Nynke schreef: Die staat niet vermeld op de websiteOhh jammer![]()
Daarbij zal je net zien dat het dan alleen voor inwoners van DG Hoogvliet is
![]()
![]()

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nynke schreef: Die staat niet vermeld op de websiteOhh jammer![]()
Daarbij zal je net zien dat het dan alleen voor inwoners van DG Hoogvliet is
![]()
![]()
kaszi schreef: Hoe zaaien jullie bonen? En sla?Bedoel je bonen, peultjes of erwten? Alledrie kun je binnen voorkiemen en later buiten zetten, maar bonen kunnen pas na de IJsheiligen naar buiten, die zou ik nu dus nog niet zaaien, dan worden ze binnen veel te slungelig. Erwten en peultjes kun je nu wel zaaien en volgende week, na deze vorstperiode, buiten zetten of dan buiten zaaien. Let op dat vogels dol zijn op jonge bonenplantjes, dus bescherm ze met een net.
Heb 3 weken geleden de zaden gekregen van zadenenzo en gelijk wat bonen (suger snaps) en een mengeling van verschillende slasoorten gezaaid.
Van de sla (had 12 zaadjes gezaaid) zijn er slechts 3 gekiemd de bolletjeszaadjes, de grassoortige zaadjes helemaal niets. De bonen zijn gewoon gerot in hun potje, ook al heb ik ze niet te vochtig gehouden.
Het leek goedkoop om daar zaden te kopen, maar als je ziet hoe weinig er in zo'n zakje zit dan behandel je die zaadjes als goud en is het triest dat er bijna niets kiemt![]()
kaszi schreef: Hoe zaaien jullie bonen? En sla?Heb je de sla binnen of buiten gezaaid? Het zijn totaal verschillende zaadjes en plantjes dus ik vind het niet zo raar dat de bolletjes al opkomen en de rest nog niet. Er zal wel verschil in kiemtemp en tijd zitten. Gewoon even geduld hebben en wachten.
Heb 3 weken geleden de zaden gekregen van zadenenzo en gelijk wat bonen (suger snaps) en een mengeling van verschillende slasoorten gezaaid.
Van de sla (had 12 zaadjes gezaaid) zijn er slechts 3 gekiemd de bolletjeszaadjes, de grassoortige zaadjes helemaal niets. De bonen zijn gewoon gerot in hun potje, ook al heb ik ze niet te vochtig gehouden.
Het leek goedkoop om daar zaden te kopen, maar als je ziet hoe weinig er in zo'n zakje zit dan behandel je die zaadjes als goud en is het triest dat er bijna niets kiemt![]()
hannabelgje schreef: Heb je de sla binnen of buiten gezaaid? Het zijn totaal verschillende zaadjes en plantjes dus ik vind het niet zo raar dat de bolletjes al opkomen en de rest nog niet. Er zal wel verschil in kiemtemp en tijd zitten. Gewoon even geduld hebben en wachten.Ik heb alles binnen gezaaid op de vensterbank in de keuken. 3 weken kiemtijd voor sla is volgens mij wel hee lang.
Hier gaat er vandaag ook gezaaid worden. 8)
kaszi schreef: Ik heb alles binnen gezaaid op de vensterbank in de keuken. 3 weken kiemtijd voor sla is volgens mij wel hee lang.Dat lijkt mij ook veel te lang