Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Ja kan ook, ik heb in zo'n grote bak een aantal verschillende kruiden gedaan die de katten lekker vinden en die staat nu in de kattenren. Ik heb graag veel kruiden dus daar gebruik ik best grote bakken voor, munt bijvoorbeeld gaat er nogal wat doorheen.
Door Lucie110
Ik heb ook een moestuin inclusief kasje en verbouw er wortelen, tuinkers, radijsjes, tomaten, verschillende soorten sla, spinazie, snijbiet, mais, paksoi en vooral erg veel andijvie voor mijn cavia's.
ChantalKrijn schreef: Ik ga ook beginnen met een bak! Ik ben echt een supernitwit in moestuin (zowieso tuinieren) wat zijn makkelijke groentjes om mee te beginnen?
Het makkelijkste vind ik tuinkers en radijsjes die zijn oog lekker snel oogstrijp maar ook andijvie en snijbiet is goed te doen. De laatste 2 hebben wel veel water nodig dus of het in bakken ook zo goed gaat weet ik niet.
In het voorjaar gebruik ik ander andijviezaad dan later in het seizoen zodat ik lekker lang kan oosten want eigenlijk is het een echte najaarsgroente.

Weet iemand of ik de snijbiet, een nogal onbekende groente die je niet veel in de winkels tegenkomt omdat het erg snel verlept ook in de groentemix voor de hondjes kan verwerken ?
Door -Annemarie-
Lucie110 schreef: Ik heb ook een moestuin inclusief kasje en verbouw er wortelen, tuinkers, radijsjes, tomaten, verschillende soorten sla, spinazie, snijbiet, mais, paksoi en vooral erg veel andijvie voor mijn cavia's.

Het makkelijkste vind ik tuinkers en radijsjes die zijn oog lekker snel oogstrijp maar ook andijvie en snijbiet is goed te doen. De laatste 2 hebben wel veel water nodig dus of het in bakken ook zo goed gaat weet ik niet.
In het voorjaar gebruik ik ander andijviezaad dan later in het seizoen zodat ik lekker lang kan oosten want eigenlijk is het een echte najaarsgroente.

Weet iemand of ik de snijbiet, een nogal onbekende groente die je niet veel in de winkels tegenkomt omdat het erg snel verlept ook in de groentemix voor de hondjes kan verwerken ?
Ja hoor, kan prima.  Ik doe het hier ook.
Wij hebben de rode variant, staat ook nog eens hartstikke mooi in de tuin.  :)
Door saiko
leuk topic, en de makkelijke moestuin heb ik opgeslagen voor als we straks in het nieuwe huis wonen :biggrin2:
ruimte zat, dus ik ga ook lekker moestuinen :D vriendlief wil me vast helpen hij is hovenier, en ik heb dus geen groene vingers :-[
heb er nu al zin in :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door