Mowgli schreef:
En zelf malen is geen optie? Dan weet je zeker wat Poes binnenkrijgt; dat er geen grote grazers of ander rood vlees in zit.
Kiezebrink heeft een duivenmix zonder andere toegevoegde diersoorten, daar zit een hele duif in verwerkt.
Afhankelijk van de waarden, zou je eventueel nog een fosfaatbinder kunnen gebruiken; ik heb destijds voor Pugsley (kater met CNI eindstadium) naast een barf-nierenbarf dieet Ipakitine gebruikt, dat is een voedingssupplement. Ik woon in Duitsland en kan niet zo goed aan kleine diertjes komen, omdat hier met katten heel anders wordt gebarft.
edit: Ik denk trouwens, dat als de nierwaarden maar licht verhoogd zijn en je hoofdzakelijk wit vlees voert, het niet zo'n ramp is als er ook eens een grote grazer in het menu voorbij komt.
Iets houdt me (nog) tegen om zelf te gaan malen

. Bosduivenmix (en fazantenmix) had ik al gevonden ja, evenals Ipakitine. Als ik de tabellen van bovengenoemden bekijk is het fosforgehalte van paardenvlees niet hoger dan van veel kleine dieren. Soms zelfs lager! Hert is dan weer hoog.
Poes is 16 en een half. Urea (BUN): 14.7 (referentie waarde tegenwoordig 5.7 - 13.5 mmol/l). Creatinine: 149 (referentie waarde <168 umol/l). Brokgevoerde waarden...?
Om aan 4 of meer diersoorten te komen, ga ik de beide mixen mengen met spiervlees. Afwachten of ze deze lust. Paardenvlees kreeg ze al en die houd ik er nu ook in, evenals eend en konijn.