Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nitus
[quote="Ineke"]
Heel even over dat wandelen.
Is ruim 1,5 uur per dag een beetje normaal?

Ze gaan ongeveer 15 min, 30 min, 25 min en 20-30 min (heel soms apart 10 min).

We lopen dan echt stevig door, powerwalking. De Leo draaft. Even een pi(t)s stop en weer gaan.

Als het weer het toelaat en het is niet te koud (water) kunnen ze een paar keer per week een half uur tot driekwartier lekker rennen met de Ierse Wolfshonden van mijn ouders.

(Ik las dat de dierenbescherming 3x per dag met 1x minimaal een half uur minimaal vindt. Dat lijkt me toch wel een beetje weining.)
[/quote]

Qua wandelen vind ik het wat aan de korte kant. Ik vind dat je minimaal 1x per dag een wandeling van minimaal een uur moet maken met je hond. (naast de kortere rondjes van ongeveer een half uur).
Laatst gewijzigd door Nitus op do 10 feb 2005, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ineke
Ik geef ze maar helemaal geen eten meer denk ik >:( :'(

Ik word hier niet goed van...... Ben het nu spugzat >:(

Vanmorgen wil ik ze pens geven met daarna een lekkere (kale) kluif. Alles dus uit de vriezer gisteravond.
Nee hoor, geen trek.

Liggen hier dus weer ontdooide kluiven, want als ze de pens niet eten kan ik ze ook de kluif niet geven.
Alles weer maar in de kast gezet en in de koelkast lag nog een kilo vlees te ontdooien !!

Ze talen er ook helemaal naar. Bedelaars zijn het niet, dus ze vragen verder niet om eten.

Gisteren Mufasa een gietenrib en Bas twee kippenvleugels. Ze lopen alleen maar stom te doen naar elkaar, maar opeten ho maar.

Overal lees je dat die honden zo genieten van kvv, rauw en botten en dat ze pens zo lekker vinden. Hier niet hoor.......
Tjonge, jonge wat baal ik hiervan.

Ik ga die kip en die geit zelf maar braden denk ik. Beleef ik er zelf nog plezier aan.
Door Laura2004
[quote="Ineke"]
Ik geef ze maar helemaal geen eten meer denk ik >:( :'(

Ik word hier niet goed van...... Ben het nu spugzat >:(

Vanmorgen wil ik ze pens geven met daarna een lekkere (kale) kluif. Alles dus uit de vriezer gisteravond.
Nee hoor, geen trek.

Liggen hier dus weer ontdooide kluiven, want als ze de pens niet eten kan ik ze ook de kluif niet geven.
Alles weer maar in de kast gezet en in de koelkast lag nog een kilo vlees te ontdooien !!

Ze talen er ook helemaal naar. Bedelaars zijn het niet, dus ze vragen verder niet om eten.

Gisteren Mufasa een gietenrib en Bas twee kippenvleugels. Ze lopen alleen maar stom te doen naar elkaar, maar opeten ho maar.

Overal lees je dat die honden zo genieten van kvv, rauw en botten en dat ze pens zo lekker vinden. Hier niet hoor.......
Tjonge, jonge wat baal ik hiervan.

Ik ga die kip en die geit zelf maar braden denk ik. Beleef ik er zelf nog plezier aan.

[/quote]

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb hier ook al een bot liggen die twee dagen oud is en hij moet het echt niet.
Gisteren kreeg hij hart en dat heeft hij ook weer laten staan en zijn groentes ook. >:(
Heel erg vermoeiend, je zou bijna weer gewoon brokken gaan geven ;)
Door Ineke
[quote="Laura2004"]
Heel erg vermoeiend, je zou bijna weer gewoon brokken gaan geven ;)
[/quote]

Dat geef ik ze 's ochtends door de week al, maar dat laten ze ook gerust staan :-\

Ik geef ze gevarieerd eten. De ene keer 'lust' Mufasa wel Bibi-kip. Een adere keer belieft meneer het niet.
Pens vinden ze meestal lekker, maar vandaag willen ze zelfs dat niet.
Bas hoeft nooit Bibimix. Van de week at hij het met graagte. Ik denk: zo dat probleem is opgelost meneer. Jij krijgt voortaan weer Bibimix. De volgende dag weigert hij dus weer.

Om gek van te worden.

Ik geef ze nu de hele dag niets. Normaal krijgen ze om 18:00 uur weer hun eten, maar ik geef ze pas om 22:00 uur na de wandeling.

