Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
hannabelgje schreef: Zoooo mijn eerste zaadjes zijn gezaaid. In een zaaibakje binnen op de vensterbank. Ik heb kropsla, spinazie, raapstelen en dwergafrikaantjes gezaaid. Ik heb de halve wc rolletje techniek gebruikt en gezaaid in zaaigrond met daar bovenop vermiculiet. Ik ben heeeeel benieuwd. Fijn gevoel dat de eerste zaadjes de grond in zijn nu. Volgend weekend ga ik waarschijnlijk erwten rechtstreeks in de bak zaaien, mar ik moet eerst nog iets voor ze maken om te kunnen klimmen.
Hier ook al spinazie in bakjes gezaaid. Begin al te glimlachen bij het idee, dat er straks weer geoogst kan worden.  :biggrin2: Verder staan er al bakjes klaar voor de 1e worteltjes en radijsjes. Nu nog mijn bakken buiten in orde maken en dan kan ook buiten gezaaid worden.

Gisteren druk met de planner bezig geweest en uitgeschreven in welke vakken ik dit jaar meerdere keren kan oogsten. Zodat ik bij bepaalde groenten een doorlopende oogst kan hebben.  :thumbup:
Door Anthraciet
Ik kan hier helaas nog niks zaaien, ik heb geen vensterbanken en het is veeeeel te koud in huis.

Had wel 3 soorten kiemzaden in mijn kiembakje gedaan voor door de sla, maar daar is alleen de rucolakers van opgekomen, de andere zaadjes deden niks behalve schimmelen :-X

Wanneer wordt het lente?
Door tess06
gisteren een aantal zaadjes m.b.v. de dano methode "gezaaid "
rode peper, zwarte tomaat,honig tomaat, oranje paprika, rode paprika, rode punt paprika vlees tomaat.
zalm rose stokroos, en zaadjes van een soort tricyrtis
nu maar hopen dat er wat opkomt... :biggrin2:
Door judith1967
hannabelgje schreef: Het zou te maken kunnen hebben met het ontbreken van bestrijdingsmiddelen. Dan gaat de plant zichzelf beschermen en krijg je dikkere schilletjes, dat is bij appels enzo ook.
Ooooh !!
:-[
Dus de harde schilletjes dan maar op de koop toe nemen ;)
ik was vanmorgen bij bas van der heiden en daar hadden ze zakjes zaad voor 80 euricent  :D

tomaatjes, courgette. komkommer, rucola, bietjes, stamslabontjes, bosuitjes e.d

k ging eigenlijk alleen maar voor zakdoekjes  ::)
Door Anthraciet
flodder en dwarrel schreef: ik was vanmorgen bij bas van der heiden en daar hadden ze zakjes zaad voor 80 euricent  :D

tomaatjes, courgette. komkommer, rucola, bietjes, stamslabontjes, bosuitjes e.d

k ging eigenlijk alleen maar voor zakdoekjes  ::)
Vind ik eigenlijk best prijzig.... tenzij het speciale soorten zijn.

Ik koop het hier bij de lidl voor 19 cent per zakje 8)
Door Nynke
flodder en dwarrel schreef: de barendrechtse bas bij het muziekplein
>:( >:( >:(  ik was er al bang voor  >:( >:(  >:(

Toch maar even langs de Lidl binnenkort  :P

De paprikaplantjes zijn al 1,5 cm groot  :wavetowel2: :wavetowel2: :wavetowel2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door