Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Bedankt voor de link, ik ga me er eens stevig in verdiepen, heb ik weer iets te doen. ;)

Maar ik doe toch niets zonder overleg met Tannetje, dus eerst maar eens stevig inlezen.

Fijn, weer iets erbij (hoogstwaarschijnlijk) zalmkop!
Langzaam maar zeker ga het de goede kant op, ik blijf gewoon doorduimen.
Ohw sorry keetje, ik had je berichtje over de chlorella even gemist  :-X Heb je er inmiddels al informatie over kunnen vinden?

Xerox geeft geen reactie op de zalm, dus ik heb een gokje genomen en hem afgelopen weekend een beetje paardenvlees gegeven. Geen reactie tot nu toe!  :D Ik begin toch wel een beetje bang te worden voor nieuwe allergieën, dus het zou een hele geruststelling zijn als hij nu 4 diersoorten + vis zou hebben. Verder zijn bijna alle korstjes er nu afgevallen, hij heeft alleen wel een scheurtje in zijn voetkussentje door alle sneeuw, maar de ontsteking die erbij zat is nu weg!

En hoe is het bij jullie??
Xerox schreef: Ohw sorry keetje, ik had je berichtje over de chlorella even gemist  :-X Heb je er inmiddels al informatie over kunnen vinden?

Xerox geeft geen reactie op de zalm, dus ik heb een gokje genomen en hem afgelopen weekend een beetje paardenvlees gegeven. Geen reactie tot nu toe!  :D Ik begin toch wel een beetje bang te worden voor nieuwe allergieën, dus het zou een hele geruststelling zijn als hij nu 4 diersoorten + vis zou hebben. Verder zijn bijna alle korstjes er nu afgevallen, hij heeft alleen wel een scheurtje in zijn voetkussentje door alle sneeuw, maar de ontsteking die erbij zat is nu weg!

En hoe is het bij jullie??
Dat had je ondertussen al gelezen,...
Super dat het bij jullie zo goed gaat, behalve dat voetzooltje dan. 4 diersoorten en vis, daar zou het toch op moeten lukken? :D

Ik heb me ondertussen ingelezen in de chlorella en het staat op mijn, eventueel to-do-noodgevallen lijstje. :)
Twee weken verder en Xerox lijkt nog steeds niet te reageren op paard  :D Hij krijgt het nu een paar keer per week, handig die afwisseling! Vooral omdat ik bijna door mijn lama heen ben, haha  ::)

Hij staat nu wel op een AB-kuur (baal, baal!) van 10 dagen vanwege zijn gezwollen voetje, dat blijkt dus een ontsteking te zijn. Het is dus goed om nu even een paar weken rust te houden en niks nieuws toe te voegen, past gelukkig ook goed in de planning  ;D

Wel ben ik aan het nadenken over de volgende stap en kan wel weer wat tips en advies gebruiken! 1 maart barft Xerox een jaar en zit nu dus op een aardig 'compleet' menu:

Konijn
Lama
Haas
Paard
Zalm

Wortel
Sperzieboon
Courgette

+ Doils visolie + chlorella

De chlorella moet ik nog iets opbouwen, hij staat nu op 2 tabletten per dag en ik wil naar 4. Hierna wil ik een poosje geen nieuwe diersoort toevoegen, omdat ik over een tijdje graag lam wil proberen (i.v.m. de pens).

Wel zou ik graag iets reinigends willen toevoegen (eventueel tijdelijk) of probiotica. Wat kan ik het beste doen? September 2012 heeft hij een kuurtje groene leem gekregen, daar is zijn huid onwijs van opgeknapt. Dat zou ik dus wel willen herhalen, omdat ik denk dat we daar nog meer resultaat mee kunnen boeken. Alleen, wordt dat niet te veel in combinatie met de chlorella? Of is een probiotica dan een beter idee?
En weer 2 weken verder!! Het huidige menu gaat nog steeds goed, hoera!  :D Wel zag ik een paar donkere prutjes in 1 oor, ik gok mijt  >:( Heb in huis nog wel een tube agressieve zalf van de DA liggen, maar ik probeer het nu eerst met Puur Oor. Op het flesje staat dat het ook tegen mijt is, dus ik ben benieuwd!!

Ook heb ik een ander foefje ontdekt om de mijten tussen de pootjes te bestrijden (komt doordat ik de ontstoken poot een aantal dagen moest weken in soda en toen zag dat de roodheid verdween). Dat doe ik nu om de dag voor het slapen met alle pootjes en daarna smeer ik de kussentjes in met uierzalf. Tussen de teentjes ziet het er nu rustig uit, prima dus!

Dit weekend hoog ik de chlorella weer iets op en ik denk dat ik ergens in maart toch de groene leem een keertje herhaal. Dan kan Xerox fris en fruitig de zomer in met hopelijk een nieuwe diersoort!

Hij woog van de week na het avondeten 33.9 kg (even voor mijn eigen administratie haha).
Laatst gewijzigd door Xerox op vr 01 mar 2013, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Goede berichten zeg! O0

Ook dat je tegen de mijten tussen de tenen (toevallig) iets gevonden hebt. Soda dus, ik houdt het in de map.!

Groene leem heeft bij Luna helaas niets gedaan, ik heb nog staan misschien nog maar een keer? Of is dat niet wijs nu ze aan de AB zit?

(Ik weet het, zou niets meer doen verder maar het bloed kruipt..... ;))
Hier heeft de groene leem echt heel goed gewerkt. De eerste week had hij beduidend meer kriebels, maar dat had ik ook verwacht. Daarna verdwenen die en de tweede en derde week begonnen de zwarte puntjes uit zijn huid te vallen en het haar op zijn buik te groeien.

Op zijn buik zitten nu nog steeds een paar plekjes met zwarte puntjes en die hoop ik kwijt te raken met een tweede kuurtje.

Zal ook wel even verslag bijhouden hier vanaf het moment dat we er weer mee beginnen!
eelke schreef: Wat goed zeg!

Kweet niet wat soda op de lange termijn doet...
Dát is geen goeie, ik ook niet  :-X Ik heb gisteravond geen badje gedaan, maar hij zat net wel meteen aan zijn pootjes te knagen. Ik moet even kijken hoe ik dit het beste kan aanpakken inderdaad, dat ik straks geen andere ellende heb door de soda... Alhoewel, volgens mij is het een volledig natuurlijk product... Even googelen  :P
Conny, Xerox ligt op bed en ik wring me in allerlei bochten met een pannetje met water en soda  :P Handdoek eronder tegen het knoeien... Het is even een stoeipartij maar tot nu toe is het elke keer gelukt! Zeezout is een goede tip, ga ik eens naar kijken!

Hoe is het met Lobbes en het desensibiliseren?! Misschien tijd voor een update in Lobbes topic? Ik ben wel heel benieuwd!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door