Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sweet Dutchess
Test 1 van de proficook: geitjes van Joan :)
Ik had vanmorgen al de botjes van de voorpootjes en achterpootjes verwijderd omdat ik die zowiezo al te hard vond .
De rest gaat prima door de proficook met de karrewielschijf :biggrin2: (Gedeeltes met bot niet te groot doen.)
Hij maakt best redelijk wat geluid en als hij bot vermaalt wiebelt hij wat en hoor je wel dat hij wat harder moet werken,maar alles is er prima door gegaan en ik heb voor mijn honden voor vanavond een mooie geiten kvv klaar staan ;)
Morgen gaan de strotten die Nadia leverd erdoor heen met kippennekken.Ik verwacht daar ook geen problemen mee.
Ohja, hij is super makkelijk zuiver te maken  :)
Wordt vervolgt......
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op do 07 feb 2013, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dian
Lil schreef: Maar mijn buurman doet wel eens klusjes voor mij, daar moet ik vanaf blijven. Ik weet wel nog een niet zo aardige vrouw, mag dat ook?

En anders wordt het heel saai konijn.
die vrouw is ook goed, en anders een rothond uit de buurt :biggrin2:
Door Sweet Dutchess
Lil schreef: Die geit gaat er door? Dan ga ik heel blij worden, tenminste ik moet nog op de geitjes wachten.
Yep , ze gaan erdoor.
Ik heb alleen de voorpootjes en achterpootjes niet kunnen doen omdat ik al verwijderd had.
Voor de rest is het zachtbot wat er goed doorheen gaat.
Wel de stukken niet te groot doen
Door Lil
Dian schreef: die vrouw is ook goed, en anders een rothond uit de buurt :biggrin2:
Rothonden genoeg, daar krijg ik de vriezers wel mee gevuld!
Door Sweet Dutchess
Lil schreef: Ik snap niet waarom je het nog niet hebt en anderen wel. Vreselijk balen is dat. ik duim dat je het snel krijgt.
Mijn kwade mail van vanmorgen heeft duidelijk effect gehad. :biggrin2:
Mijn geld is terug op mijn rekening :)

Ik zit de strotten en kippennekken gewoon zacht te kijken nu  ;D Ik wil verder met mijn proficook  :D
Door Lil
Sweet Dutchess schreef: Mijn kwade mail van vanmorgen heeft duidelijk effect gehad. :biggrin2:

Ik zit de strotten en kippennekken gewoon zacht te kijken nu  ;D Ik wil verder met mijn proficook  :D
Eind goed, al goed, gelukkig!

Ojeee het is verslavend hahaha. Nu had ik daar met de Bomann geen last van vond het een gepriegel. Maar als deze braaf is ga ik of moet ik zeggen de beestjes heel blij worden. Ik ben al aan het uitrekenen hoeveel het me aan dat dure kattenkvv gaat schelen en dat Boris dan 's ochtends goed voer krijgt ipv smuldier en dat Cay dan eindelijk eten heeft voor in de kong en ehhhh blij dat ik een vleesmolen heb hahahah
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Mijn kwade mail van vanmorgen heeft duidelijk effect gehad. :biggrin2:

Wat fijn, en wat een opluchting!

Ik wilde net vragen op het forum of die Proficook een beetje simpel is schoon te maken. Ik heb gisteren even snel vier kwarteltjes door de Porkert gejaagd, maar tjusses, dat loont niet de moeite, gezien al het schoonmaakwerk (en het gepeuter om alles eruit te krijgen). Is het schoonmaken van de Proficook veel makkelijker dan van de Porkert?

Stiekem ga ik denk ik ook een Proficook kopen, maar ik wil eerst nog even jullie ervaringen horen! :D
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Wat fijn, en wat een opluchting!

Ik wilde net vragen op het forum of die Proficook een beetje simpel is schoon te maken. Ik heb gisteren even snel vier kwarteltjes door de Porkert gejaagd, maar tjusses, dat loont niet de moeite, gezien al het schoonmaakwerk (en het gepeuter om alles eruit te krijgen). Is het schoonmaken van de Proficook veel makkelijker dan van de Porkert?

