Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Roosj
hannabelgje schreef: Je hoeft uiteraard niet persee lariks te gebruiken natruurlijk, je kunt ook vurenhout gebruiken ofzo, maar dan gaan ze gewoon minder lang mee. Ik zou zelf niet een bak van 100X100 willen als enige bak, ik heb er nu eentje en daar doe ik dan alleen kleine dingen in als sla en wortel/knolgewassen. In mijn grote bakken wil ik dan ook kool enzo zetten.
Maar dan kan ik toch gewoon de vakken vergroten en dan dus 9 vakken hebben? Dan zijn mijn vakken 33x33 cm..

Koop ik 3 van die bakken en sloop ik er 1 uit elkaar. Dat hout gebruik ik dan om de 2 andere bakken te verhogen van 20cm diep naar 30cm diep.
Ik heb dan 18 vakken in totaal ipv 16 en elk vak is nog groter ook :) Maar ik ben wel goedkoper uit.. 22,50 euro per bak.

Gr.
Door Jantina
Die zaden en zo webshop is echt te leuk! Heb voor 10 euro incl. verzendkosten van alles en nog wat besteld! Ben benieuwd!
Ik ben van mijn hoekje in de tuin wel een stapje groter gegaan... Naast ons huis ligt een volkstuintjes complex wat van de buurman is en een gedeelte wordt niet verhuurd. Dat is een soort weiland idee. Hij heeft zelf een stuk omgespit en daar gaat ' ie pompoenen zetten, en vorige week vroeg ' ie aan mijn vriend of wij het andere stuk wilden  :D. Ja hoor!!! ok, vriendlief moet een hoop gaan spitten maar er staat ook een vervallen kasje op, maar goed, die zal vast werken dus ook tomaat en paprika en meloen besteld. Vind het wel spannend maar wel onwijs gaaf projectje! Ik wil het niet te keurig gaan doen en gewoon alles een beetje door elkaar zetten en de natuur zn gang laten gaan.
De pompoenen gaan daar waar ik eerder in gedachte had, een groenstrook tussen de sloot en mesthoop in. Er waait altijd genoeg mest op zodat het vast heel vruchtbaar zal zijn en niet te droge grond zo langs de sloot.
Nu een mooi voorjaar en goede zomer graag!
Door hannabelgje
Roosj schreef: :D ;D

Conclussie: Ik ga 2 bakken kopen, verleg de latjes (zodat ik 33x33 cm vakken heb) en zet onder beiden bakken 4 poten en bij 1 bak maak ik een klimrek :)

Toch?
Denk er wel aan dat er geen bodem in zit, je kunt ze dus niet op pootjes zetten.
Door Roosj
hannabelgje schreef: Denk er wel aan dat er geen bodem in zit, je kunt ze dus niet op pootjes zetten.
Ow, dat wist ik niet!! Dan toch een extra bak kopen om een bodem te maken ;)

Alleen nog even bedenken hoe ik die bodem er dan in maak om al dat gewicht te kunnen dragen ;) Zowiezo 2cm tussenruimte tussen de planken en een worteldoek binnenin.
Laatst gewijzigd door Roosj op di 26 feb 2013, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -Annemarie-
koekje schreef: Pittig pittig...
Ik vind dat dat best mag voor een pepertje. Anders kan je net zo goed een paprika eten.
De pepertjes van jullie zijn iig subliem! Ik gooide ze zo in de pan, in een thee-ei in een pannetje soep, of even gestampt in de vijzel als basiskruiding voor het eea.
Die habanero's waren niet alleen schattig, maar ook erg smakelijk.

Dank, dank. Ik geef de complimenten zeker door aan de kweker.  :)

Je hebt pittig en PITTIG. Ik houd van pittig eten, heerlijk zelfs.
Maar PITTIG (als in f*cking red hot) dan pas ik.  :D  Ik laat meneer -A- altijd even voorproeven, sowieso kan hij heter eten dan ik. Maar als hij begint te hikken dan weet ik genoeg.  ;D

On topic: eigen paprika's zijn trouwens stukken lekkerder dan die van de supermarkt. Ook leuk om zelf te kweken.  :)
Door Nadia
-Annemarie- schreef:

