Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
Ik heb nog niet onder het plastic gekeken wat op de mm-bak ligt, misschien morgen, ik meende dat er morgen een minder gure wind verwacht wordt. In de koude kas groeit de Tah tsai langzaam maar zeker, het is al een plantje met 4 blaadjes  :biggrin2: :biggrin2:

zodra de vorst uit de grond is en ik in de volle grond ga zaaien en/of planten, doe ik daar vliesdoek overheen, want vandaag zagen we al een ekster daar lekker rondklieren  >:( :(
Door Esther11
Hier komt al vanalles omhoog op de vensterbank.
En ik heb me weer niet kunnen in houden en heb een soort tunnel van plastic gekocht bij de aldi ik heb straks 2 kleine kasjes laag bij de grond, 1 kas van 2 meter hoog, een tunnel en 2 zelf gemaakte mm bakken.
Nu nog de zomer en we kunnen de grond gaan omschuppen om daar te gaan planten en zaaien  :D
Door spreeuwtje
Hier komen de kropjes sla op in de vensterbank! De paprika's doen t ook en de pompoenen en courgettes boven bij t koude raam staan ook nog recht. Al vinden ze t duidelijk niet zo leuk op de tocht. De blaasjes krullen wat.
De radijs zaadjes die ik op de aarde heb gezaaid ontkiemen wel maar er komt gelijk schimmel op t worteltje. :O

Ik wil de houten vloerplanken gaan gebruiken om bakken te maken maar die liggen nog in de woonkamer als vloer.  :P
Het vinyl moet nog besteld worden en voorlopig hebben we andere nare zaken die nog langskomen. Maar ik heb zin om die houten vloer er al uit te halen. :D
Is dat raar? Een paar weken op een betonnen vloer? :P
Door koekje
spreeuwtje schreef: Is dat raar? Een paar weken op een betonnen vloer? :P
Jij moet er wonen  :P
Lijkt mij nogal koud aan de voeten. Ik weet niet of vloerdelen geschikt zijn als plantenbak. Die dingen zijn meestal behandeld met vanalles en nog wat.

Ik ga ook weer eens de groenebruine vingers laten wapperen: ik heb een kweekbakje met zakje slechte grond en radijsjeszaad gehaald bij de Action. Aangezien het natuurlijk allemaal niet Sien-proof is, eerst eens met meneer (die heeft wel groene vingers) overleggen hoe we dat het beste aan kunnen pakken.
Door Jantina
Hmmmm, hier komt ook nog niks op van Zaden & Zo.... Ik heb van hun nu gezaaid: Div. soorten pompoen/ kalebas, broccoli, Little Gem sla, spitskool, zoete puntpaprika, invriesbare courgette en vleestomaat.
Rest gaat als een speer, heb ze van het weekend geselcteerd en de sterkte tomaatjes, andijvie, courgette en peultjes allemaal een eigen bakje gegeven en nu maar wachten tot we ons wegen en de boel naar buiten kan als het beter weer wordt...
Door Nynke
Vandaag scheen het zonnetje lekker en heb ik even het vliesdoek en plastic van de mm-bak afgehad. Een paar plantjes waren aan het afsterven, vooral sla, een paar deden het nog prima, vooral worteltjes en spinazie. De plantjes in de koude kas gaan nu heel hard met de zon erop  :) :)
Door Nynke
zeker weten is alles erg droog !!  Zeker de bakken, die natuurlijk meer wind vangen dan de volle grond  :P Ik heb gisteren ook alles bewaterd  :)
Jammer dat de temperatuur zo laag blijft, een week geleden voorspelden ze nog dat het na a.s. vrijdag 's nachts boven 0 zou zijn, maar nu zag ik ineens dat het 's nachts nog blijft vriezen, in elk geval tot woensdag. Dat schiet niet op  :-X
Door eelke
Ja dat vriezen vind ik ook wel echt jammer... Nog even flink geduld dus. Er ligt zelfs nog steeds sneeuw in de achtertuin, daar waar de zon niet komt.
Ga straks toch maar even eea buiten doen, volgende week wordt onze schutting vervangen, jippie!
Door kaszi
Jantina schreef: Hmmmm, hier komt ook nog niks op van Zaden & Zo.... Ik heb van hun nu gezaaid: Div. soorten pompoen/ kalebas, broccoli, Little Gem sla, spitskool, zoete puntpaprika, invriesbare courgette en vleestomaat.
Hoe lang zijn ze nu gezaaid?

Heb een mail naar Zadenenzo gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen. 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door