Nu nog de normale sla en 2 soorten kruiden..
Heeft iemand enig idee of ik iets met die schimmel moet en zo ja wat?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Jantina schreef: Hier komen de peultjes goed op binnen en de andijvie ook. Courgette steekt het koppie nog net niet boven de aarde uit! Vind het vreemd dat er na een week nog niets met de tomaatjes en prei gebeurt, maar ach.Voor de vierkantemeterbak word juist potgrond geadviseerd..
Hier gisteren de zakjes van Zaden & zo ontvangen. Schrok toch wel van de minimale heoveelheid zaadjes in de zakjes, ook al bestel je zelf de hoeveelheid. Maar het is wel een soort van hele verantwoording, die enkele zaadjes die je hebt moeten wel goed gaan.
@ Spreeuwtje: je zegt dat de aarde lekker geurde. Ik vraag me daarom af of je wel zaai en stek grond heb gebruikt of misschien potgrond? Volgens mij hebben zaadjes liever losse, wat armere zaai en stek grond dan rijk bemeste potgrond....
Roosj schreef: Voor de vierkantemeterbak word juist potgrond geadviseerd..Daar zijn de meningen nogal over verdeeld....
Roosj schreef: Voor de vierkantemeterbak word juist potgrond geadviseerd..Maar dit gaat over binnen voorzaaien dacht ik? Volgens mij is potgrond dan best zwaar en lang nat voor een zaadje om te kiemen... maar het is slechts een suggestie hoor, ik zou niet durven beweren dat ik er verstand van heb
Roosj schreef: Mmm.. Ik zat gister bij de Ranzijn te twijfelen tussen de Florentus biologische moestuin zakken en de Florentus biologische potgrond zakken. Een medewerker adviseerde mij de potgrond, dus 4 zakken mee genomen. Nu lees ik op internet dat ik dus de moestuin zakken had moeten hebben.. GrrrrrMisschien kan je nog ruilen, of zitten ze er al in?
Jantina schreef: Misschien kan je nog ruilen, of zitten ze er al in?Ik denk dat ik het ga mengen met elkaar. Mijn auto kan niet zo veel zakken mee nemen en ik heb nog meer nodig
hannabelgje schreef: Ik heb er inmiddels 4 gevuld, dat zijn in totaal heel wat aanhangers compost geworden. 8)Klopt dit: 1x1x0,2 = 0,2 m3 = 200 liter?
hannabelgje schreef: Bonen worden 2 meter hoog.....er zijn stok (hoge ) en stam ( lage ) bonen