Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
Ik heb het boek wat nadia heeft gekregen, aangevraagd in de Bieb. Wil ook op dit systeem over. Moeders haar tuin moet nog helemaal her ingericht worden, kunnen we meteen 2 verhoogde bakken maken voor haar. Lekker met groenten en kruiden. We willen het fruit bij haar toch wel in de volle grond zetten. Dan zijn ze minder kwetsbaar in de winter. Moeders heeft geen ruimte om het te laten overwinteren.
Door Kaio
hmm ik wil ook.
Best een flinke lap tuin, de hondjes kunnen wel een hoekje missen
Die vierkante bakken lijkt me heel handig en slim, niet te veel tijd ervoor en veel meer soorten op kleiner oppervlak, kunnen we lekker klein beginnen.
Wil vooral wat kruiden hebben, en eh voor de rest nog ff nadenken zeg.
Door plant
Nadia schreef: Jullie planten/oogsten veel he? Heb je nu nog dingen die je kunt oogsten??
ik heb vorig weekend mijn eerste aardperen geoogst.
Die zijn na  vorst lekker zoet.
Wel een klusje om te schillen :-\

Voor het komende jaar wil ik een anders ras , dat grotere knollen geeft.
Door hannabelgje
Kaio schreef: ik vind wel dit  :-\
http://www.asbestslachtoffers.nl/PrimoS ... 115,296024
Als je verder leest zie je dat dit een op zichzelf staand incident is geweest bij 1 bepaalde mijn.

Ik heb net mijn bak gevuld, ik heb er 80 liter turf in gedaan, 90 liter compost en een halve zak vermiculiet. De bak is nu echt vol. Ik heb dus nog een zak compost over voor de volgende bak. De vulling van deze bak kost nu dus € 18,80. Dat is dan wel een iets kleinere bak van ongeveer een vierkante meter. Het valt nu dus erg mee. Ik doe er minder vermiculiet in, met de halve zak zit er echt best veel in. Als ik weer wat opgewarmd ben dan ga ik van wilgentakken stokjes maken waar de erwten tegenop kunnen groeien of van stokjes met wat gaas ertussen.
Door -Annemarie-
Kaio schreef: ik vind wel dit  :-\
http://www.asbestslachtoffers.nl/PrimoS ... 115,296024

Daarom haal ik het ook hier: http://www.makkelijkemoestuin.com/vermiculiet.html

Van de website:

Tot voor kort dacht ik dat alle vermiculiet hetzelfde was. Inmiddels weet ik dat er verschil is tussen die voor de tuinbouw bestemd is en die als isolatie materiaal in de bouw gebruikt wordt.

Aan de eerste wordt vanzelfsprekend veel hogere eisen qua veiligheid en zo gehangen. De fabrikant Pull BV in Rhenen levert aan beide takken. De twee soorten worden in de fabriek echter streng gescheiden.

De vermiculietkorrels die wij in de MM-mix gebruiken is speciaal goedgekeurd voor de (biologische) tuinbouw. Je kan het rechtstreeks bij Pull halen.
Door hannabelgje
Ik heb het ook bij een bedrijf aangesloten bij de site gehaald. het risico om het goedkoper bij een bouwmarkt te halen vind ik te groot. ook ivm schimmels enzo. Je koopt het maar 1X voor in je bakken. Ik ga 4 bakken maken en heb dan genoeg aan de 3 zakken die ik gisteren gehaald heb.
Door hannabelgje
Zoooo mijn eerste zaadjes zijn gezaaid. In een zaaibakje binnen op de vensterbank. Ik heb kropsla, spinazie, raapstelen en dwergafrikaantjes gezaaid. Ik heb de halve wc rolletje techniek gebruikt en gezaaid in zaaigrond met daar bovenop vermiculiet. Ik ben heeeeel benieuwd. Fijn gevoel dat de eerste zaadjes de grond in zijn nu. Volgend weekend ga ik waarschijnlijk erwten rechtstreeks in de bak zaaien, mar ik moet eerst nog iets voor ze maken om te kunnen klimmen.
Door Kaio
hmm hier in de omgeving niet te krijgen als ik zo op internet zoek.
Ik moet ook nog uitzoeken wat ik wil en hoe of wat, eerst binnen ed en wanneer buiten, want ik ben totaal niet gehinderd door enige voorkennis  ;D
Kaio schreef: hmm hier in de omgeving niet te krijgen als ik zo op internet zoek.
Ik moet ook nog uitzoeken wat ik wil en hoe of wat, eerst binnen ed en wanneer buiten, want ik ben totaal niet gehinderd door enige voorkennis  ;D
;D ;D
Door judith1967
Vraaagje;

Ik had vorig jaar tomatenzaadjes ,eerst binnen en dan daarna naar buiten,tis goed gelukt.
De tomaatjes waren qua kleur en smaak erg lekker,maar het schilletje was zooo taai :-\

Wat heb ik verkeerd gedaan?
Wil dit jaar ook wel weer tomaatjes(oa.,want wil meer gaan doen)En de MM helpt daar wel bij.

effe kijken voor het boek,want kan op de site niet zo gauw vinden wanneer er wat gezaaid moet worden. :-\
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 11 feb 2013, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door