Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Esther Q schreef: Wat een verschil, 6 weken tegenover negen maanden!Ik denk dat het grote verschil zit in kunnen werken of 1e geplaatst worden op een show. De meeste werkhonden hoeven niet te voldoen aan een "perfect" uiterlijk en de meeste showhonden hoeven niet te werken (daarmee bedoel ik echt werken)
Fido schreef: Ik denk dat het grote verschil zit in kunnen werken of 1e geplaatst worden op een show. De meeste werkhonden hoeven niet te voldoen aan een "perfect" uiterlijk en de meeste showhonden hoeven niet te werken (daarmee bedoel ik echt werken)Nou, ik vraag me af of daar zoveel verschil tussen zit. Kunnen werken hangt ook samen met een volledig hersteld lijf. Hier althans wel![]()
Esther Q schreef: Nou, ik vraag me af of daar zoveel verschil tussen zit. Kunnen werken hangt ook samen met een volledig hersteld lijf. Hier althans welWegtrekken hangbuikje is vaak wat opgerekte huid dat duurt langer dan spieren die weer opbouwend getraind kunnen worden.![]()
Fido schreef: Wegtrekken hangbuikje is vaak wat opgerekte huid dat duurt langer dan spieren die weer opbouwend getraind kunnen worden.Das een interessante! Ik kom op de vraag omdat een collega musher onlangs een lange afstandsrace liep met zijn malamutes en onderweg vaststelde dat de alaskanen teams een veel snellere hersteltijd hadden dan zijn malamutes. Wij zien hier dat een teefje zo om en nabij de 3/4 jaar nodig heeft om volledig te herstellen. Dat wil zeggen, als ze een paar weken na het nest de training ingaan, kunnen ze dat seizoen goed meelopen, maar ze lopen toch een fractie minder goed dan het jaar ervoor en het jaar erna.
Wat niet wegneemt dat trainen en veel beweging een sneller herstel naar oude conditie geeft dan een bankpieper.
Info ligt niet meer naast memaar ik bedenk me nu hoe lang het duurt dat een teef hormonaal weer de oude is? Dit zal zeker meetellen in volledig herstel
Lizzy schreef: Kwestie van genen?Waren die pups dan heel vroeg gespeend?
Biscuit's moeder zag er 6 weken na de bevalling al uit alsof er niks gebeurd was.
MargaS schreef: Waren die pups dan heel vroeg gespeend?Nope, die hebben tot ruim 7 weken bij moeders gelebberd.
Lizzy schreef: Nope, die hebben tot ruim 7 weken bij moeders gelebberd.
Ik spreek hier bewust ook niet over Biscuit aangezien zij maar 2 weken heeft gevoed. Bij haar is niet te zien dat ze pups heeft gehad, maar da's dus logisch.