Wij hebben het wel over de term "rauwe honing" maar die kennen Imkers dus niet, hij vroeg mij dan ook zeer verbaasd wat rauwe honing was

Hij moest toen lachen en zei dat alle honing verwarmd wordt omdat hij anders nooit vloeibaar wordt. Maar dat er een groot verschil is tussen verhitten (fabrieksmethode) en verwarmen. Hij verwarmd dus de honing boven een gloeilamp. Hij had dan wel echte "rauwe" dus onbewerkte honing maar daar heb je dus een hamer en beitel bij nodig

Nu heb ik twee "smaken" meegenomen de ene smaak is gewoon van klaver (maar wel Thoolse klaver 8) )
en de ander is van de schoren . De honing van de schoren is volgens hem geheel zuiver daar de schoren natuurlijk ook niet bespoten worden.
(ik heb die schoren honing eerder gegeten en ik vind hem niet te pruimen, die is ziltig

Ook heb ik weer even nieuwe bijenpollen bij hem gehaald, volgens de imker (heeft hij mij eerder al eens verteld) neemt zijn vrouw al dertig jaar iedere morgen bijenpollen in haar yoghurt en ze is nooit ziek en hij vindt haar ook nog steeds erg mooi

Voorlopig ga ik eerst eens een wond van Bunny met honing insmeren kijken of de wond iets sneller dicht wil gaan.
O ja ik werd nog terug geroepen en er werd me op het hart gedrukt om vooral als de honing koud was en dus wat minder vloeibaar om hem vooral niet in de magnetron te zetten maar in een bakje warm water, staat ook op het etiket.
Leuk altijd die gesprekken met mensen die een passie voor iets hebben.
(de honing van de schoren en gorzen is voornamelijk van lamsoor)