Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
Dais is nu met het laatste dagje van haar groene leemkuurtje bezig en ik moet zeggen dat het me reuze mee is gevallen. Ik had in mijn achterhoofd rekening gehouden met allerlei "rare" dingen, dat ze er misschien een klein beetje hangerig van zou worden enzo, maar dat is niet gebeurd. :)
De klachten met haar anaalklieren (daarvoor ben ik dat kuurtje gaan geven) zijn nu helemaal verdwenen. Ze bijt niet meer op haar staart en sleetje rijden doet ze ook niet meer. Hopen dat het zo blijft.
Haar weerstand was al goed, maar die is zo mogelijk nog beter geworden. Ze zat ook al goed in haar vacht, maar haar vacht is nog mooier en ze glimt zo erg dat het bijna zeer doet aan je ogen.
Kortom, ik ben er dus erg tevreden over. ;D
Door gonny
Audrina schreef: Dais is nu met het laatste dagje van haar groene leemkuurtje bezig en ik moet zeggen dat het me reuze mee is gevallen. Ik had in mijn achterhoofd rekening gehouden met allerlei "rare" dingen, dat ze er misschien een klein beetje hangerig van zou worden enzo, maar dat is niet gebeurd. :)
De klachten met haar anaalklieren (daarvoor ben ik dat kuurtje gaan geven) zijn nu helemaal verdwenen. Ze bijt niet meer op haar staart en sleetje rijden doet ze ook niet meer. Hopen dat het zo blijft.
Haar weerstand was al goed, maar die is zo mogelijk nog beter geworden. Ze zat ook al goed in haar vacht, maar haar vacht is nog mooier en ze glimt zo erg dat het bijna zeer doet aan je ogen.
Kortom, ik ben er dus erg tevreden over. ;D
goed nieuws!!!! :D :D
Door casangio
Waar ik erg nieuwsgierig naar ben is hoe het afgelopen is met het toedienen van jeneverbesolie. Hier is het een heel gevecht om een druppel toe te dienen. Hoe was dat met bij jouw hond. Jeneverbes heeft nl. een specifieke smaak en geur en onze hond die heeft er een hekel aan blijkbaar.
Laatst gewijzigd door casangio op di 15 feb 2005, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nitus
CaSanGio schreef: Waar ik erg nieuwsgierig naar ben is hoe het afgelopen is met het toedienen van jeneverbesolie. Hier is het een heel gevecht om een druppel toe te dienen. Hoe was dat met bij jouw hond. Jeneverbes heeft nl. een specifieke smaak en geur en onze hond die heeft er een hekel aan blijkbaar.
Ik ben wel geen Audrina, maar heb mijn hond ook eens een reinigingskuur gegeven, incl. die Jeneverbesolie. Jeneverbesolie heeft idd een héééle scherpe geur, dus ik denk ook een scherpe smaak.
Ik deed de druppel (volgens mij hoefde je maar 1 of 2 druppels te geven :-\) op een plakje kaas (had ik ergens op BP gelezen dat dat kon), liet dat eventjes liggen, sloeg dat plakje daarna dubbel en kon het zonder problemen aan mijn hond geven. Ik stond al wel klaar met nog een plakje kaas wat ie dan kreeg als ie dat 'vieze' plakje opat, en dat werkte perfect :D.
Door casangio
Nitus schreef: Ik ben wel geen Audrina, maar heb mijn hond ook eens een reinigingskuur gegeven, incl. die Jeneverbesolie. Jeneverbesolie heeft idd een héééle scherpe geur, dus ik denk ook een scherpe smaak.
Ik deed de druppel (volgens mij hoefde je maar 1 of 2 druppels te geven :-\) op een plakje kaas (had ik ergens op BP gelezen dat dat kon), liet dat eventjes liggen, sloeg dat plakje daarna dubbel en kon het zonder problemen aan mijn hond geven. Ik stond al wel klaar met nog een plakje kaas wat ie dan kreeg als ie dat 'vieze' plakje opat, en dat werkte perfect :D.
