Voor de mensen met een moestuin.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Voor de mensen met een moestuin.
Wiens schuld is het dan?
- spreeuwtje
- 5-sterren

Net toch maar zaai en stek grond gekocht. Ik heb de pompoenen en courgettes apart in plastic soepbakjes boven op een vensterbankje gezet.
Toen ik die poenen en courgettes uit de kweekbakjes trok, trok ik de kriebeltjes paprika mee.
Ik heb die maar voorzichtig weer terug gezet.
Nog wat eigen zaadjes en zaadjes die ik van hanna had gekregen gezaaid. Zoals krop sla, gemengde sla, bos ui, Franse boontjes en kom kommer.
Geen idee of t slim is om t in zo'n kweekbakje te doen. De rucola moet je, las ik, wijd uitwaaieren.
Daar heb je in een kweekbakje niks an.
die heb ik dus eruit gegooid.
Radijs heb ik 2 kleine halfdode plantjes in een soepbakje gezet. Die had ik gezaaid maar las dat je dat bovengronds moest doen. Misschien is t daarom mis gegaan. Ik heb ze opnieuw gezaaid en misschien doen die 2 halfdode nog wat.
Ook wat tomatenzaden in een soepbakje gezet. Wie weet wordt t wat.
Toen ik die poenen en courgettes uit de kweekbakjes trok, trok ik de kriebeltjes paprika mee.
Ik heb die maar voorzichtig weer terug gezet.
Nog wat eigen zaadjes en zaadjes die ik van hanna had gekregen gezaaid. Zoals krop sla, gemengde sla, bos ui, Franse boontjes en kom kommer.
Geen idee of t slim is om t in zo'n kweekbakje te doen. De rucola moet je, las ik, wijd uitwaaieren.
Daar heb je in een kweekbakje niks an.
Radijs heb ik 2 kleine halfdode plantjes in een soepbakje gezet. Die had ik gezaaid maar las dat je dat bovengronds moest doen. Misschien is t daarom mis gegaan. Ik heb ze opnieuw gezaaid en misschien doen die 2 halfdode nog wat.
Ook wat tomatenzaden in een soepbakje gezet. Wie weet wordt t wat.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ach spreeuw alle begin is moeilijk hoor en er zal het eerste jaar een hoop mis gaan, maar ook een hoop goed en voor dat laatste daar doe je het voor. 
- spreeuwtje
- 5-sterren

Het is leuk als er iets opkomt. De dag nadat ik gezaaid heb ga ik al zitten gluren in dat bakje.
Net een klein kind.
Ik denk dat het toch t handiger is om pas echt te gaan zaaien als de MM bakken er staan.
Hoe zat dat ook weer met courgettes? Moeten die ook omhoog?
Net een klein kind.
Ik denk dat het toch t handiger is om pas echt te gaan zaaien als de MM bakken er staan.
Haha en als het eindelijk allemaal flink groeit denk je rustig aan!!! Ik heb buiten nog niet voor jullie klaar.spreeuwtje schreef: Het is leuk als er iets opkomt. De dag nadat ik gezaaid heb ga ik al zitten gluren in dat bakje.![]()
Net een klein kind.
Onee dat was ik
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 20 mar 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- spreeuwtje
- 5-sterren

Ik heb ook nog niks staan!!
De planken die ik wil gaan gebruiken liggen nog op de vloer in de woonkamer.
De planken die ik wil gaan gebruiken liggen nog op de vloer in de woonkamer.
Verdikken, ben vandaag vrij en THE sun is shining!!!! Heeft er iemand een Betrouwbare weersite??? Wat gaat het weer nou doen de komende dagen/weken? Het staat hier te springen om naar buiten te gaan, zeker de peultjes... Maar als t gaat vriezen.... zucht!!!!
Hier blijft het zo lang ze vooruit kunnen kijken nog altijd 's nachts 4 graden vriezen en as zaterdag zal het overdag 0 graden zijn.Jantina schreef: Verdikken, ben vandaag vrij en THE sun is shining!!!! Heeft er iemand een Betrouwbare weersite??? Wat gaat het weer nou doen de komende dagen/weken? Het staat hier te springen om naar buiten te gaan, zeker de peultjes... Maar als t gaat vriezen.... zucht!!!!
Op het rtl weerbericht heb ik van de week gezien dat ze verwachten dat dit nog wel heel lang aan zal houden. Zo lang, dat ze nog niet konden voorspellen wanneer het weer over zou zijn.
Het blijft voorlopig nog even winter, zal dus wel vensterbanktuinieren blijven, tenminste nog een weekje.
Ik hoop het welJantina schreef: Het seizoen begint niet echt top voor onze tuintjes in ieder geval, maar houd moed allemaal! Ooit stopt het toch met de vorst zeker???
neehannabelgje schreef: Jawel, hoe weet jij zo zeker dat het jou schuld niet is dan? Heb je dat op papier?![]()
Nee, courgettes groeien laag, de planten hebben wel redelijk veel ruimte nodig, zeg 60 cm rondomspreeuwtje schreef: Hoe zat dat ook weer met courgettes? Moeten die ook omhoog?
Mmm.. het begon hier ook zonnig.. Maar nu valt er alweer dik 15 minuten sneeuw...
- spreeuwtje
- 5-sterren

Ok dank!! Ik denk dat ik mijn voortuin maar als moestuin ga inrichten. Achter lopen die honden overal dwars doorheen.Nynke schreef: Ik hoop het wel![]()
![]()
nee
![]()
maar ik heb er echt niet om gevraagd dat het zo lang door blijft winteren !!!!
Nee, courgettes groeien laag, de planten hebben wel redelijk veel ruimte nodig, zeg 60 cm rondom![]()
![]()
- spreeuwtje
- 5-sterren

Hier nog even een plaatje van mijn plantjes tot nu toe.
Allemaal groot groeiers. Dus ik denk dat ik maar een moestuin moet gaan huren.

Allemaal groot groeiers. Dus ik denk dat ik maar een moestuin moet gaan huren.

Hoeveel ruimte heb je Lyda ?? Ik herinner me nog wel die tuin van je vorige huisje, die was heel groot

-
Mandarijn
- 5-sterren

spreeuwtje schreef: Hoe zat dat ook weer met courgettes? Moeten die ook omhoog?
Er zijn twee soorten die klimmen. Moet je wel goed zoeken, want ze zijn niet overal te verkrijgen.Nynke schreef: Nee, courgettes groeien laag, de planten hebben wel redelijk veel ruimte nodig, zeg 60 cm rondom![]()
![]()
De klimcourgette heet 'Long Green Trailing' en er is er nog eentje. Daar weet ik de naam niet van. Deze 2 soorten kun je via een raster laten klimmen.