Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
Nadia schreef: Ohh Help! Hoe meer ik lees hoe minder ik weet ;D

Heb nu op mijn vensterbank potjes gezet met oregano zaadjes en tijm. Ben benieuwd of ik daar wat uit krijg.. Verwacht van niet..

is er nogmeer wat ik op mijn vensterbankje kan kweken?? Naast kruiden??
Bedoel je opkweken tot het de tuin in kan of dat het op de vensterbank blijft staan??  :-\ :-\
Door Nadia
Nynke schreef: Bedoel je opkweken tot het de tuin in kan of dat het op de vensterbank blijft staan??  :-\ :-\
Uhh.. Beide..
Liefst op het moment iets waarvan ik binnen een paar weekjes gebruik van kan maken.. Zodat ik succes ervaringen boek ;D ;D

In mijn MM wil ik straks:
- courgettes
- Komkommer
- koolraabjes
- Worteltjes
- uien
- broccoli
- Spinazie
- sla 2 soorten
- rode bietjes of chioggia bietjes

kweken.. Is dit mogelijk??
Is het ook mogelijk om in de winter te oogsten van je moestuin??
Door tess06
Nadia schreef: Uhh.. Beide..
Liefst op het moment iets waarvan ik binnen een paar weekjes gebruik van kan maken.. Zodat ik succes ervaringen boek ;D ;D

In mijn MM wil ik straks:
- courgettes
- Komkommer
- koolraabjes
- Worteltjes
- uien
- broccoli
- Spinazie
- sla 2 soorten
- rode bietjes of chioggia bietjes

kweken.. Is dit mogelijk??
Is het ook mogelijk om in de winter te oogsten van je moestuin??
alles is te kweken.
voor de winter heb je o.a boerenkool en spruiten
Door Nadia
Is er ergens een site waar alle groente opgesomt staan hoe te kweken etc etc..

@ Hanna, speciekuip ziet niet zo leuk uit ;D ;D
Maar ik weet wat je bedoeld :) Ik ga eens opzoek op marktplaats..

Zou zo iets ideaal zijn voor courgettes?
Afbeelding
Door Nadia
Inkuilen??

Zoals ik al zei.. Hoe meer ik lees.. Hoe minder ik weet ;D ;D
maar zal iets zijn als 'begraven' zodat ze langer houdbaar zijn ??

Witlof, is dat ook goed te doen? Asperges zal wel niet he??
Door hannabelgje
Witlof en asperges brand ik mijn vingers niet aan, dat is best ingewikkeld om mee te beginnen. Asperges duren ook een jaar of vier voordat je ze kunt oogsten en niet geschikt voor in een mm.
Door hannabelgje
Wat gevonden over de witlof:

Witlof is een vrij makkelijk te telen groente en vooral de rassen die geen dekgrond nodig hebben zijn ideaal . Al is de grond 's winters stijfbevroren en ligt er buiten een pak sneeuw van tientallen cm's , om je maaltje verse witlof te oogsten hoef je alleen maar even naar je kelder (of andere koele ruimte) in huis. Je zaait hem tussen begin mei tot eind juni zeer dun op regels en dunt hem later nog eens uit tot een onderlinge afstand van 15 tot 20 cm. De planten kun je , afhankelijk van het ras , vanaf oktober rooien . Ik laat ze dan nog een dag of twee liggen voor ik het loof op enkele cm's boven de wortel afsnij.

Doe in een bak of kist , of zoals ik doe in een plastic ton met deksel , een laagje grond waar je de geprepareerde wortels in zet. Je kunt zelfs pure zand gebruiken want alles wat de nieuw te vormen witlofkrop aan voedingsstoffen nodig heeft haalt hij uit zijn wortel vandaan.

Daarna bak ,kist of ton tegen licht afdekken en de grond vochtig houden door af en toe wat water tussen de wortels te gieten. Dat afdekken is nodig om lichte witlof te verkrijgen want anders wordt hij groen en blijft ook meer losbladig.

Bij een omgevingstemperatuur van ongeveer 16 graden kun je na enkele weken gaan oogsten.

Op een beperkte ruimte kun je heel wat wortels kwijt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door