Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
hannabelgje schreef: De knelkoppelingen waren zo duur dat ik gewone heb genomen en die moeten gesoldeerd worden.
dat klopt. maar ik heb het geluk gehad dat ik gebruikte knelkoppelingen kon gebruiken. Alleen nieuwe ringen gehaald.
Als je klaar bent met het rek, dan heb je wel een stevig rek. Vorig jaar heeft mijn rek al komkommer, courgette mogen geleiden. Er hebben zelfs zonnebloemen tegenaan geleund. En dat is allemaal goed gegaan.  ;D
Door Nynke
hannabelgje schreef: De uien heb ik hier al weken geleden geplant.
ik ook !! En, toen ik er eentje los trok, had ie ook al worteltjes. Ik heb een paar dagen geleden wel wat water gegeven omdat ik wel het idee had dat het veel te droog is  :-\ :-\
Door kaszi
Voor de mensen in België.  Bij de horta kan je een design kweek bakje kopen voor 1euro gevuld met 6groentenplantjes. Zakje met 200 gr meststoffen en een zakje bonenzaadjes. Allemaal voor slechts 1 euro. Actie enkel geldig vandaag. Ben 2 gevulde bakjes gaan halen.
Door Lida. S
De uien, aardappelen, tuinbonen, spruiten en doperwten staan erin. Morgen de peulen en de bieten. Dan hebben we het meeste gehad.
De kruidentuin is ook nagenoeg op orde. Straks alleen nog de sla, tomaten en de bonen. Nu moet het weer nog meewerken.
Door Nynke
Lida. S schreef: De uien, aardappelen, tuinbonen, spruiten en doperwten staan erin. Morgen de peulen en de bieten. Dan hebben we het meeste gehad.
De kruidentuin is ook nagenoeg op orde. Straks alleen nog de sla, tomaten en de bonen. Nu moet het weer nog meewerken.
Hard gewerkt !!!  Geen sneeuw bij jullie?? Kunnen aardappelen in de grond als er nog vorst in de grond zit??
Door kaszi
Nynke schreef: Hard gewerkt !!!  Geen sneeuw bij jullie?? Kunnen aardappelen in de grond als er nog vorst in de grond zit??
Denk het niet, die bevriezen en gaan rotten.
Door Nynke
kaszi schreef: Denk het niet, die bevriezen en gaan rotten.
Ja, dat dacht ik ook en ik meende dat het in Lida's regio ook vriest, vandaar dat ik het even vroeg  :-\ :-\

Hier komen de zaadjes van Tah tsai, rode kool, 3 slasoorten en andijvie net op, als ze stengeltjes vormen gaan ze richting de badkamer om niet te slungelig te worden voor ze in de mm-bak kunnen  ::) de rode kool gaat niet in de mm-bak, maar in de tuin zelf  :)
Gister toch maar een poging gedaan om wat te zaaien. Er staan nu courgette, stamslaboontjes, rucola, paprika en pepers in bakken op de vensterbank. Ik hoop zo dat het hier snel warmer gaat worden, kan nog steeds geen schop in de grond krijgen en werd vanochtend weer wakker met een dik pak sneeuw....
Nynke schreef: Waar woon je Marielle?  Hier in Rotjeknor schijnt de zon 8)
De kiel, drenthe.
De sneeuw is nu gesmolten, maar het is nog steeds bewolkt en koud. Ik ga maar in winterslaap denk ik haha. Ben zo zat van dit weer...
Door Nynke
Succes Spreeuw !!!!!

Ik heb vanmiddag mijn wormencompostbak opnieuw ingericht, die begon een beetje te ruiken en er groeiden steeds paddenstoeltjes op  :-\  De bak staat nog binnen zolang het vriest, dus dat vond ik niet zo fris. Dus alle wormen verzameld, groot en klein, de compost op de composthoop gegooid en wat oud bladmateriaal wat ik in een vuilniszak had verzameld afgelopen herfst, in de wormenemmer gedaan met een schepje aarde  :) Nu weer nieuw keukenafval verzamelen  :) :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door