Jee, heb peultjes, boontjes, en spinazie bij de lidl gehaald.
En wilde bloemen mix, zonnebloemen, en afrikaantjes zaadjes.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: Ik zou in elk geval zorgen dat je vierkante meter tuin geen vierkante meter is, maar 120X120. En verder kun je heeel veel tips lezen op het moestuinforum.Moestuinforum?
Roosj schreef: Moestuinforum?http://www.moestuinforum.nl
Waarom 120x120?
Nynke schreef: http://www.moestuinforum.nl Ok, tnx.![]()
1.20 meter is makkelijker te verdelen in 12 keer 30 cm vakjes
![]()
![]()
~anna~ schreef: Ik heb een verhoogde moestuin in bakken, kan morgen wel een foto maken.........Mijn vierkante meter bak staat ook op pootjes van ongeveer 30-35 cm hoog, daaronder lagen vandaag 2 van mijn kippetjes lekker in het zand
Mijn reu kan zo niet tegen de plantjes plassen....![]()
![]()
Nynke schreef: Mijn vierkante meter bak staat ook op pootjes van ongeveer 30-35 cm hoog, daaronder lagen vandaag 2 van mijn kippetjes lekker in het zandWij zouden het dan zelf maken van 45cm diep ivm wortels. Zijn totale hoogt word dan 1.50 meter zodat ik eraan kan staan/zitten en de konijnen er niet in kunnen (kunnen hoog springen).![]()
Ik heb de vierkante meterbak zelf wel een tikje verhoogd, dat wil zeggen dat de gronddiepte nu 28 cm is ipv 22 cm
![]()
![]()
Roosj schreef: Wij zouden het dan zelf maken van 45cm diep ivm wortels. Zijn totale hoogt word dan 1.50 meter zodat ik eraan kan staan/zitten en de konijnen er niet in kunnen (kunnen hoog springen).Maar ben jij zelf vrij lang dan? Je moet er wel aan/in kunnen werken
Nynke schreef: Maar ben jij zelf vrij lang dan? Je moet er wel aan/in kunnen werkenNee, ik ben niet lang. Mijn partner had dat opgemeten tot mijn heup, maar nu ik dat zie staan.. ik ben maar 15cm groter, dus dat gaat hem niet worden! Hij word dus wel lager haha..![]()
Mijn schoonvader, gepensioneerd timmerman, maakt voor mij een deksel, bestaande uit een rekwerk van licht hout met daaromheen gaas, zodat ik het deksel eraf kan halen om in de bak te klussen, en anders het gazen deksel erop kan laten, zodat mijn kippies er niet in lopen te klooien
![]()
![]()
Roosj schreef: Nee, ik ben niet lang. Mijn partner had dat opgemeten tot mijn heup, maar nu ik dat zie staan.. ik ben maar 15cm groter, dus dat gaat hem niet worden! Hij word dus wel lager haha..Als de bak eenmaal gevuld is met grond kun je niets meer van de pootjes afzagen, dus kijk goed waar je hem neerzet en of je er (lijkt me het handigst) omheen kunt lopen
Mss ben ik in de war en was het 120 cm
Nynke schreef: Als de bak eenmaal gevuld is met grond kun je niets meer van de pootjes afzagen, dus kijk goed waar je hem neerzet en of je er (lijkt me het handigst) omheen kunt lopenIn de badkuip? Die gebruik ik voor mezelf![]()
Ik heb al 6 paprikaplantjes![]()
![]()
8)
Verder heb ik boven in de badkuip 4 peultjesplantjes, 4 andijvieplantjes, rode bietjesplantjes, 5 tah tsaiplantjes en 4 doperwtenplantjes![]()
en in de woonkamer nog 2 snijbietplantjes
![]()
![]()
Roosj schreef: In de badkuip? Die gebruik ik voor mezelfWij hebben een aparte douchecabine en de badkuip gebruiken we alleen om de wolfjes te wassen
Waar ik hem wil hebben, kan ik er aan 3 kanten naast staan.