Maar PITTIG (als in f*cking red hot) dan pas ik.  :D  Ik laat meneer -A- altijd even voorproeven, sowieso kan hij heter eten dan ik. Maar als hij begint te hikken dan weet ik genoeg.  ;D

On topic: eigen paprika's zijn trouwens stukken lekkerder dan die van de supermarkt. Ook leuk om zelf te kweken.  :)
Waar halen jullie de pepertjes vandaan?? Ik ken een paar mensen waarbij PITTIG nog niet genoeg is ;D ;D
Door Nynke
hannabelgje schreef: Denk er wel aan dat er geen bodem in zit, je kunt ze dus niet op pootjes zetten.
Wij hebben er zelf een bodem in gemaakt en de bak verhoogd. De verhoging is ongeveer 8 cm en daar hebben we aan de zijkanten latten ingemaakt, waarop de bodemplanken rusten.
Door Roosj
Nynke schreef: Wij hebben er zelf een bodem in gemaakt en de bak verhoogd. De verhoging is ongeveer 8 cm en daar hebben we aan de zijkanten latten ingemaakt, waarop de bodemplanken rusten.
Lol, dat is precies wat ik in gedachten had ;)
Door Anthraciet
-Annemarie- schreef:

Ik heb afgelopen jaar van jullie zaadjes heel veel peperplantjes gehad die allemaal heerlijke pepertjes gaven. De een nog heter als de ander en lekker! :D
Ik ben dus wel iemand van gloeiend heet eten.... geweldig!

Heb nu nog 1 pot sambal staan van die pepertjes en dan is het op, dus ik moet weer aan de bak! :biggrin2:
Door syiryo
Ik heb een kasje van 2x3 en daar staan nu safraan crocussen in (in de onderkant van de caviabak). In de zomer komen er augurken en tomaten te staan. Hubby heeft er een gat ik gegraven zodat ik niet alleen in bakken hoef te zetten. Buiten heb ik kiwi's (vorig jaar 2 echte gehad !!!), mini kiwi's  (die doen het wel aardig in nederland). 6 Druivenplanten (we krijgen ze niet op in t najaarr :D). Een vijgenboom ...erg leuk, maar als er 5 per jaar rijp worden hebben we een goeie zomer gehad.. (vorig jaar dus niets). Aardbeien.. yummie.. de hond vond ze groen al zo lekker dat we er niet zoveel hadden.. ;D. Stengelui (grote pot) erg leuk doet het goed en is leuk over een paar weken te oogsten. Pepino (meloenpeer), die staan nu in de vensterbank,, (zelf opgekweekt uit zaad) en die gaan straks de kas in na de vorst. Kortom... vanalles eetbaars in mijn tuintje (als het weer leuk is geweest,, en als de hond niet alles opvreet). Owja er staan ook nog frambozen, dwergnectarine, kaki, bieslook,munt,peterselie,thym.  :biggrin2:
Door Roosj
syiryo schreef: Ik heb een kasje van 2x3 en daar staan nu safraan crocussen in (in de onderkant van de caviabak). In de zomer komen er augurken en tomaten te staan. Hubby heeft er een gat ik gegraven zodat ik niet alleen in bakken hoef te zetten. Buiten heb ik kiwi's (vorig jaar 2 echte gehad !!!), mini kiwi's  (die doen het wel aardig in nederland). 6 Druivenplanten (we krijgen ze niet op in t najaarr :D). Een vijgenboom ...erg leuk, maar als er 5 per jaar rijp worden hebben we een goeie zomer gehad.. (vorig jaar dus niets). Aardbeien.. yummie.. de hond vond ze groen al zo lekker dat we er niet zoveel hadden.. ;D. Stengelui (grote pot) erg leuk doet het goed en is leuk over een paar weken te oogsten. Pepino (meloenpeer), die staan nu in de vensterbank,, (zelf opgekweekt uit zaad) en die gaan straks de kas in na de vorst. Kortom... vanalles eetbaars in mijn tuintje (als het weer leuk is geweest,, en als de hond niet alles opvreet). Owja er staan ook nog frambozen, dwergnectarine, kaki, bieslook,munt,peterselie,thym.  :biggrin2:
Waar haal je die mini kiwi's en wat voor druiven plant?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door