Meestal zo ongeveer

Zo na de paasdagen is de kip ineens in de aanbieding.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
eelke schreef: Uitleggen wat een hen is hebben we hier laatst op bp trouwens ook nog gedaanDat meen je niet
Oh en weet je he. Hennen leggen ook eieren als er geen haan bij is! (nou ja, de mijne niet want die zijn met pensioen)
Lida. S schreef: Een collega van mij durfde de eieren van mijn kippen niet te eten omdat ik een haan bij de kippen had lopen. Ze was ervan overtuigd dat het kuiken al in het ei zat als de kip het ei ging leggen. Want, zo redeneerde ze: eerst wordt het kuiken 'gevormd' en dan komt de schaal er omheen. Het sperma van de haan kan toch niet door een eierschaal?Als je het een dagje te lang laat liggen zit er wel een bloedpuntje in het ei
Lida. S schreef: Een collega van mij durfde de eieren van mijn kippen niet te eten omdat ik een haan bij de kippen had lopen. Ze was ervan overtuigd dat het kuiken al in het ei zat als de kip het ei ging leggen. Want, zo redeneerde ze: eerst wordt het kuiken 'gevormd' en dan komt de schaal er omheen. Het sperma van de haan kan toch niet door een eierschaal?Wahaha. Dat meen je niet, hoe komt die collega daar nou bij
WillyP schreef: BAH! Dat doet me denken aan de eitjes die ik eens op een boerderij had gekocht toen we op vakantie waren. Er waren nog wat eitjes over en die nam ik mee naar huis. Eenmaal thuis een lekker eitje bakken (dacht ik) Na het tikken van het eitje lag er ineens een kuiken , nog niet helemaal volgroeid, in mijn koekenpan.JakDie dag heb ik even geen eitjes gegeten.
Lida. S schreef: Ik heb ze overigens eens wijs gemaakt dat ik de kippen moest melken en dat ik van die melk kippenkaas maakte. Heel exclusief. Het werd blindelings geloofd en ik had de kippenkaas voor 5 euro per ons kunnen verkopen. Helaas gaven mijn kippen geen melk meer.Ohw geweldig!!!
WillyP schreef: BAH! Dat doet me denken aan de eitjes die ik eens op een boerderij had gekocht toen we op vakantie waren. Er waren nog wat eitjes over en die nam ik mee naar huis. Eenmaal thuis een lekker eitje bakken (dacht ik) Na het tikken van het eitje lag er ineens een kuiken , nog niet helemaal volgroeid, in mijn koekenpan.Dat heb ik op stage ook gehad. Gooooooooooooooor! Heeft bij mij langer dan een dag geduurd voordat ik weer eieren wilde eten. En dan alleen als de staleigenaar de eieren in de pan tikte en het echt een ei bleek te zijnDie dag heb ik even geen eitjes gegeten.