Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Lil schreef: Dan vrees ik dat Boris nooit meer gemalen vlees gaat eten en de oude heer heeft echt problemen met botten (het zijn al zachte).
Bij een Hobart moet je namelijk krachtstroom hebben.  :-\
Ik bedoelde eigenlijk zo'n machientje als dat van Sweet Dutchess. Dacht dat dat een Hobart was. Die van SD is toch niet met krachtstroom?
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Zoek de verschillen  ;D

Proficook weegt in totaal 3,5 kg, de MBM weegt 19kg .Ik ben tevreden.
Morgen gaat er zalm doorheen en er liggen drie geitjes van Joan te ontdooien  :)
Ziet eruit als een solide machientje! Doe nog eens de volledige naam en typenummer en zo?
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Ik bedoelde eigenlijk zo'n machientje als dat van Sweet Dutchess. Dacht dat dat een Hobart was. Die van SD is toch niet met krachtstroom?
Nee  , deze gaat niet op krachtstroom.

Info plaatje aan de achterkant
Afbeelding

De fabrikant  http://www.mbm-service.de/7500/Vorberei ... TS107.html

Het is dezelfde als vleesmolen 12 http://www.vanwissen.nl/contents/nl/d53.html#p549
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op vr 22 feb 2013, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
dankzij een mede bp-ster tip,
ben ik wezen kijken voor deze molen + motor te koop in ons dorp,
nee, ik was niet echt opzoek naar een molen, maar die motor is toch wel een pré  8)

toevallig is de molen identiek aan mijn molen  (porkert 22 met extra schijven en mes.......)

gezien er wat aanpassingen zijn geweest om de (gekochte molen) aan te drijven,
(wokkel is van voor en achter perfect aangepast voor andere doeleinden , deeg oa) gaan we nu weer wat verzinnen om die aandrijving weer voor messen en schijf te laten werken
project x  ::)

Afbeelding

links 'mijn' wokkel, waar mes en schijf op past, rechts de ronde aansluiting die weer 4-kant mot worden voor  mes en schijf

Afbeelding
Door Anne in Zweden
Vertel eens wat meer over de aandrijving? Kun je foto's laten zien van hoe die werkt? Ik heb nu ook een werkloze Porkert, en weet nog niet of ik hem weg wil doen of eventueel later nog voor harder botwerk wil gebruiken.
Door flin
Anne in Duitsland schreef: Vertel eens wat meer over de aandrijving? Kun je foto's laten zien van hoe die werkt? Ik heb nu ook een werkloze Porkert, en weet nog niet of ik hem weg wil doen of eventueel later nog voor harder botwerk wil gebruiken.
wat wil je precies weten?

s een leuke motor van +/-  1.5 kw (6 à 7 amp) luchtgekoeld (fan) met losse toerenregelaar,
solide aangesloten met een tussenstuk (van aandrijving motor naar wokkel), op dus de wokkel van de molen,(ipv hand-slinger) dit alles samen vastgezet met moeren op een rvs- plaat

verdere ervaringen heb ik nog niet, eerst nog wat aanpassen  :)

maar dit soort experimenten spreken mij wel aan  :D
Door Anne in Zweden
flin schreef: wat wil je precies weten?

s een leuke motor van +/-  1.5 kw (6 à 7 amp) luchtgekoeld (fan) met losse toerenregelaar,
solide aangesloten met een tussenstuk (van aandrijving motor naar wokkel), op dus de wokkel van de molen,(ipv hand-slinger) dit alles samen vastgezet met moeren op een rvs- plaat

verdere ervaringen heb ik nog niet, eerst nog wat aanpassen  :)

maar dit soort experimenten spreken mij wel aan  :D
Nou, wat voor motor, met name. Er was ooit iemand, Limbabnees geloof ik, die een boormachine had gebruikt. Is die motor van jou ook zoiets?
Door flin
Martine-Tom schreef: :biggrin2:
Ah je hoeft je weer niet te vervelen ik lees het al  :biggrin2:
;D

neej, dat deed ik al niet haha

deze neem je niet even in de Jumbo-tas mee  :P
Door flin
tis een industriële electromotor Anne

Nord heeft dit soort dingen, ook 2-hands

specificaties die ik heb, staan hierboven al vermeld  ;)
Door BAC
Ik heb een vraag over de porkert, ik heb dr ook twee al wat ouderen.
Van wat voor materiaal is het gemaakt en kan het geen kwaad voor de kat ?? Ik bedoel komen die metalen niet hartstikke vrij tijdens het malen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door