Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik was al druk aan het zoeken naar dit topic.
Wat heerlijk om te lezen dat Bonnie zich er uiteindelijk helemaal doorheen heeft geknokt :D
Weet je dat alle zorgen en stress niet voor niets zijn geweest ;)
Hoop dat jullie nog lange tijd van een gezonde bonnie mogen genieten!
..........................er heeft zich een nieuw probleem voorgedaan...
haar rechterachterpoot was al een tijdje niet fijn maar dat ging eigenlijk best beter..
tot gisteren. ze belast haar re achterpoot helemaal niet meer....
en ik voel dat het warm is bij haar knie en ik voel ook vocht............... VERD*MME!!

hopelijk valt het allemaal mee en zijn niet haar kruisbanden kapot
ik ben met Leida in contact over hoe nu verder etc

vooralsnog: traumeel en rust
en een vriend is nu onderweg om ruta D6 op te halen bij haar voor de pezen, banden e.d.

verder, behalve die poot, is zij een zonnetje in huis en doet het het goed :)

afgelopen maandag waren we bij Jeroen (van de beaucerons, Djara dus  ;) )op visite en ik zal jullen laten meedelen in de vreugde van toen en daar :D
het was LEUK en GOED!!

Afbeelding
bal gered!

Afbeelding
<3 Bontje <3

en ook Kamiel was BLIJBLIJBLIJ!!

Afbeelding
update:
mmmm.... ik ben niet zo blij....

de poot is, zoals verwacht natuurlijk nog steeds `aangedaan` en het devies dus nog steeds: rust, traumeel en pijnstilling
moeilijk hoor.. die rust.. want ze wil zo graag met de mannen mee!
uiteraard zoek ik weer op internet en kom ik ook verhalen over bottumoren tegen.. en ja hoor.. ik zit weer in de modus zoals toen Bonnie zo ziek was en er van alles gebeurde en achter elkaar en er veel onzekerheid was. het haalt mij helemaal onderuit.. weeeer..
ik ben zo bang om haar kwijt te raken en kan soms niet helder meer denken en ik baal daar zo van!! heb de energie ook helemaal niet want die was al helemaal op....

2 weken geleden heeft ze 1 keer in de nacht weer die nystagmus (horizontale oogbewegingen) gehad. 1 minuutje, net als de keren daarvoor dus.. ik bleef kalm en hield haar vast (ze gaat dan zitten en tegen me aanleunen)
maar.. vorige week viel ze plots van de bank.. viel tegen heet matras dat in de kamer ligt aan en kon niet meer op poten staan.. ogen gingen razend tekeer (nystagmus).. ik dacht dat ze dood ging :-\ en hield haar vast. dit keer duurde de `aanval` zeker 20 minuten.... radio uit, gordijnen dicht, raam open (toen ging ze naar buiten snuffen) vasthouden en rustig praten tegen haar. later tuig aangedaan en uiteindelijk heb ik haar met Jos naar buiten gekregen (getild aan tuig en met band voor achterpoten en jachtlijntje om). ze kon niet staan want viel dan meteen om. buiten ging het `over` en kon ze lekker even op schapenvacht in zonnetje zitten/liggen.. ze was er eigenlijk ook vrij vlot weer
wat een schrik!!!!!

en ik weet nog steeds niet wat er nu gebeurt precies..?
volgens mij is het een meniere aanval (ik heb zelf ook vroege wel eens deze aanvallen gehad en denk de duizeligheid, het niet kunnen staan en lopen en een wat misselijk gevoel te herkennen)
tevens komt er ook doofheid bij voor, vaak 1 zijdig en niet altijd aanwezig. en dat idee heb ik al langer bij haar.. dat ze lage tonen niet hoort weet ik nu zeker en haar onrust met mij willen kunnen blijven zien kanik zo ook verklaren
maar natuurlijk vliegen er weer ideen als hersenaandoeningen en hersentumoren door mijn hoofd
en.. durf ik haar dus echt niet alleen te laten......................

het zal wel tijd nodig hebben voordat er weer vertrouwen terug komt

Bonnie zelf is gewoon oke en we maken het beste van de verplichte rust..

een operatie zie ik niet zitten overigens dus het plan vooralsnog is omdat conservatief te handelen tav haar knie. eventueel met een brace die aangemeten kan worden. Leida zegt genoeg honden te hebben gezien en behandeld die op deze manier weer goed functioneel werden. ook van Bon`s leeftijd.
dus..
wachten op een afspraak bij Leida en veel rust en aaien en spelletjes dan maar..

nou, ik hoop volgende keer beteer berichten te hebben!!
Heee, dat zij niet de berichten die we willen lezen...

Maar de foto's zijn wel zoals we ze willen zien, ze heeft het goed :)

Wat ik me af vraag, zou je het willen aangeven wanneer je het aan kan om het gesprek aan te gaan over grenzen, wanneer doe je iets wel en niet etc? Ik vind dat nog steeds een heel interessant onderwerp, ik kan nu wel denken 'ik zou het nooit zo gedaan hebben dat ging te ver' maar ik ben erg benieuwd wat jullie precies bewogen heeft om door te zetten, wat jullie twijfels daarin waren etc.
Oftewel, absoluut geen aanvallend gesprek hoor.
@Eelke: op het moment dat ik `erover` kan praten zal ik daar een apart topic over starten
nog steeds wil ik dat graag scheiden van dit topic..

overigens heb ik 2 weken geleden toen alles er heel er goed en rooskleurig uitzag overwogen er een topic over te starten
volgens mij was het zelfs op de dag dat ik bovenstaande foto`s maakte, die dinsdag dat het zulk fijn weer was en ik echt dolblij was met hoe alles ging

ik ga ervan uit dat je begrijpt (ik noem het ook in bovenstaande post) dat ik nu ik weer in de stress modus zit en moeite heb met dingen `helder` te zien en niet in paniek te raken geen enkel gesprek hierover aanga. alle energie moet nu weer naar de juiste richting en de juiste persoon/hond..

daarbij wil ik toch ook een scheiding maken tussen wat eerder gebeurde (alle operaties en het hele Utrecht verhaal) en deze toestand.. elke hond kan kan nl zn kruisbanden scheuren

maar goed, ik zal tzt een seintje geven ;-)
natuurlijk ga ik ervan uit dat het een fatsoenlijk topic wordt. anders ben ik er zo klaar mee..
er zijn eerder alweer insinuaties geweest in andere topics die ik maar naast me neer heb gelegd omdat ze ze sneu voor woorden zijn
dus: met respect en anders maar niet  ;)

du moment wil ik hier alleen nog maar even over zeggen: ik ben nog steeds blij dat we gedaan hebben wat we gedaan hebben :) :)
ondanks alles
en Bon? die geniet ook, ondanks alles! :) :smitten:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door