Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Roosj
Nynke schreef: Je zou het kunnen proberen  :-\ :-\  maar de gaatjes moeten speld-groot zijn en waarmee zou je dan willen prikken?  :-\ :-\

Ik las net in de krant dat er dinsdag en woensdag weer vorst verwacht wordt  >:( >:(
Zaterdag t/m maandag word het idd boven 0 en daarna weer onder 0..

Kan ik in die dagen boven nul mijn wortelen buiten zaaien of kan ik daar beter nog mee wachten? En met mijn mini plantjes (ruccola, tijm, sla, broccoli etc)? En met m'n al uitgelopen kiwi plant?  :D
Door Nadia
Nynke schreef: Je zou het kunnen proberen  :-\ :-\  maar de gaatjes moeten speld-groot zijn en waarmee zou je dan willen prikken?  :-\ :-\

Ik las net in de krant dat er dinsdag en woensdag weer vorst verwacht wordt  >:( >:(
Met een scherpe spijker? Enkel met het puntje??
Door Naomi B
Flinke stopnaald in flam houden tottie roodgloeiend is en dan (vasthouden met een tangetje lijkt me) een gaatje prikken? Of een dremel met miniboortje gebruiken... Dat laatste lijkt mij nog het handigst. Maar punt is wel dat je ook een luchtgat moet hebben waardoor lucht naar binnen gaat anders werkt het nog niet.

Owww, ik kan niet wachten tot ik plek in mijn tuin heb voor het m2 bakje. Ik denk dat we er 2 gaan maken. Ramon begint ook enthousiast te worden. Maar eerst moet de vijver en het extra schuurtje nog gesloopt en daar is het nog geen weer voor geweest.

Ramon heeft wel bij de Lidl enorm ingeslagen. Ik heb nu voor 5 jaar bonenzaadjes geloof ik.  :P
Door Nadia
Heb zojuist toch mn prei in een grotere pot geplant en in de kweekkas die eigenlijk voor buiten is gezet. In de keuken. Aangezien het buiten te koud is.

Ook heb ik wat zaadjes geplant in mn kleine kweekbakjes.
Ik ben echt benieuwd of ik het goed doe en of het me gaat lukken :D

Mn prei:
Afbeelding

Mn zaadjes :D (als ik iets niet goed heb geplant zeg het me :D )

Afbeelding

Afbeelding

Geen idee of dit wat gaat worden  :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding
Door Nynke
mooie kweekbakjes Nadia !!!!  Waar heb je die vandaan ??  Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je de wcrolletjes nu al in de aarde zet, naar mijn idee pas als de zaadjes plantjes zijn geworden en naar buiten kunnen  :-\  maar wie weet werkt het !!

Roosj schreef: Zaterdag t/m maandag word het idd boven 0 en daarna weer onder 0..

Kan ik in die dagen boven nul mijn wortelen buiten zaaien of kan ik daar beter nog mee wachten? En met mijn mini plantjes (ruccola, tijm, sla, broccoli etc)? En met m'n al uitgelopen kiwi plant?  :D
Ik zou nog even een weekje wachten ttot die vorst weg is als ik jou was. Je kunt wel al je plantjes wat afharden door ze in een weinig verwarmde ruimte te zetten, in de badkamer bijvoorbeeld of op zolder?
Door hannabelgje
Nadia ik heb het ook zo gedaan met de wc rolletjes, vond ik handiger, bakje gevuld met grond en toen de wc rolletjes erover geschoven. Ging heel goed. Ik heb mijn erwten net weer binnen gezet. ik zet ze wel op de slaapkamer de komende nachten.
Door Nadia
In de intratuin zag ik van die bio afbreekbare zaaibakjes.Zulke: http://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q= ... 8127216936

Maar die vond ik vrij duur, Iets van 2.80 voor 10 stuks. Toen ben ik op het idee van de wc rolletjes gekomen. zag alleen nu net met de foto zoeken dat je wellicht beter het wc rolletje aan de onderkant dicht had kunnen maken. (inknippen en vouwen). Maargoed. We zullen zien. Als het niet werkt, dan proberen we opnieuw.

De zaaibakjes zijn idd heeel mooi en stevig! Ze komen van de intratuin. Ze zijn wel best duur! Je kunt alle bakken en deksels combineren. Dat is wel handig.
Je betaald alles apart. Dus de deksel, bak en onderschaal hebben hun eigen prijs. Ik geloof dat de grote in totaal 12 euro kost.

Dit zijn ze: http://www.elho.nl/215052/collectie/bek ... 20433%2000
Door judith1967
Nadia schreef: Heb zojuist toch mn prei in een grotere pot geplant en in de kweekkas die eigenlijk voor buiten is gezet. In de keuken. Aangezien het buiten te koud is.

Ook heb ik wat zaadjes geplant in mn kleine kweekbakjes.
Ik ben echt benieuwd of ik het goed doe en of het me gaat lukken :D

Mn prei:
Afbeelding

Mn zaadjes :D (als ik iets niet goed heb geplant zeg het me :D )

Afbeelding

Afbeelding

Geen idee of dit wat gaat worden  :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding
Waar heb jij die gele naam stokje gekocth?
Ik heb die ook nog nodig

wow mooie kweekbakken!!
Wel aan de prijs ,maar wel erg trendy :)
Door Roosj
Ik heb die turf potjes ook in gebruik. De bedoeling is dat je het hele boeltje zo in de grond kan zetten als de plantjes groot genoeg zijn om naar buiten te gaan ;) Ik hoorde ook van iemand dat de wortels gewoon door het turf potje heen groeien, dus dat je het er ook niet vanaf hoeft te pulken en dus de wortels in tact laat.
Door judith1967
Envie schreef: Die stokjes haal je bij de welkoop/boeren bond.

Wat een leuke foto reportage  8)
Hmm die zit hier niet in de buurt,dichtstbijzijnde is De Lier,worden het nog dure stokjes :-\ ;)
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 15 mar 2013, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
judith1967 schreef: Hmm die zit hier niet in de buurt,dichtstbijzijnde is DE Lier,worden het nog dure stokjes :-\ ;)
Die stokjes hebben ze bij ieder tuincentrum en ze kosten zowat niks. Je kunt uiteraard ook andere dingen gebruiken, stukjes lamel, ijscostokjes, plastic mesjes,enz
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door