Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
Nadia schreef: Ik heb een nieuw ras gekweekt :) Wie zaadjes wilt moet maar even roepen.. Al geloof ik dat die van deze variant niet meer te krijgen zijn ::) Misschien is hij nog te stekken??

Afbeelding
;D ;D ;D

Geweldige zaailing.  :smitten:
Door Nadia
~anna~ schreef: Ik denk dat een aantal mensen last hebben van vroege voorjaarskriebels.. :)
Veels te vroeg binnen begonnen met zaaien. Kain in de bak, prachtig  ;D
Prei kan je nog wel makkelijk verspenen maar worteltjes houden daar niet zo van.
Gewoon ter plekke zaaien en uitdunnen die handel.
Paprika & tomaat enzo, kan je in de loop van april zaaien in huis.
Ik zaai courgette, mais en pompoen ook pas als er een periode van lekker weer in aantocht is in..mei-juni..
En dan gelijk in de volle grond, dus geen gemieter in bakjes binnen.
Kain doet alles voor snoep, hihi.

ik heb nog nooit een plantje van wat dan ook gekweekt, dus dit binnen kweken is voor mij een proef/beta versie, haha. Ik verlies er niets mee als het niet lukt. Je moet wat proberen toch? Al doende leert men.
Door Decibels
die 'makkelijke moestuin' lijkt me wel leuk. Ik heb hier een klein stukje naast de schuur wat tot nu toe puppenren was (3x3 meter) en aangezien er hier toch geen pups meer komen is dat een nutteloos stukje. Misschien kan ik daar eens wat proberen met bakken. Voordeel is dat de honden er niet bij kunnen.... ;) Ik zou wel graag 'op hoogte' willen werken, want al dat gebuk en gekruip op knieën zie ik niet zitten. Ik wil dus iets op poten hebben.
Door Roosj
Decibels schreef: die 'makkelijke moestuin' lijkt me wel leuk. Ik heb hier een klein stukje naast de schuur wat tot nu toe puppenren was (3x3 meter) en aangezien er hier toch geen pups meer komen is dat een nutteloos stukje. Misschien kan ik daar eens wat proberen met bakken. Voordeel is dat de honden er niet bij kunnen.... ;) Ik zou wel graag 'op hoogte' willen werken, want al dat gebuk en gekruip op knieën zie ik niet zitten. Ik wil dus iets op poten hebben.
Ik heb rug/nek problemen en wil daarom ook op poten. Ik heb 4 bakken bij de welkoop/boerenbond gekocht en van 1 bak maakt m'n vriend dan de bodem van de andere bak. Vervolgens gaat er een worteldoek in en timmert hij er 4 poten onder etvoila ;)
Van 4 bakken maak ik dus 2 bijna dichte bakken. De ruimtes aan de onderkant zorgen ervoor dat overtollig water weg kan lopen.

Als kruiprek gaan we iets met bamboe palen doen, maar hoe of wat precies ben ik nog niet uit.
Door keetje
Nynke schreef: Misschien moet je je computer updaten? Of heb je het benodigde programma niet? 

Elho is inderdaad wel duur Nadia, maar ze zijn inderdaad mooi !!!
Is geupdated, heb cookies verwijderd, alles gedaan wat gedaan kon worden (volgens de huispuber die er meer van weet dan ik) maar nee, ik snap het echt niet. Er zijn ergere dingen maar ik wil gewoon weten waar het aan ligt.

Hier is binnenkweken een hele opgave, ik zal het op de slaapkamers moeten doen omdat ik anders iedere avond de boel uit de kamer moet slepen omdat de katten 's nachts gaan snaaien. Ze wippen de deksels eraf en 3 jaar geleden heeft een kitten met haar pootjes boven door een luchtgat zitten hengelen, hele bak naar de knoppen.
Ik wacht nog even met zaaien tot volgend weekeinde, beter iets te laat dan de boel zo groot dat het naar buiten moet en niet kan.

Trouwens, worteltjes gaan diep, kunnen die in emmers, speciekuipen? Ik heb het idee dat dat toch niet gaat lukken in een 1 meterbak? Die is toch niet diep genoeg?
En zonnebloemen, zou dat gaan in een speciekuip? Ik heb rode voor Dochterlief, worden 2 meter hoog.
Door Roosj
keetje schreef: Is geupdated, heb cookies verwijderd, alles gedaan wat gedaan kon worden (volgens de huispuber die er meer van weet dan ik) maar nee, ik snap het echt niet. Er zijn ergere dingen maar ik wil gewoon weten waar het aan ligt.

Hier is binnenkweken een hele opgave, ik zal het op de slaapkamers moeten doen omdat ik anders iedere avond de boel uit de kamer moet slepen omdat de katten 's nachts gaan snaaien. Ze wippen de deksels eraf en 3 jaar geleden heeft een kitten met haar pootjes boven door een luchtgat zitten hengelen, hele bak naar de knoppen.
Ik wacht nog even met zaaien tot volgend weekeinde, beter iets te laat dan de boel zo groot dat het naar buiten moet en niet kan.

Trouwens, worteltjes gaan diep, kunnen die in emmers, speciekuipen? Ik heb het idee dat dat toch niet gaat lukken in een 1 meterbak? Die is toch niet diep genoeg?
En zonnebloemen, zou dat gaan in een speciekuip? Ik heb rode voor Dochterlief, worden 2 meter hoog.
Wortels kun je ook als ronde wortels kopen, die kunnen wel in een m2 bak. De langwerpige wortels kunnen 30cm worden, dus moeten in een bak van meer dan 30cm. Ik heb hie nog een grote bloempot over waar ik ze in ga planten.
Zonnebloemen schijnen sterke wortels te krijgen, maar mijn gekochte zonnenbloemen werden nooit 2 meter, die hielden op bij 30cm haha.
Door Nynke
ik heb mijn mm-bak ietsjes verhoogd/verdiept, dus de effectieve diepte is nu ongeveer 25-27 cm,dat moet genoeg zijn voor peentjes  :) :)
~anna~ schreef: Ik denk dat een aantal mensen last hebben van vroege voorjaarskriebels.. :)
Veels te vroeg binnen begonnen met zaaien.
Je hebt helemaal gelijk Anna  :biggrin2: :biggrin2:  maar ik wil ook heel graag dat het voorjaar wordt  ::) ::)
Door Roosj
hannabelgje schreef: Wortels kunnen overal in. In een bak van 15 cm worden ze dan gewoon niet langer.
Voor mijn moeder gaan we ook een verhoogde bak maken. Die is nu ook aangestoken.
Maar je wilt ze natuurlijk zo lang mogelijk ;) Althans ik wel hihi
Door Nynke
keetje schreef: Laat ik nu ergens gelezen hebben dat als worteltjes niet zo lang kunnen worden als ze eigenlijk zouden moeten ze zoeter zijn?? 8)
in dat geval doe ik ze in een bakje van de Chinees  :P :P :P :P 

OT: Morgen ga ik wat stekjes uitplanten 8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door