Cathelijn schreef:
Sh*t, heb het gelezen, klinkt niet goed. Bij Jonas is het zover (nog) niet gekomen, zijn maag lijkt ook niet op te zwellen (maar dat schijnt ook niet altijd te gebeuren) en ik mag er gewoon aan voelen. De laatste paar keer geeft hij niet meer elke keer over, goed teken of niet?
Ik zou het je niet durven te zeggen.... Whoofer gaf daarna/tijdens zo'n bijna nooit over.
Ik probeer een patroon te zien, maar het lukt niet echt. Zeker vandaag is er geen reden geweest, gewoon op tijd uit enzo. Hij geeft meestal niet snel aan dat hij moet plassen of poepen.
Bij Jonas hoeft plassen/poepen (ophouden) ook niet de aanleiding te zijn hoor... Ik moet je eerlijk zeggen dat het bij ons ook lang heeft geduurd voordat wij een patroon bij Whoofer zagen. Nou, het is eigenlijk geen patroon waar je naar op zoek moet. Je moet op zoek naar de trigger. En het is moeilijk want vet eten, stress maar zelfs vaccinatie kunnen de trigger zijn van deze aanvallen (en bij vaccinatie moet je dan denken aan een cocktail waarna dit begonnen is en nooit meer is over gegaan).
Mijn vorige hond is gestorven aan een maagtorsie als gevolg van kanker en dit soort aanvallen van Jonas brengen niet bepaald de leukste herinneringen boven. Maar omdat het altijd weer vrij snel over is en dan weken niet voorkomt.....
Als je dat homeopathische middel gaf, gaf dat ook vrij snel verlichting? Wat is de werking van dat middel?
Nee, ik weet precies hoe je je voelt... Zoals je waarschijnlijk weet heeft Whoofer dus 1 maal een maagtorsie gehad. Vanavond was Pinkel toevallig ook stront-misselijk (overigens was hier volgens mij ook een vette maaltijd de aanleiding - ook alles opvreten wat ze te pakken kan krijgen! Bladeren, takken, gras, veters). En ik sta dan echt totaal beroerd te worden van de zenuwen. Dit brengt inderdaad echt hele slechte herinneringen boven....

. Wij hebben Pinkel d'r buikstreek heel zachtjes gemasseerd, echt wel een uurtje. Ze liet een paar flinke boeren. Toen hebben we haar Carbo vegetabilis gegeven (ook een homeopathisch middel dat past bij gasophoping want dat was duidelijk wat Pinkel dwars zat) en toen werd ze weer rustig.
Maar goed, over de homeopathische middelen: wij hebben Acidum Sulfuricum gegeven omdat dit middel past bij honden met spijsverteringsproblemen die over de grond likken. Dit is echt een specifiek symptoom dat bij dit middel past. En het paste dus goed bij Whoofer. Wil niet zeggen dat het ook goed past bij Jonas. Misschien past carbo vegetabilis of lycopodium of nux vomica wel beter bij Jonas (ik noem nu maar 3 bekende voorbeelden).