Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
hannabelgje schreef: Ow laat even weten wat ze daar hebben dan. Ik heb bij de BB andijvie en spitskool gehaald.
Doe ik !!!  Ik weet dat ze altijd veel kruiden hebben, maar ik hoop ook wat andere interessante dingetjes !! Van veel groenten heb ik zelf zaden, dus die ga ik niet kopen  8)
Door Jantina
kaszi schreef: Hoe lang zijn ze nu gezaaid?

Heb een mail naar Zadenenzo gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.
Inmiddels steken de broccoli en little gem de kopjes op... Ik moet gewoon geduld hebben denk ik. Morgen staan ze een weekje.
Door Naomi B
Nynke ken je de plantenhal in Ridderkerk? In Bolnes onder bij de dijk even verder dan het kasteel. Ramon had daar 6 gemengde kruidenplanten voor 1,50. Potjes 7 cm denk ik ong.

Ot. Gisteravond minitomtaatjes, pepers en paprika in bakjes voorgezaaid. En nu heb ik nog twee kweekbakken en twijfel ik. Moest sla nu voorgezaaid worden? Ik heb het volgende nog: peultjes, 3 soorten bonen, radijs, wortel, komkommer, augurk, courgette, aubergine, ijsbergsla en gewone sla, en tig soorten kruiden. Het duurt nog even voor de bakken buiten klaar zijn. Binnen voorzaaien alvast?
Door Nynke
ja die ken ik Naomi, kom er inderdaad weleens  :) :)

Ik zou het kwetsbare spul zoals komkommers qua vorst pas binnen zaaien als je buitenspul met een weekje klaar is en de minimumtemperatuurverwachting op langere termijn niet onder 0 komt. Sla kun je wel vast zaaien, het duurt een klein weekje totdat dat gekiemd is en als je buitenspul dan nog niet klaar is zou je het gekiemde spul nog ergens boven kunnen zetten waar het niet zo warm is maar wel licht?

Bij de Intratuin hadden ze vooral veel kruiden, maar ook spitskool, zomerprei, koolrabi, bloemkool, rode bietjes, broccoli en nog andere groenteplantjes  :)
Door Naomi B
Ok, dan ga ik wel alvast sla doen en wat kruiden zaaien. De sla doe ik in een aparte bak en die kan op zich wel naar buiten als het wat warmer is, want die kan ik hoog in een tuinkast zetten en dat scheelt. Doe ik er desnoods nog wat overheen in de nacht.
Door Mandarijn
hannabelgje schreef: Vandaag bij de gamma waterleiding gehaald om klimrekken te maken voor 2 van de bakken. Heb ik wat te klussen dit weekend.
Dat is niet zoveel werk hoor als je handig bent. Zo heb ik ze ook gemaakt. Met koppelstukken is het trouwens nog makkelijker  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door