Vanmorgen trouwens al wel gal op kunnen dweilen, omdat Mufasa gisteravond zijn kip dus niet wilde eten.... >:(

Ik zal er eens een kluif tussengooien, dan vreten ze elkaar maar op !
Door Peet
ach meid, wat super-frustrerend! >:(
ik kan me zo goed voorstellen dat je hier giga van baalt...loop je zo je best te doen...en die t*ringlijders vreten 't niet.....je zou ze voor straf gewoon aan de aldi-brok moeten zetten.... :-X :-X
Door rees
[quote="Peet"]
ik kan me zo goed voorstellen dat je hier giga van baalt...loop je zo je best te doen...en die t*ringlijders vreten 't niet.....je zou ze voor straf gewoon aan de aldi-brok moeten zetten.... :-X :-X
[/quote]

Dat zou inderdaad voor onze honden een straf zijn :'(
maar het is vervelend als je zo goed je best doet. :(
Laatst gewijzigd door rees op zo 13 feb 2005, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ineke
[quote="Peet"]
[/quote]

Zo frustrerend vind ik het nou ook weer niet ;)

Ik denk dat het TE vanzelfsprekend is dat er voer voorhanden is.
De heren komen terug van de wandeling, lopen langs de voerbak en je ziet ze bijna denken: Ja hoor. De bak is weer gevuld. Vervolgens gaan ze lekker op hun kleedje liggen :-\
Als ik de bakken weghaal, kijken ze me aan met een blik van: Ach, eten we toch straks weer als we terug komen? Of niet..... ::)

Ze krijgen hier altijd wat als ze terug komen van de wandeling. Hetzij voer, hetzij een pensstaafje of een koekje.
Ik zal eens proberen om ze niet altijd na dezelfde wandeling hun eten te geven.
Minder geven gaat bijna niet, want ze zijn al niet te dik.
Een kleine en een grote maaltijd afwisselen gaat ook niet, want ze eten niet meer dan 200 gr en 500 gr per keer.

Verder weet ik ook niet wat ik er aan moet doen. Eten weggooien begin ik niet meer aan. Dan vreten ze maar lichtbedorven vlees. Zo'n vaart zal dat wel niet lopen, want na twee dagen zullen ze toch zeker wel eten?
Door rees
Hier krijgen ze niet op vaste tijden hun eten alleen bij Sven gaat het een beetje op tijd omdat hij nog een pup is en nog 3/4 keer per dag eten krijgt.
Door Ineke
Maar hoe kan ik dat dan het beste doen?

Mufasa moet echt drie keer per dag eten. Hij eet gewoon niet genoeg in één keer (500 gr).
Bas stopt ook bij 200 gr. Of dan de bak leeg is of er zit nog 300 gr in maakt hem niet uit.

Zou daar dan ook verandering in komen: eten, eten, eten, want je weet maar nooit?

En hoe gevaarlijk zit ik dan met een maagtorsie bij Mufasa?
Door sylvia
[quote="Ineke"]

Mufasa moet echt drie keer per dag eten. Hij eet gewoon niet genoeg in één keer (500 gr).
Bas stopt ook bij 200 gr. Of dan de bak leeg is of er zit nog 300 gr in maakt hem niet uit.

Zou daar dan ook verandering in komen: eten, eten, eten, want je weet maar nooit?

[/quote]

Ja als je ze drie keer per dag voert weten ze dat ze toch wel nog twee keer de kans krijgen om te eten dus waarom zou je dan in 1 keer alles eten, zeker als je niet hongerig bent.
Door Ineke
En natuurlijk blijf ik het gewoon proberen ::) Ze moeten toch eten........ :-\ Wat een held ben ik toch. loop ik tegen die dieren te mopperen omdat ze niet willen eten. Snappen ze natuurlijk niets van.

Vandaag hebben ze dus niets op. Mufasa sinds gisteren 18:00 uur al niet. Hij hoeft echt niets :-\

Bas heeft dan nog een kippenvleugel op.

Morgenochtend geef ik hun normale portie. Ik ben benieuwd.

Vasten durf ik niet goed aan met Mufasa. Hele grote maaltijden eigenlijk ook niet, maar op 2 maaltijden per dag moet hij toch wel kunnen zeker :-\

Eigenlijk heeft hij dus vandaag uit eigen beweging gevast ??? Hij kwam niet eens naar zijn voerbak kijken. Bas krijgt nu wel trek, maar hij krijgt niets tot morgen.
Laatst gewijzigd door Ineke op zo 13 feb 2005, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Honden kunnen heel lang zonder eten, een paar dagen zonder eten is dus niet eens een ramp, maar dat vinden wij met ons eetpatroon onverdragelijk. Maar als ze al niet eens komen kijken hebben ze dus duidelijk genoeg, er zijn best veel honden die inderdaad eten naar wat ze verbruiken, verbruiken ze weinig dan hoeven ze dus ook geen eten.

Die van mij hebben daar niet van gehoord die zouden zich dood eten ::)
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 13 feb 2005, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rees
[quote="Ineke"]

Zou daar dan ook verandering in komen: eten, eten, eten, want je weet maar noo

[/quote]

En als je het in twee porties verdeeld dan ?

Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit :-\
Laatst gewijzigd door rees op zo 13 feb 2005, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door