Stiekem ga ik denk ik ook een Proficook kopen, maar ik wil eerst nog even jullie ervaringen horen! :D
Absoluut!!
Wij hebben voorheen ook veel met de pokert gewerkt. De proficook is  echt zoveel malen sneller schoon te maken.
Ik had dat al in een eerder bericht vermeld van me.
Makkelijk schoonmaken is natuurlijk ook een puntje waar we naar kijken ;)
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Test 1 van de proficook: geitjes van Joan :)
Ik had vanmorgen al de botjes van de voorpootjes en achterpootjes verwijderd omdat ik die zowiezo al te hard vond .
De rest gaat prima door de proficook met de karrewielschijf :biggrin2: (Gedeeltes met bot niet te groot doen.)
Hij maakt best redelijk wat geluid en als hij bot vermaalt wiebelt hij wat en hoor je wel dat hij wat harder moet werken,maar alles is er prima door gegaan en ik heb voor mijn honden voor vanavond een mooie geiten kvv klaar staan ;)
Morgen gaan de strotten die Nadia leverd erdoor heen met kippennekken.Ik verwacht daar ook geen problemen mee.
Ohja, hij is super makkelijk zuiver te maken  :)
Wordt vervolgt......
Bedoel je dit bericht? Dat gaf me inderdaad weer moed en hoop na gisteravond met de Porkert. Hoe zit die Proficook dan in elkaar, dat hij makkelijker is schoon te maken? Zou je een fotootjes kunnen plaatsen van het apparaat in losse onderdelen? Ben daar echt wel benieuwd naar!
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Bedoel je dit bericht? Dat gaf me inderdaad weer moed en hoop na gisteravond met de Porkert. Hoe zit die Proficook dan in elkaar, dat hij makkelijker is schoon te maken? Zou je een fotootjes kunnen plaatsen van het apparaat in losse onderdelen? Ben daar echt wel benieuwd naar!
Yep , dat is het bericht  :)

Voorop zit een soort van wiel .Dat is me toch makkelijk om los en vast te draaien.
Je zet hem hetzelfde in elkaar als de pokert.
Schroef erin mesje erop  schijf erop en dan met dat wiel draai je de hele reutemeut vast  :D.
Op de zijkant zit nog een schroef waar je de vermaler(schroef) mee vast zet.
Na het malen is hij weer heel makkelijk los te draaien.
Even met een mesje ofzo  haal je de schijf weg .Als er nog wat bot achter het snijmesje zit , dan heb je ook even een mespuntje nodig om hem los te wippen .Warm stromend water , afspoelen en schoon is tie weer.
Doek over het machine en klaar is klara. :biggrin2:
Nu heb ik alleen maar een geitje gedaan, dus nog niet echt veel.
Morgen wordt er meer vermalen, dan kan ik je meer vertellen, maar voor nu  so far , so good  ;)
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Yep , dat is het bericht  :)

Voorop zit een soort van wiel .Dat is me toch makkelijk om los en vast te draaien.
Je zet hem hetzelfde in elkaar als de pokert.
Schroef erin mesje erop  schijf erop en dan met dat wiel draai je de hele reutemeut vast  :D.
Op de zijkant zit nog een schroef waar je de vermaler(schroef) mee vast zet.
Na het malen is hij weer heel makkelijk los te draaien.
Even met een mesje ofzo  haal je de schijf weg .Als er nog wat bot achter het snijmesje zit , dan heb je ook even een mespuntje nodig om hem los te wippen .Warm stromend water , afspoelen en schoon is tie weer.
Doek over het machine en klaar is klara. :biggrin2:
Nu heb ik alleen maar een geitje gedaan, dus nog niet echt veel.
Morgen wordt er meer vermalen, dan kan ik je meer vertellen, maar voor nu  so far , so good  ;)
En de schroef? Die kan er neem ik aan uit worden gehaald om schoon te spoelen? Kun je dan ook de vleesresten in de behuizing makkelijk verwijderen? Want dat is zo'n gedoe met de Porkert (komt bij ons misschien ook omdat hij op een plankje is geschroefd, zodat we hem dan makkelijker op het werkblad kunnen bevestigen met behulp van klemmen).
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: En de schroef? Die kan er neem ik aan uit worden gehaald om schoon te spoelen? Kun je dan ook de vleesresten in de behuizing makkelijk verwijderen? Want dat is zo'n gedoe met de Porkert (komt bij ons misschien ook omdat hij op een plankje is geschroefd, zodat we hem dan makkelijker op het werkblad kunnen bevestigen met behulp van klemmen).
Die behuizing kun je ook eraf halen .
Ohja , ik weet dat nog wel met die pokert.
Omdat je dan met heel dat ding in je hand staat om die behuizing zuiver te maken.Zwaar en ongemakkelijk idd.
Met de proficook haal je de schroef uit de behuizing en de behuizing kun je ook weer van het apparaat afhalen.
Bij mij bleef er trouwens niet veel in zitten, dat viel me  ook erg mee.
Bij de pokert moest ik soms echt nog veel vlees verwijderen.
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Die behuizing kun je ook eraf halen .
Ohja , ik weet dat nog wel met die pokert.
Omdat je dan met heel dat ding in je hand staat om die behuizing zuiver te maken.Zwaar en ongemakkelijk idd.
Met de proficook haal je de schroef uit de behuizing en de behuizing kun je ook weer van het apparaat afhalen.
Bij mij bleef er trouwens niet veel in zitten, dat viel me  ook erg mee.
Bij de pokert moest ik soms echt nog veel vlees verwijderen.
Oooo, volgens mij ga ik er echt stiekem een bestellen...

Bedankt voor alle info!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door