Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Roosj
spreeuwtje schreef: Hier groene onderkantjes en roostertjes boven op.
Ik heb 4 rijen met 6 gaatjes kunnen doen in 1 bak. Geen idee wat dat wordt. :P
Mmm.. volgens mij ben ik dan gepakt hahaha.. Ik denk dat ze hetzelfde zijn en ik heb 5 euro ps betaald en er 2 gehaald..

Gr.
Door Jantina
Het is mij ook nooit gelukt om uit eigen gewonnen zaad wat vruchtbaars te laten groeien... Ik denk dat als het gewoon een consumptie pompoen is geweest de zaadjes misschien zelf weer niet vruchtbaar zijn... Beetje als bloembollen die je in een potje koopt. Zet ze in de grond en ze komen nooit meer terug helaas. Geen idee of dat het euvel is hoor. Ik zou zowiezo wel meerdere planten bij elkaar in de buurt plaatsen. Stel je hebt mannelijk en vrouwelijk moet er toch stuifmeel over en weer voor er een vrucht uit komt...
Gekochte zaden zijn vaak hybriden, als je van de planten daarvan zaad oogst krijg je vaak weer de oorspronkelijke rassen terug of andere kruisingen en dat valt dan heel anders uit. Wel reuze interessant!

Ik moet hoog nodig pompoenen, courgettes en erretjes gaan zaaien idd! FF kijken wat voor rassen dit jaar  :D
En ik wil eigen knoflook, geïnspireerd door Nynke.
Verder moeten de kruiden vernieuwd en aangevuld, ik had de rozemarijn niet op tijd naar binnen dus die is overleden  :'(
Door Hanny
Wat moet je nu in deze tijd van het jaar met pompoen. Die gedijen echt alleen bij goed weer en geen koude.
Wat ga je er dan nu mee doen? Een kas is ook nog veel te koud.
Maar mijn idee is het gewoon echt nog veel te vroeg voor dit gewas.
Ik ben trowens wel benieuwd naar de gewassen is die zg, makkelijke bakken.
Als ik naar de planten in onze moestuin kijk, dan zie ik toch met regelmaat een flinke wortel er aan zitten, echt in totaal wel meer dan 15cm.
Gaan al die gewassen dan goed worden, zonder de mogelijkheid om zich ondergronds goed te ontwikkelen?
Ik zag vier sla plantjes op een minuscuul stukje grond. Wij telen die lekkere slaatjes ook, maar bij ons houden ze wel van wat ruimte en ook ondergronds hebben ze een aardig wortel gestel.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Hanny
Door hannabelgje
In zo'n bak ga je de sla al oogsten voordat er een grote krop is gevormd zodat ze dus ook niet zo groot worden. Of twee kroppen worden klein geoogst en de twee andere blijven staan. Nu zijn mijn vakjes wel kleiner dan de bedoeling is. Mijn andere bakken worden groter en ook de vakjes zijn dan wat groter.
Ik ook vind het voor gewassen na de ijsheilige nog te vroeg. Maar de sla en peterselie zijn er in de foliekas goed uit gelukkig.  :)
Laatst gewijzigd door hannabelgje op di 19 feb 2013, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door