Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ivonne
Bas heeft zich iedere keer goed onder narcose laten brengen hoewel ik de laatste keer merkte dat hij tegen aan het vechten was.... (eigenwijs blijven zitten, vooral niet gaan liggen hoe moe je ook bent ::))...

Ik heb hem nog nooit alleen gelaten met dit soort dingen (en ook mijn katten niet); ik denk wel dat het belangrijk is dat je zelf rustig bent en het dier rustig kunt toespreken.

Bij Bas is het zo dat het onwijs lang duurt voordat hij weer bij zijn positieven is dus dat haal ik altijd ;D
Door Hitam
Het heeft inderdaad alles met de baas te maken maar ook met hoe angstig de hond is. Een bange hond is bijna niet weg te krijgen. Als er dan een rustige baas bij is, gaat het gemakkelijker. Als er een nerveuze baas bij is, lukt het helemaal niet.
Ik heb ook wel meegemaakt dat zolang de baas praatte de hond wakker bleef. Toen deze zijn mond hield, viel de hond in slaap. Hij wilde gewoon zijn baas blijven horen.

De operatie zelf duurt misschien maar 15 minuten maar er gebeurt van alles omheen. Er zijn waarschijnlijk meer patienten die geopereerd meoten worden. Hij moet geschoren worden, uitgebonden, gepoetst, alles moet klaargezet, de chirurg moet zich klaarmaken, wassen en alles klaarleggen.
En het wakker worden is ook niet een moment. Het duurt vaak uren. Eerst ligen ze rustig te slapen, dan tillen ze een keer hun kop op, slapen weer even verder, kwispelen een keer, slapen weer verder. Dan gaat heel geleidelijk.
Hij wordt ook niet meteen na de operatie wakker.
Door Eef+Stippels
Hitam schreef: Het heeft inderdaad alles met de baas te maken maar ook met hoe angstig de hond is. Een bange hond is bijna niet weg te krijgen. Als er dan een rustige baas bij is, gaat het gemakkelijker. Als er een nerveuze baas bij is, lukt het helemaal niet.
Ik heb ook wel meegemaakt dat zolang de baas praatte de hond wakker bleef. Toen deze zijn mond hield, viel de hond in slaap. Hij wilde gewoon zijn baas blijven horen.

De operatie zelf duurt misschien maar 15 minuten maar er gebeurt van alles omheen. Er zijn waarschijnlijk meer patienten die geopereerd meoten worden. Hij moet geschoren worden, uitgebonden, gepoetst, alles moet klaargezet, de chirurg moet zich klaarmaken, wassen en alles klaarleggen.
En het wakker worden is ook niet een moment. Het duurt vaak uren. Eerst ligen ze rustig te slapen, dan tillen ze een keer hun kop op, slapen weer even verder, kwispelen een keer, slapen weer verder. Dan gaat heel geleidelijk.
Hij wordt ook niet meteen na de operatie wakker.
Ik zal maandag eens eerst even met mijn da overleggen, wat er mogelijk en haalbaar is.
Door Ordell
Er worden wat mij betreft geen narcosemiddelen toegediend aan mijn hond wanneer ik er niet bij ben, buiten het feit dat er geen dierenarts te vinden is die dat bij Max uberhaupt voor elkaar krijgt... 8) Mocht zoeits nodig zijn moet je kunnen regelen dat een ingreep kan gebeuren op een tijdstip waarop het mogelijk is om erbij te kunnen blijven. Dat moet die dierenarts dan maar regelen. Er zijn geen operaties op mijn honden uitgevoerd, hoewel dat gelukkig maar zelden is voorgekomen, waar ik zelf niet bij kon zijn. Tijdens de narcose wil ik erbij zijn, tijdens de operatie ook, en ook wanneer hij wakker wordt. Dit is nooit een probleem geweest, maar zou ik een dierenarts hebben die dit niet wil, dan ga ik gewoon naar een ander.
Maar dit is iets wat ik belangrijk vind, dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is... ;)
Door sylvia
Ik ben inprincipe ook altijd bij ingrepen, en neem ze ook direct er na weer mee naar huis. De baarmoeder operatie bij Bunny was hierop een uitzondering omdat de DA er niet direct aan kon beginnen en dat ergens midden in de nacht heeft gedaan.
Door Eef+Stippels
Gino schreef: Er worden wat mij betreft geen narcosemiddelen toegediend aan mijn hond wanneer ik er niet bij ben, buiten het feit dat er geen dierenarts te vinden is die dat bij Max uberhaupt voor elkaar krijgt... 8) Mocht zoeits nodig zijn moet je kunnen regelen dat een ingreep kan gebeuren op een tijdstip waarop het mogelijk is om erbij te kunnen blijven. Dat moet die dierenarts dan maar regelen. Er zijn geen operaties op mijn honden uitgevoerd, hoewel dat gelukkig maar zelden is voorgekomen, waar ik zelf niet bij kon zijn. Tijdens de narcose wil ik erbij zijn, tijdens de operatie ook, en ook wanneer hij wakker wordt. Dit is nooit een probleem geweest, maar zou ik een dierenarts hebben die dit niet wil, dan ga ik gewoon naar een ander.
Maar dit is iets wat ik belangrijk vind, dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is... ;)
Dat ben ik met je eens en dat is ook wat ik belangrijk vind. Ik denk zelf dat er met mijn da wel wat te regelen valt. het is een kleine praktijk, zij is de enige da en ze kan het vast wel zo plannen dat er geen andere operaties hoeven te gebeuren..

