Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ollie
sylvia schreef: Graag gedaan, hoe gaat het verder met hem, heb je al weer nieuwe foto's ?
Het gaat nu gelukkig weer goed, want hij was even 200 gram in 2 weken afgevallen, vandaar dat ik die brokken maar weer heen heb gezet! :-\

Nee ik zal zo gauw mogelijk even weer wat foto's van hem maken! :D
Door Ollie
Sylvia wat geef jij de katten allemaal voor vlees te eten?

Jesse kreeg geitenvlees, rundvlees, kipfilet, konijnengehakt, kalkoenfilet, kippennekjes, lamshart, kippenhartjes, levertjes, runderhart, runderpens, 1 dagskuikens, stukjes kwartel en hondenvlees.

Mischien wat teveel afwisseling? Dat hij daarom het niet meer zo goed wil eten? ???
Door sylvia
Ollie schreef: Sylvia wat geef jij de katten allemaal voor vlees te eten?

Jesse kreeg geitenvlees, rundvlees, kipfilet, konijnengehakt, kalkoenfilet, kippennekjes, lamshart, kippenhartjes, levertjes, runderhart, runderpens, 1 dagskuikens, stukjes kwartel en hondenvlees.

Mischien wat teveel afwisseling? Dat hij daarom het niet meer zo goed wil eten? ???
De ééndagskuikens zijn hier even tijdelijk van het menu omdat ik er niet aan kon komen, maar je varieerd genoeg.

Hier krijgen ze runderkopvlees, geit, kip, kalkoen, pens,rundergehakt, rundvlees, kippennekken, kippenvleugels

lever lusten ze niet
Door Ollie
sylvia schreef: De ééndagskuikens zijn hier even tijdelijk van het menu omdat ik er niet aan kon komen, maar je varieerd genoeg.

Hier krijgen ze runderkopvlees, geit, kip, kalkoen, pens,rundergehakt, rundvlees, kippennekken, kippenvleugels

lever lusten ze niet
En vinden ze alles even lekker?

Ik deed dan een heel klein beetje lever bij de kalkoenfilet, en dat vond hij wel lekker ::)nu niet meer dus! 1 dagskuikens is hij ook niet meer zo dol op, ik ben al blij als hij een halve opeet :-\
Door sylvia
Ollie schreef: En vinden ze alles even lekker?

Ik deed dan een heel klein beetje lever bij de kalkoenfilet, en dat vond hij wel lekker ::)nu niet meer dus! 1 dagskuikens is hij ook niet meer zo dol op, ik ben al blij als hij een halve opeet :-\
Nee, eerst wel maar nu hebben ze zoiets van mwua dat van gisteren was lekkerder ::)
Door Ollie
sylvia schreef: Nee ;D dan hebben ze pech dan kijken ze maar of ze een muis kunnen vangen in de schuur
;DNou als Jesse volwassen zou zijn zou ik waarschijnlijk ook zo reageren, als ik maar zeker weet dat hij de volgende dag zijn maaltijden wel op eet.. ::)
Door sylvia
Ollie schreef: ;DNou als Jesse volwassen zou zijn zou ik waarschijnlijk ook zo reageren, als ik maar zeker weet dat hij de volgende dag zijn maaltijden wel op eet.. ::)
Ja hij is nog in de groei he, misschien zou je van je barf onderdelen komplete maaltijden moeten maken, dat je het maalt en alles bijelkaar doen net als bij een kvv, misschien kun je twee smaken maken ofzo
Door Ollie
sylvia schreef: Ja hij is nog in de groei he, misschien zou je van je barf onderdelen komplete maaltijden moeten maken, dat je het maalt en alles bijelkaar doen net als bij een kvv, misschien kun je twee smaken maken ofzo
Zou hij daar in no time niet weer op uitgegeten zijn? ???
Door Borke
Ollie schreef: Zou hij daar in no time niet weer op uitgegeten zijn? ???
Bij ons was dat niet zo, met Carnibest lam eet de dame als een dijkwerker, al het andere werkte niet. Ook niet de eendagskuikens.

Tuurlijk is groeien belangrijker dan het principiele wat de kat eet. Wij hebben een kleine 10 jaar lang kittens gefokt en grootgebracht met brok. De laatste nesten echter ook met vers en die hadden betere ontlasting en groeiden net zo goed als die brokkeneters.

Groetjes,
Door sylvia
AstridStraver schreef: Bij ons was dat niet zo, met Carnibest lam eet de dame als een dijkwerker, al het andere werkte niet. Ook niet de eendagskuikens.

Tuurlijk is groeien belangrijker dan het principiele wat de kat eet. Wij hebben een kleine 10 jaar lang kittens gefokt en grootgebracht met brok. De laatste nesten echter ook met vers en die hadden betere ontlasting en groeiden net zo goed als die brokkeneters.

Groetjes,
Het is alleen wel zo dat die brokken eters wel sneller overal last van hebben zoals bv katers met blaasgruis enzo
Ik ben opgegroeid in een perzen catterie en daar werden geen brokken gevoerd, toen was dat ook nog niet zo in en nooit heeft er in al die jaren 1 kater (of poes) last gehad van blaasgruis, nu is dat gewoon schering en inslag.
Maar als je kat geen vers wil eten dan zou ik dus zelf liever kiezen voor een goed blikvoer dan voor brokken met name voor het blaasgruis, en misschien kun je dat wel er een beetje doorheen mengen.
Snoezepoes is geloof ik een goed merk.
Door Ollie
sylvia schreef: Het is alleen wel zo dat die brokken eters wel sneller overal last van hebben zoals bv katers met blaasgruis enzo
Ik ben opgegroeid in een perzen catterie en daar werden geen brokken gevoerd, toen was dat ook nog niet zo in en nooit heeft er in al die jaren 1 kater (of poes) last gehad van blaasgruis, nu is dat gewoon schering en inslag.
Maar als je kat geen vers wil eten dan zou ik dus zelf liever kiezen voor een goed blikvoer dan voor brokken met name voor het blaasgruis, en misschien kun je dat wel er een beetje doorheen mengen.
Snoezepoes is geloof ik een goed merk.
Wat gaven jullie je perzen vroeger dan te eten Syl?

Dat blikvoer snoezepoes, ken ik helemaal niet! ??? Wat is er goed aan dat blikvoer dan?

Jesse heb ik gisteravond een 1 dagskuiken gegeven, hij heeft alleen de kop opgevreten ::)
Door Ollie
sylvia schreef: Bij ons kregen ze blikvoer en kuikens en er stond wel eens een bakje knabbeltjes maar dat werd meer als snoepje gezien.
Dus blikvoer kan ik dan beter geven dan brokjes?

Gaan ze daar niet van aan de diaree?

En dat snoezepoes verkopen ze dat bij de pets place?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door