Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lonaa
:D

Peulplantje in een eigen potje gezet, 3 ontkiemde paprikazaadjes in een pot gezet, aardbeien in een (lege) kattenbak gezet, Japanse wijnbes gepland, 1 zaaitray volgezaaid met Tah Tsai, Spinazie, erwten en peulen.

Nu nog anderhalve zaaitray met kruiden (peterselie, tym e.d.) en dan ga ik op m'n kont zitten.  :biggrin2:
Door eelke
Zo, heb vast de 'moestuinplanning' gemaakt  8)

Voorlopig nog niks  ;D de eerste dingen mogen pas echt vanaf maart gezaaid.

Hebben jullie spinazie wel een volledig binnen opgekweekt?
Door Lucie110
eelke schreef: Zo, heb vast de 'moestuinplanning' gemaakt  8)

Leuk Eelke maar inderdaag nog heel even geduld hebben  :biggrin2:

Spinazie binnen opkweken heb ik nog nooit gedaan maar gewoon proberen zou ik zeggen.
Buiten in de volle grond en in de kas gaat dat in ieder geval als een speer.
Door Lonaa
eelke schreef: Zo, heb vast de 'moestuinplanning' gemaakt  8)

Hier zit het nu net als zaadje in een potje, even kijken hoe het gaat. :)
Door borderrose
Ben benieuwd wat er van al die vroege zaaisels terecht komt hoor; volgens mij heeft het niet veel zin om dat nu al te doen, je kunt er niet mee naar buiten straks, nog veel te koud.

Ik heb zelf een moestuin van 200 vierkante meter; binnenkort gaan we een grote kas zetten, maar zaaien doe ik eigenlijk niet eerder dan vanaf begin Maart.
Door irmaa
Mijn moestuintje is een beetje verwilderd bloemen....  zal dit jaar ook weer eens wat plekjes maken, erg mooi maar lijkt me weer leuk om wat groentetjes erbij te hebben. foto's van vorig jaar mei en juni. Heb een stuk tuin van de honden afgescheiden.... Lees hier mee voor de leuke tips!!! Dank dank!
Juni
Afbeelding

MEI
Afbeelding

Afbeelding
Door Nynke
borderrose schreef: Ben benieuwd wat er van al die vroege zaaisels terecht komt hoor; volgens mij heeft het niet veel zin om dat nu al te doen, je kunt er niet mee naar buiten straks, nog veel te koud.

Ik heb zelf een moestuin van 200 vierkante meter; binnenkort gaan we een grote kas zetten, maar zaaien doe ik eigenlijk niet eerder dan vanaf begin Maart.
Je hebt gelijk hoor, maar ik had besloten dat het voorjaar vroeg kwam dit jaar  :coolsmiley:  En het zijn alleen maar een paar zaadjes, heb er genoeg  :) :)
Door eelke
Nynke schreef: Je hebt gelijk hoor, maar ik had besloten dat het voorjaar vroeg kwam dit jaar  :coolsmiley:  En het zijn alleen maar een paar zaadjes, heb er genoeg  :) :)
Ja, zo ga ik dus ook maar een poging maken tot spinazie in een binnenpot kweken. Heb best wel erg veel zaad....en het hele zakje kostte ook maar 19 cent  8) kan wel lije.

Aaah hopelijk morgen echt naar de bouwmarkt en poten gaan zoeken voor mijn tafel... volgens mij hebben ze bij de karwei van die steiger dingen om als onderstel te gebruiken....
Door Nynke
eelke schreef: Wil zoiets;

http://www.hornbach.nl/cms/nl/nl/projecten/bouwen/allespecials/meubelbouw/zelfmeubelsmaken/buizenverbinders/buizenverbinders_1.html

En dan op barhoogte. Heb een stuk van de vloer bewaard, 4 planken nog aan elkaar vast, zijn ongeveer twee meter lang en meer dan dan een cm dik massief hout. Opschuren en goed in de lak zetten...
Dat ziet er geweldig stevig uit !!!!    Heel goed in de lak zetten inderdaad en misschien is het handig om 1 kant 2-3 cm hoger te zetten dan de andere kant? Zodat het water ervan af kan lopen??
Door hannabelgje
Vanmorgen naar pelckmans geweest(tuincentrum). Ik heb er een laagstammige golden delicious en een elstar gekocht, die bestuiven elkaar. Waren maar 9 euro. Ik heb ze wel nog even in de kas gezet bij mijn vader. Ze kunnen toch de grond nog niet in. Ook peterselieplantjes, rode kropsla en gemengde slaplantjes gekocht. Ook nog tunnelfolie om mijn bak vast op te kunnen warmen zodat de sla erin kan. Bij de lidl een set kweekbakjes en een kleine folieserre gekocht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door