Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
[quote="Parelridder"]
Jeetje wat ontzettend balen! En idd haaks op mijn ervaring, nooit eerer gehoord ook. 'k Heb geen idee welke ik heb :-\ Waar vind ik die info?
Hopelijk wordt het defect gauw verholpen en ga je daarna net zo kunnen genieten van het apparaat als ik!
[/quote]

Jij hebt de oude. De nieuwe wordt sinds een maand of 6-8 verkocht. Daar staan 002 achter. Bij die van jou en mij staat dat niet. De schijf is nu ook 6.9mm en geen 8. Pak maar 1 van jouw meegeleverde schijven en leg die naast die van "ons' en ze moeten even dik zijn. Is dat het geval heb je een oude machine.
Door pike
Nou in elk geval was het een monster  :biggrin2:

[quote="Parelridder"]
Jeetje wat ontzettend balen! En idd haaks op mijn ervaring, nooit eerer gehoord ook. 'k Heb geen idee welke ik heb :-\ Waar vind ik die info?
Hopelijk wordt het defect gauw verholpen en ga je daarna net zo kunnen genieten van het apparaat als ik!
[/quote]

Zelf had ik nog niet van het verschil tussen 001 en 002 gehoord, het was Cindy die mij daarop wees. Maar het stond erbij vermeld op de webshop waar ik hem gekocht heb.
Door lachnat
Ik heb een 002 en die maalt zonder problemen.
Ik vind het alleen beter te malen als het nog half bevroren is dan als het geheel ontdooit is. Heb laatst voor iemand anders geheel ontdooide parelhoenkarkassen moeten malen en dan loopt die vast omdat het zo smerig plakkerig is, voor mezelf houd ik ze altijd half bevroren en dan vliegen ze er gewoon doorheen. Ook haaskarkas is er al half ontdooid door gegaan zonder probleem.

Het enige waar die problemen mee had was de bio-kipkarkassen voor me moeder. Die dingen waren ook knetterhard, harder dan een haaskarkas.
Hij heeft daar wel een tik van gehad rammelt wat meer en maakt wat meer herrie dan ervoor maar goed de haaskarkassen gaan er nog steeds doorheen :biggrin2:

De schijf is inderdaad dikker dan de standaard schijven maar ja ik had op mijn handmolen ook al een dikkere schijf dan de standaard schijf zitten 8)
Vond dat dus ook eigenlijk geen probleem.
Door cactus-girl
Ik heb ook de 002. Ik heb zonder problemen halfbevroren kalkoenennek, kipkarkas, konijnkarkas en parelhoenkarkas gemalen.

Heb wel lang moeten wachten totdat ik de molen binnen had. 9/12/12 besteld, 25/01/13 pas binnen. Ik heb ook de schijf van Cindy.

Tot op heden ben ik er super tevreden mee.
Door pike
Nou daar ligt het dus in elk geval niet aan, aan die 002.

Mijn bestelling was van 13.12, werd geleverd 26.01. Dat was wel lang wachten maar dat was het ergste niet  ::)

Gelukkig doet de jouwe het wel goed!
Door nova
Ik heb niks van oo1 of oo2 op de machine staan.
Staat het op het etiket of op het metalen plaatje?
Anders maak ik wel een foto, kunnen we goed vergelijken.

Mijn  app. loopt  als een klok  :)
Door pike
Het staat bij mij ook niet op de machine. Ook niet op de doos. Enkel bij de info van de webshop.

Correctie: Het staat wél op de doos, op de bodem.
Laatst gewijzigd door pike op do 07 feb 2013, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mister B.
Heb ook nog niks van problemen gehad.
Wat ik wel al ondervonden heb is dat hij het soms beetje lastig heeft als je er alles rap induwt maar das wel normaal zeker  :biggrin2:

Heb me paar geitjes besteld ,we zullen wel zien zeker  :)
Door Lil
[quote="Cindy de Wolf"]
Vanaf heden gaan we het anders doen wbt het bestellen van de schijven. In vriendlief zijn huidige rooster is het nagenoeg niet mogelijk om de schijven te maken. Domweg omdat de werktuigbouwdocent ook aanwezig moet zijn ivm veiligheid, dus ze moeten al samen een tussenuur hebben, het apparaat moet vrij zijn van leerlingen en hoe verder in het schooljaar...Op dit moment betekend dat er soms alleen tijd is en dan echt maar een momentje op woensdag. Vriendlief wil van de druk af. We gaan het dus als volgt doen; hij maakt schijven als dat uitkomt en ik zet in dit topic neer zodra er schijven zijn en hoeveel er (nog) zijn.
Verder is ook het staal duurder geworden dus de schijven kosten vanaf heden € 32,50 inclusief verzendkosten.
[/quote]

Ik zou ook heel graag op de wachtlijst voor een schijf willen. Ik snap dat ik moet wachten.
Door nova
Cindy de Wolf schreef: Jij hebt de oude. De nieuwe wordt sinds een maand of 6-8 verkocht. Daar staan 002 achter. Bij die van jou en mij staat dat niet. De schijf is nu ook 6.9mm en geen 8. Pak maar 1 van jouw meegeleverde schijven en leg die naast die van "ons' en ze moeten even dik zijn. Is dat het geval heb je een oude machine.
Cindy, als ik mijn  aangepaste schijf in de machine  doe, dan steekt deze iets naar buiten, 1 a 2 mm . De rand van de grote opening wijkt a.h.w. iets terug. heb ik dan 001/002 app. of heb ik een oude uitvoering. Ik kan nu even niet de schijven naast elkaar leggen om de dikte te vergelijken .
Door Thessa
Cindy de Wolf schreef: Vanaf heden gaan we het anders doen wbt het bestellen van de schijven. In vriendlief zijn huidige rooster is het nagenoeg niet mogelijk om de schijven te maken. Domweg omdat de werktuigbouwdocent ook aanwezig moet zijn ivm veiligheid, dus ze moeten al samen een tussenuur hebben, het apparaat moet vrij zijn van leerlingen en hoe verder in het schooljaar...Op dit moment betekend dat er soms alleen tijd is en dan echt maar een momentje op woensdag. Vriendlief wil van de druk af. We gaan het dus als volgt doen; hij maakt schijven als dat uitkomt en ik zet in dit topic neer zodra er schijven zijn en hoeveel er (nog) zijn.
Verder is ook het staal duurder geworden dus de schijven kosten vanaf heden € 32,50 inclusief verzendkosten.
Hey Cindy,

Ik hou dit topic in de gaten!
Als je vriend tijd heeft wil ik dan graag een schrijf bestellen.

Groetjes Thessa
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door