Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Nadia schreef: K weet eigenlijk niet of ik wel durf ;D Heb vandaag loon gekregen ;D Misschien 2 weken wachten ofzo :D
Bij die twee winkels ben je echt maar een paar euro kwijt hoor. Alles kost zo tussen de 25 en 50 cent ongeveer. Ik ben aan verzendkosten naar be bijna meer kwijt dan aan de zaadjes.
Door Nynke
Ik wilde morgen even naar Jabaay voor poot-uien, maar ze hebben pas tegen het eind van de week rode en ik kreeg meteen het advies nog even te wachten met het poten van de rode, anders worden het meer preien dan uien.
Ik geloof dat ik morgen toch maar vast ga voor de witte  ::) ::)
Door -Annemarie-
nanna schreef: dank je ga ik doen ik wil graag heel erg scherpe pepers zaaien ;)
Je hebt antwoord.  :)

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het zelf drie keer niks vind, die hele scherpe pepers.  :-[

Die hoeven hier tijdens het koken echt niet door het eten gedaan te worden, dan proef ik niks meer. Meestal wordt er sambal van gemaakt, dan kan die naar behoeven gebruikt worden. (lees: meneer -A- is de enige die dan sambal eet  :biggrin2:)

Wat wij ook wel doen is drogen, en dan in een kruidenmolentje van Ikea. Kun je redelijk gedoseerd wat draaien tijdens het koken, of op je bord.  :)
Door Roosj
Ik kan hier in de omgeving geen Lariks hout verkrijgen. De Welkoop heeft nu wel die bakken met vakken van 25x25 cm voor 15 euro. Maakt die 5cm echt zo veel uit? Want anders koop ik gewoon lekker zo'n bak en zet er poten een een klim scherm op..

Gr.
Door Nynke
Roosj schreef: Ik kan hier in de omgeving geen Lariks hout verkrijgen. De Welkoop heeft nu wel die bakken met vakken van 25x25 cm voor 15 euro. Maakt die 5cm echt zo veel uit? Want anders koop ik gewoon lekker zo'n bak en zet er poten een een klim scherm op..

Gr.
Dat hangt er denk ik van af wat je wilt gaan planten  ;) winterwortels bijv. wortelen, logischerwijs, heel diep terwijl rode bietjes maar een heel klein wortelstelsel hebben  :)
Door Roosj
Nynke schreef: Dat hangt er denk ik van af wat je wilt gaan planten  ;) winterwortels bijv. wortelen, logischerwijs, heel diep terwijl rode bietjes maar een heel klein wortelstelsel hebben  :)
Ik kan natuurlijk een 2e bak kopen en die uit elkaar slopen om op de eerste bak een extra rij planken te maken zodat ik op 30cm diepte zit ;) Maar wij zouden de wortels dan in een diepe plantenpot willen doen (60cm diep). Het gaat dan dus alleen om:
? 2 Komkommer (achterin aan rek)
? 4 Rode sla
? 9 Rode bieten (niet aldoor in hetzelfde vak)
? 1 Broccoli (hoek)
? 4 Dille (luizen)
? 4 Salie (slakken en luizen)
? 4 Tijm (slakken)
? 0,5 – 1 Pompoen (achterin aan rek, gourmet pompoen)
? 16 Radijs
? 4 Sla
? 10 (– 16) Ruccola
? 9 Spinazie
? 4 Selderij
? 4 Zonnebloem (achterin)
? 4 Vergeet me nietjes
Winter:
? 16 Veldsla
? 1 Boerenkool
? 1 Bloemkool

Maar mijn vraag was dus of 25x25 genoeg oppervlakte is omdat ik in mijn eigen bak een ruimte an 30x30 wilde maken (op advies van).
Laatst gewijzigd door Roosj op di 26 feb 2013, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door koekje
-Annemarie- schreef: Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het zelf drie keer niks vind, die hele scherpe pepers.  :-[

Die hoeven hier tijdens het koken echt niet door het eten gedaan te worden, dan proef ik niks meer. Meestal wordt er sambal van gemaakt, dan kan die naar behoeven gebruikt worden. (lees: meneer -A- is de enige die dan sambal eet  :biggrin2:)

Wat wij ook wel doen is drogen, en dan in een kruidenmolentje van Ikea. Kun je redelijk gedoseerd wat draaien tijdens het koken, of op je bord.  :)
Pittig pittig...
Ik vind dat dat best mag voor een pepertje. Anders kan je net zo goed een paprika eten.
De pepertjes van jullie zijn iig subliem! Ik gooide ze zo in de pan, in een thee-ei in een pannetje soep, of even gestampt in de vijzel als basiskruiding voor het eea.
Die habanero's waren niet alleen schattig, maar ook erg smakelijk.
Door hannabelgje
Bij de boerenbond/welkoop is de turf en compost ook in de aanbieding nu. En de vierkante meterbak is nu inderdaad 15 euro. Larix hout hebben ze ook gewoon bij bouwmarkten zoals gamma en praxis.
Door Nadia
Is dat de turf die Jelle gebruikt in zijn bakken??
Dan mis je alleen nog de vermulciet..

Ik heb een klein probleempje ::) zojuist op zaden enzo mn winkelwagentje vol gegooid.. Ik geloof dat ik het niet ga redden met maar 1 bak ::) Ik wilde eigenlijk het 1ste jaar gewoon wat uitproberen met 1 bak ::) maar dat mislukt volgensmij ::)
Door Roosj
hannabelgje schreef: Bij de boerenbond/welkoop is de turf en compost ook in de aanbieding nu. En de vierkante meterbak is nu inderdaad 15 euro. Larix hout hebben ze ook gewoon bij bouwmarkten zoals gamma en praxis.
Wa!! Dan ben ik 123 euro kwijt voor alleen maar de planken van 1 bak..  :o Het is 12,30 euro voor een plank van 3 meter.

Kan het echt niet met zo'n simpele bak van de Boerenbond? Als 25x25 cm te klein is, dan kan ik toch gewoon de latten handmatig verstellen en dan 9 vakken maken ipv 16?
Door hannabelgje
Je hoeft uiteraard niet persee lariks te gebruiken natruurlijk, je kunt ook vurenhout gebruiken ofzo, maar dan gaan ze gewoon minder lang mee. Ik zou zelf niet een bak van 100X100 willen als enige bak, ik heb er nu eentje en daar doe ik dan alleen kleine dingen in als sla en wortel/knolgewassen. In mijn grote bakken wil ik dan ook kool enzo zetten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door