Daarnaast, zou dat wakker worden niet gewoon thuis kunnen? Of is het belangrijk dat dat onder toezicht van de da gebeurd?
Door gonny
Evelyn schreef: Dat ben ik met je eens en dat is ook wat ik belangrijk vind. Ik denk zelf dat er met mijn da wel wat te regelen valt. het is een kleine praktijk, zij is de enige da en ze kan het vast wel zo plannen dat er geen andere operaties hoeven te gebeuren..

Daarnaast, zou dat wakker worden niet gewoon thuis kunnen? Of is het belangrijk dat dat onder toezicht van de da gebeurd?
ik zou dat liever bij de da laten gebeuren.... ;)
Door Hitam
Dat zou ik niet doen, en dat doet de dierenarts ook niet, denk ik. Het is wel eens gebeurd dat zo´n dier dan vervolgens thuis doodgaat. En de dierenarts kreeg op zijn kop van de tuchtraad.
Door Eef+Stippels
Ik heb mijn da vanochtend gebeld voor een afspraak. Ik had de assistente aan de lijn en zij zei dat het niet gebruikelijk is dat je erbij mag blijven... Ik heb haar gevraagd of ze het wil overleggen met de da, want ik laat wandor niet alleen. Mocht het nu niet mogelijk zijn, dan ga ik naar de da waar iemand van het dobermannforum is geweest en die mocht er wel bij blijven. Daar heb ik ook foto's van gezien.

Mijn da gebruikt trouwens algehele narcose, dus geen spierverslapper oid. Wel relaxter voor wandor denk ik.
Door Truus
Hoi Evelyn, bij de narcose zal je er vast wel bij mogen blijven toch? Laat je niet afwimpelen hoor. Ik kan me voorstellen, dat je niet bij de operatie mag zijn.
Succes meid!
Door Binno
Wij mochten er ook bij blijven tot de honden helemaal onder narcose waren. En toen ze pas wakker waren konden we er ook weer bij. Ik zou er dus toch nog een keertje op aandringen Evelyn, veel succes! :-*
Door Eef+Stippels
Als de da of haar assistente me terugbelt dan zal ik nog eens aandringen, maar mijn da is normaal wel schappelijk, dus wat dat betreft hoop ik dat ze zegt dat het toch geen probleem is. Ok tijdens de operatie wil ik wel in de wachtkamer wachten hoor, maar bij het onder narcose gaan en wakker worden wil ik toch bij hem zijn. En ik laat me niet afschepen >:( ;)
Door Eef+Stippels
Mijn da heeft me gebeld. We mogen bij hem blijven totdat ze met de operatie beginnen, dus dan is hij al helemaal weg, daar het me het om, hij krijgt dan tenminste niet mee dat we weggaan. Ze belt me dan na ongeveer 45 minuten, wanneer ze klaar zijn, voordat ze de spuit geven waarvan hij wakker wordt, zodat we er weer zijn als hij wakker wordt.

De da zei trouwens dat als hij niet onder narcose wil dat hij dan aan een propefol-infuus gaat. Dan kunnen ze steeds iets bijgeven. Ze zei dat het wel iets duurder is maar veiliger dan steeds meer narcose bijspuiten..
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 21 feb 2005, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
Evelyn schreef: Mijn da heeft me gebeld. We mogen bij hem blijven totdat ze met de operatie beginnen, dus dan is hij al helemaal weg, daar het me het om, hij krijgt dan tenminste niet mee dat we weggaan. Ze belt me dan na ongeveer 45 minuten, wanneer ze klaar zijn, voordat ze de spuit geven waarvan hij wakker wordt, zodat we er weer zijn als hij wakker wordt.

De da zei trouwens dat als hij niet onder narcose wil dat hij dan aan een propefol-infuus gaat. Dan kunnen ze steeds iets bijgeven. Ze zei dat het wel iets duurder is maar veiliger dan steeds meer narcose bijspuiten..

Haaa, dat is fijn Evelyn ;). Dit moet een goed gevoel geven voor jou! Het komt allemaal goed, de eerste dag zal nog een beetje vervelend zijn voor hem maar de dag erna is er niet veel meer aan de hand. Hou hem na de operatie maar lekker warm.
Wanneer gaat het gebeuren?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door