Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
hannabelgje schreef: Ik kan me ook niet herinneren dat ik de komkommers liet klimmen. Ik ga het nog wel ff uitzoeken in elk geval.
Het voordeel van de komkommers te laten klimmen is dat de vruchten niet op de grond liggen en daardoor niet kunnen gaan rotten. Daarom heb ik ze vorig jaar langs het klimrek laten klimmen. Heb ze wel geholpen met geleiden door/ langs het rek.

Trouwens ik weet dat de commerciële kweek de komkommers ook laten klimmen. Ze gebruiken zelfs speciale zakken waar ze in groeien. En high-tech bewatering systemen dat de planten ook nog met precisie voorzien van de juiste voedingsstoffen.

Dan hou ik het lekker makkelijk bij mijn moestuin bakken.  ;D
Door Nynke
Mandarijn schreef: Het voordeel van de komkommers te laten klimmen is dat de vruchten niet op de grond liggen en daardoor niet kunnen gaan rotten. Daarom heb ik ze vorig jaar langs het klimrek laten klimmen. Heb ze wel geholpen met geleiden door/ langs het rek.

Trouwens ik weet dat de commerciële kweek de komkommers ook laten klimmen. Ze gebruiken zelfs speciale zakken waar ze in groeien. En high-tech bewatering systemen dat de planten ook nog met precisie voorzien van de juiste voedingsstoffen.

Dan hou ik het lekker makkelijk bij mijn moestuin bakken.  ;D
Dat weet ik ook nog, heb ooit eens een tijdje in een komkommerkwekerij gewerkt, 22 jaar geleden o.i.d.  ::)
Door Jantina
Intratuin schijnt ook een gratis magazine te hebben vanaf nu en ook daarin gaat het over het aanleggen van de makkelijke moestuin... Kijk donderdag even of ik het op kan halen bij de Intra. (kreeg er een nieuwsbrief over)
Door hannabelgje
Rond vijven mijn dagelijkse inspectie gedaan van mijn bakken. In de kas zijn de radijsjes, raapstelen en rucola goed opgekomen en hebben 10 erwten het overleefd. Ook mijn gewone bak die al ingezaaid was bekeken. En tot mijn zeer grote vreugde zag ik daar het een en ander opkomen. De radijsjes, meiraapjes en sla. Wat een dappere plantjes. En dat dus gewoon buiten.  :)
Door Roosj
Jantina schreef: Intratuin schijnt ook een gratis magazine te hebben vanaf nu en ook daarin gaat het over het aanleggen van de makkelijke moestuin... Kijk donderdag even of ik het op kan halen bij de Intra. (kreeg er een nieuwsbrief over)
Ik heb zo'n vergelijkbaar gratis blad van de welkoop/boerenbond. Erg intressant. Er staat bijvoorbeeld ook in welke planten je beter niet of juist beter wel naast elkaar kunt zetten.
Op de achterkant staan nog wat kortingsbonnen.
Door Kaio
tsssssss. Gaat continue iets mis met mijn planning. ::) Ik wilde vandaag de bakken vullen en zeiltje spannen. Maar het sneeuwt weer de hele ochtend al ...
Ze groeien gestaag door in de vensterbank....Maar het wordt eigenlijk wel tijd dat een deel gaat verhuizen....
Door Jantina
Kaio schreef: tsssssss. Gaat continue iets mis met mijn planning. ::) Ik wilde vandaag de bakken vullen en zeiltje spannen. Maar het sneeuwt weer de hele ochtend al ...
Ze groeien gestaag door in de vensterbank....Maar het wordt eigenlijk wel tijd dat een deel gaat verhuizen....
Zelfde hier! Ik wilde morgen mijn koude bak buiten gaan zetten en daar iig de andijvieplantjes e.d. in zetten. Zodat ik weer plaats heb om eindelijk mijn pompoenen binnen voor te zaaien. Maar het is weeeer winter....
Door Nynke
Jantina schreef: Zelfde hier! Ik wilde morgen mijn koude bak buiten gaan zetten en daar iig de andijvieplantjes e.d. in zetten. Zodat ik weer plaats heb om eindelijk mijn pompoenen binnen voor te zaaien. Maar het is weeeer winter....
En ik baal daar zo van !!!!  Het hoeft voor mij helemaal niet warm te zijn, maar mag alsjeblieft die kou en vorst weg ??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door