Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
hannabelgje schreef: erwten?
Ik heb nog wel peultjes volgens mij ja... Maar is dat ook iets wat je binnen eerst kan laten groeien?

Heb in het verleden binnen bietjes en sla voor gezaaid, maar dat deed niets meer na het uitplanten buiten.
Andijvie en courgette wel...
Door Roosj
hannabelgje schreef: Bietjes zaai ik nooit voor. Sla voorzaaien kun je beter buiten onder glas doen, anders krijg je van die lange slappe sprieten.
Mmm.. Zijn er nog meer groentes die je niet voor moet zaaien?
Door Nadia
Waarom is dat???

Ik heb ook zin om te beginnen :D Maar heb nog helemaal niets in huis.. Dus kan nog niets ;D ;D
Daarnaast lig ik nog steeds plat door de griep.. Nog maar eventjes wachten ;)
Door Anthraciet
Omdat je wortelgewassen beter niet kan verplaatsen, dan graaf je de wortel op die juist moet groeien en die krijgt dan een knauw.

Vaak blijven ze daarna kleiner c.q. groeien minder tot niet meer door.
Door Nynke
Eigenwijs als ik ben ( :coolsmiley:) heb ik wel wat zomerwortels voorgezaaid in een langwerpige pot, met de bedoeling om deze na de vorst meteen naar buiten te doen in de vierkante meter bak. Daarbij probeer ik dan om het hele pakket in 1 keer over te zeten, dus zonder de worteltjes te beschadigen. Of het gaat lukken weet ik over een maand of 2 wel  :P :P
Door spreeuwtje
Ik doe ook mee!  :circle:

Net bij de action 2 kleine kweekbakjes gekocht voor 3 euro per stuk.
Ze hadden er ook kleine pakketjes met geperste aarde.
Handig want ik was op de fiets. :biggrin2:

Ik heb nu tomaatjes, radijsjes, rucola en bosaardbeitjes geplant.
Morgen kijken of ik wat potten kan opschonen en dan kan ik daar paprika's en kwam kwammers doen.
Sano is aangestoken. Hij heeft van de winter pompoenzaadjes bewaard om zelf pompoenen te kweken.
Hij had nl een pompoen met een sticker gezicht en die heb ik vermoord voor de soep. Dus hij was boos en heeft de zaden ingepikt.
Hij moet alleen nog even wachten daarmee las ik.
Ik heb al een aantal x eerder pompoenen gezaaid maar ondanks dat ik altijd bloemen kreeg heb ik nooit ook maar 1 pompoen gezien. :-X
Iemand een idee hoe dat kan?
Door spreeuwtje
Ik had die zaadjes daar niet vandaan, alleen de bakken en het aarde. :)
Die zaadjes kunnen hier ook best wel eens niet uitkomen. Ik heb ze al een aantal jaar liggen en ze zijn over datum.
Maar tis vroeg genoeg om weer opnieuw te beginnen denk ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door