Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
Nadia schreef: Heb zojuist toch mn prei in een grotere pot geplant en in de kweekkas die eigenlijk voor buiten is gezet. In de keuken. Aangezien het buiten te koud is.

Ook heb ik wat zaadjes geplant in mn kleine kweekbakjes.
Ik ben echt benieuwd of ik het goed doe en of het me gaat lukken :D

Mn prei:
Afbeelding

Mn zaadjes :D (als ik iets niet goed heb geplant zeg het me :D )

Afbeelding

Afbeelding

Geen idee of dit wat gaat worden  :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding

>:(  Ik zie weer geen foto's.
Door Nynke
keetje schreef:
>:(  Ik zie weer geen foto's.
Misschien moet je je computer updaten? Of heb je het benodigde programma niet? 

Elho is inderdaad wel duur Nadia, maar ze zijn inderdaad mooi !!!
Door spreeuwtje
mijn pompoenen en courgettes groeien mijn zaaibakje uit..
maar de paprika's daar komen net kleine krulletjes van op..

ik heb geen zin om ze over te potten in potjes.. (die heb ik nog niet)  ik heb andere dingen te doen..
wat zal ik doen?
dekseltje er maar afhalen? of gaan de paprikaatjes daar last van krijgen?
Door Nynke
ik zou de pompoenen en courgettes in een weinig verwarmde ruimte zetten, dan groeien ze niet zo hard meer. De paprika's gaan, hier in de verwarmde kamer, zo langzaam, die kun je gerust zo laten staan  :)
Door spreeuwtje
ja maar ze zitten in t zelfde bakje..  :biggrin2:  en ik wil geen bergen met potjes overal.. (ook geen tijd/energie/rust om lekker te gaan verpotten)
als ik de paprikaatjes in een koude ruimte zet.. zou dat kwaad kunnen??
dan gaan de pumpkins en de courgettes langzamer.. maar ook die paapies.. :P
Door eelke
spreeuwtje schreef: ja maar ze zitten in t zelfde bakje..  :biggrin2:  en ik wil geen bergen met potjes overal.. (ook geen tijd/energie/rust om lekker te gaan verpotten)
Oh ja, das handig inderdaad. :P

Ik heb hier al stevige baby afrikaantjes en baby spinazie'tjes (for the record; per plantje met twee mini blaadjes nu al  ;D) en 3 ondefinieerbare sprietjes van iets wat misschien in mijn potgrond zat ofzo. T lijkt op gras eigenlijk :P
Door Nynke
spreeuwtje schreef: ja maar ze zitten in t zelfde bakje..  :biggrin2:  en ik wil geen bergen met potjes overal.. (ook geen tijd/energie/rust om lekker te gaan verpotten)
Weet ik niet, ik zou dan eerder de courgette en pompoen eruit halen en weggooien  :-\ :-\  die kun je altijd opnieuw zaaien als ze wel bijna meteen naar buiten kunnen  ::)
Voor de paprika's zou het jammer zijn als ze de kou niet overleven  :-\ :-\
Door eelke
Ik zou dan de pompoenen en courgette's overzetten in van die losse zaaibakjes. Waar perkplantjes vaak in staan zeg maar. Dan kunnen ze daarin lekker verder werken aan een mooie kluit, totdat het weer goed genoeg is om de grond in te gaan.
Door Jantina
eelke schreef: Ik zou dan de pompoenen en courgette's overzetten in van die losse zaaibakjes. Waar perkplantjes vaak in staan zeg maar. Dan kunnen ze daarin lekker verder werken aan een mooie kluit, totdat het weer goed genoeg is om de grond in te gaan.
Dat wil ze niet in huis hebben, losse bakjes en ze heeft er ook geen tijd voor schrijft ze... Ik ga met Nynke mee, wegkiepen die handel en buiten als het kan qua weer opnieuw proberen in de volle grond. Zo enthousiast binnen voorzaaien brengt best wat werk en troep met zich mee, niks aan te doen!
Door Nynke
Jantina schreef: Dat wil ze niet in huis hebben, losse bakjes en ze heeft er ook geen tijd voor schrijft ze... Ik ga met Nynke mee, wegkiepen die handel en buiten als het kan qua weer opnieuw proberen in de volle grond. Zo enthousiast binnen voorzaaien brengt best wat werk en troep met zich mee, niks aan te doen!
Daar weet ik inmiddels alles van  :coolsmiley:
Door hannabelgje
Jantina schreef: Dat wil ze niet in huis hebben, losse bakjes en ze heeft er ook geen tijd voor schrijft ze... Ik ga met Nynke mee, wegkiepen die handel en buiten als het kan qua weer opnieuw proberen in de volle grond. Zo enthousiast binnen voorzaaien brengt best wat werk en troep met zich mee, niks aan te doen!
Als je pompoen buiten zaait krijg je geen vruchten, ons seizoen is daarvoor te kort. Daarom kun je ze altijd beter binnen voorzaaien.
Door Jantina
hannabelgje schreef: Als je pompoen buiten zaait krijg je geen vruchten, ons seizoen is daarvoor te kort. Daarom kun je ze altijd beter binnen voorzaaien.
Helemaal mee eens, maar wordt toch wel errug lastig als je geen potjes e.d. in je huis wilt hebben zoals Spreeuwtje en niet wilt verpotten bijv. Je zult er hoe dan ook toch wel wat moeite voor moeten doen ben ik bang... ;)
Door Nadia
Ik heb een nieuw ras gekweekt :) Wie zaadjes wilt moet maar even roepen.. Al geloof ik dat die van deze variant niet meer te krijgen zijn ::) Misschien is hij nog te stekken??

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door