid maken en daarvan wat porties in de vriezer gooien. Kijken naar huismerken i.p.v. luxe merken.Deze gaat helaas niet altijd op hoor!
Verder lees ik geïnteresseerd mee![]()
![]()
**Jolanda** schreef: Deze gaat helaas niet altijd op hoor!dat heb ik voor 35
Regelmatig dat ik zie dat het jumbo-huismerk duurder is dan een A-merk
Stom voorbeeld is de mix voor kerriesaus. Die van de jumbo is duurder dan die van de honig.
Kijk naar de prijs per liter of per kilo en niet alleen naar wat bijv een fles shampoo kost, want dan kun je nog wel eens duurder uitzijn.
Bij wasmiddel kijk naar hoeveel wasbeurten per fles en reken dat om naar wasbeurt. (prijs gedeeld door het aantal wasbeurten)
Wasmiddel en vaatwasmiddel is bij de kruidvat met grote regelmaat in de aanbieding.
Te voet of met de fiets ipv de auto wanneer de afstand het toelaat. Als je rookt shag roken ipv vaste sigaretten (stoppen is nog goedkoper)
Bij de hema krijg je van die strijkstukken voor spijkerbroeken. Wanneer de broek tussen de benen versleten is maar verder nog prima, zo'n strijkstuk aan de binnenkant er op strijken (meen dat ze iets meer dan 2euro kosten voor 2 stuks) daardoor doe je langer met een spijkerbroek.
Verder luxe dingen schrappen. En onder luxe versta ik dan chips, snoepjes, extra ritje met de auto, 'zomaar' kleding kopen, een te duur abbonnement voor de telefoon etc.
Ik heb thuis internet+bellen+tv voor 70euro per maand. Hiervoor kan ik onbeperkt bellen naar vast en mobiel. Een luxe mobieltje met internet heb ik niet nodig, want als ik iets moet opzoeken of een mail wil lezen doe ik dat gewoon thuis. En geloof me: je kunt prima zonder een slimme telefoon! Je hebt het immers al jaren zonder gedaan![]()
**Jolanda** schreef:JA dat is een HELE goede! Die ik idd ook. En dan zie je idd soms dat huismerken alleen maar goedkoper LIJKEN want ze hebben een even grootte verpakking maar stoppen er 100gr minder in bijv. euroshopper zalm is duurder per kg dan het AH merk zalm.... Tja winkelen duurt misschien iets langer. Maar daar bespaar je zeker mee! Op ten duur weet je ook wel wat je wel en niet moet pakken. In het begin is het echt even bewust worden!
Kijk naar de prijs per liter of per kilo en niet alleen naar wat bijv een fles shampoo kost, want dan kun je nog wel eens duurder uitzijn.
Bij wasmiddel kijk naar hoeveel wasbeurten per fles en reken dat om naar wasbeurt. (prijs gedeeld door het aantal wasbeurten)
Wasmiddel en vaatwasmiddel is bij de kruidvat met grote regelmaat in de aanbieding.
Nathascha schreef: Bij welke maatschappij ??Tele2, beetje goed kunnen lullen en abbos oversluiten enzo, ik ben van 70 naar 50 naar 35 gezakt, komende half jaar en over 5 maanden hang ik weer aan de foon, eens zien wat we dan voor elkaar krijgen
Lida. S schreef: rond etenstijd bij kennissen op bezoek gaan.
Maar wat voor mij echt goed werkt is: alle uitgaven noteren, boodschapbriefjes maken en geen impuls aankopen doen.