Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
Jantina schreef: Nynke: ik heb prei zaadjes over. Hebben?

Verder moet ik heel mijn bestelling van Zaden & Zo nog zaaien, maar jongens met dit weer... Komt geen zonlicht bij, bah!
Overigens doen de peultjes, courgettes, andijvie en tomaat goed hun best op de vensterbank, maar die zijn ook boven gekomen tijdens de zonnige dagen vorige week. Mijn platte kas/koude bak was het weekend wel binnen maar gaat pas na de vorst naar buiten en ook een paar zakken zaai & stek grond staan uiterst geduldig te wachten tot ze gebruikt gaan worden.
Nee dank je :-*  had er zelf ook een paar maar wat een getob is dat met die ielige stengeltjes  :-\ :-\ 

Vannacht is het afdekplastic van de m2 bak los gewaaid, dus alle stekjes die er stonden zijn wel overleden vrees ik. Kl*tenweer >:( >:(  IK WIL LENTE !!!!!!!! 
Door hannabelgje
Prei moet je eerst zaaien, dan goed uitdunnen, als ze de dikte van een potlood hebben weer voorzichtig uitgraven en weer verplanten verder de grond in. Op de juiste afstand. Daarom zaai ik geen prei. Ik vind het zware ellende. Bij ons het je voor een euro een grote bak preiplantjes.
hannabelgje schreef: Prei moet je eerst zaaien, dan goed uitdunnen, als ze de dikte van een potlood hebben weer voorzichtig uitgraven en weer verplanten verder de grond in. Op de juiste afstand. Daarom zaai ik geen prei. Ik vind het zware ellende. Bij ons het je voor een euro een grote bak preiplantjes.
bij ons ook alleen is het nog even geduld hebben
Door Jantina
flodder en dwarrel schreef: bij ons ook alleen is het nog even geduld hebben
Waar Connie? Bij de kortlever zit een plantje straks ook op 20/25 cent p.stuk dus als jij straks een goedkoop adresje weet houd ik me aanbevolen...
Door hannabelgje
flodder en dwarrel schreef: bij ons ook alleen is het nog even geduld hebben
ja hierook nog even geduld. Ik haal het bij pelckmans in lommel en daar kost het bijna niks. Ik heb daar slaplantjes gehaald 15 stuks voor 1.39. Dat vond ik toch niet duur.
Door Mandarijn
hannabelgje schreef: ja hierook nog even geduld. Ik haal het bij pelckmans in lommel en daar kost het bijna niks. Ik heb daar slaplantjes gehaald 15 stuks voor 1.39. Dat vond ik toch niet duur.
Het wordt eens tijd dat ik Pelckmans eens ga bezoeken. Hoor meer mensen zeggen dat het daar niet duur is.
En dat ie meer heeft dan de Intratuin in Weert. Kan ik eens zien of dat wel waar is.  ;)
Door Roosj
Jantina schreef: Nynke: ik heb prei zaadjes over. Hebben?

Verder moet ik heel mijn bestelling van Zaden & Zo nog zaaien, maar jongens met dit weer... Komt geen zonlicht bij, bah!
Overigens doen de peultjes, courgettes, andijvie en tomaat goed hun best op de vensterbank, maar die zijn ook boven gekomen tijdens de zonnige dagen vorige week. Mijn platte kas/koude bak was het weekend wel binnen maar gaat pas na de vorst naar buiten en ook een paar zakken zaai & stek grond staan uiterst geduldig te wachten tot ze gebruikt gaan worden.
Hier heeft de hele dag de zon geschenen. Het was binnen zonder verwarming 21,5 graden! Maar ik wacht nogsteeds op de Welkoop.. Ze zouden 4 m2 bakken voor me vast houden, maar hadden het toch verkocht en vorige week donderdag zouden ze nieuwe krijgen.. Niet dus.. Nu hopen ze as donderdag alles binnen te krijgen.
Door Kaio
Mandarijn schreef: Het wordt eens tijd dat ik Pelckmans eens ga bezoeken. Hoor meer mensen zeggen dat het daar niet duur is.
En dat ie meer heeft dan de Intratuin in Weert. Kan ik eens zien of dat wel waar is.  ;)
Ik vind die winkel juist hartstikke duur

Mijn bak is in ieder geval gevuld.....met sneeuw  ::)
Door Kaio
hannabelgje schreef: Pelckmans duur :o ben je ooit bij de intratuin binnen geweest? Ik vind het er juist echt goedkoop, planten, dierenspullen enz.
Ja ooit, misschien is dat wel het probleem, is al lang geleden.
Ik vond de zaden bijv erg duur daar. En dierspullen vind ik niet echt goedkoop daar, maar ja zoveel dierenspul koop ik niet in de winkel, met regelmaat een lange lijn en die haal ik bij de boerenbond voor paarden  8) Voor de rest qua lijnen ed hebben ze toch niks in winkels voor een maatje meer.
Maar we hebben wel een grote nep plant die daarvandaan komt, ziet er nog redelijk echt uit ook, daar hebben ze wel goede kwaliteit/prijsverhouding in  ;)

Oja de sla en rucola doen het goed, maar even een vraagje, een zo'n piefje met blaadjes wordt dat een hele krop? Dan heb ik er te veel  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door