Hier is er eentje niet te verleiden. lHad het tussen een stukje lever gedaan, maar het werd er zo uitgefloept ondanks dat er een ander stukje voor zijn neus werd gehouden. En nu heeft ie het al in de gaten als het flesje open gaat. Ga het nu proberen als ie vast slaapt. Hup onderste lip open en druppel er in. Hoop dat het lukt.
Door Audrina
CaSanGio schreef: Waar ik erg nieuwsgierig naar ben is hoe het afgelopen is met het toedienen van jeneverbesolie. Hier is het een heel gevecht om een druppel toe te dienen. Hoe was dat met bij jouw hond. Jeneverbes heeft nl. een specifieke smaak en geur en onze hond die heeft er een hekel aan blijkbaar.
Het klopt dat het vrij sterk ruikt, maar sinds Dais op vers staat is ze niet meer zo'n moeilijke eter en (vr)eet ze alles wat je in haar bak stopt, ook al zitten er tig pilletjes, druppeltjes, enz doorheen. Dus ik heb de jeneverbes-olie gewoon elke morgen door haar Carnibest gedaan en wat extra van dat drip (dat ontdooivocht) er overheen gegooid. Geen probleem, mejuffrouw at het gewoon op. Maar ze hoefde maar 1 druppeltje per dag, misschien dat dat ook scheelt.

Misschien dat het bij jou helpt als je het met een klein beetje vla ofzo en water mengt en het dan in een injectiespuitje zonder naald doet. Zo doe ik het bij mijn oudste reu ook altijd, want dat is er ook zo eentje die zich niet laat foppen met iets lekkers met "medicijnen" er in verstopt. Is wel ff worstelen en ik ben al een paar keer goed in mijn vingers gebeten, dat wel. :-\
Door casangio
Audrina schreef: Het klopt dat het vrij sterk ruikt, maar sinds Dais op vers staat is ze niet meer zo'n moeilijke eter en (vr)eet ze alles wat je in haar bak stopt, ook al zitten er tig pilletjes, druppeltjes, enz doorheen. Dus ik heb de jeneverbes-olie gewoon elke morgen door haar Carnibest gedaan en wat extra van dat drip (dat ontdooivocht) er overheen gegooid. Geen probleem, mejuffrouw at het gewoon op. Maar ze hoefde maar 1 druppeltje per dag, misschien dat dat ook scheelt.

Misschien dat het bij jou helpt als je het met een klein beetje vla ofzo en water mengt en het dan in een injectiespuitje zonder naald doet. Zo doe ik het bij mijn oudste reu ook altijd, want dat is er ook zo eentje die zich niet laat foppen met iets lekkers met "medicijnen" er in verstopt. Is wel ff worstelen en ik ben al een paar keer goed in mijn vingers gebeten, dat wel. :-\
Ik heb het gisteren voor het eerst een druppel in de wang laten vallen terwijl ie sliep en het ging prima. Hij sliep zo vast dat ie nog niet eens omhoog kwam ;) ;) ;D ;D
Door Audrina
CaSanGio schreef: Ik heb het gisteren voor het eerst een druppel in de wang laten vallen terwijl ie sliep en het ging prima. Hij sliep zo vast dat ie nog niet eens omhoog kwam ;) ;) ;D ;D
Dat is mooi, scheelt weer een hoop geworstel enzo. ;)
Door amber2
Ik weet dat dit al een oud topic is maar ik lees het nu pas. Even een vraagje: is dat pure jeneverbesolie wat je zo in de bek van je hond druppelt..? Dit moet je nooit doen, want dit is heel aggresief werkend en kan de mond, slokdarm e.d. beschadigen! Altijd eerst oplossen in een emulgator, de Silverlinde raadt standaard aan om een lepeltje honing op te lossen in een (klein) beetje lauw water, daar dan de olie(en) in te druppelen, roeren, en dan door het voer of op iets lekkers.
Geen enkele essentiele olie mag je puur innemen of puur op de huid aanbrengen. Alleen tea-tree en lavendel mogen puur op wondjes e.d. gebruikt worden maar inwendig moet je die ook altijd samen met een emulgator gebruiken!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door