Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
Lonaa schreef: Zevenblad.  :-X :-X
Zevenblad is inderdaad een drama  :-X :-X  maar goed dat konijnen het graag lusten  :P Ik probeer het hier een beetje bij te houden en neem het dan mee naar de locatie waar ik "mijn" mensen breng en ophaal, daar hebben ze een paar konijnen  :)
Nadia schreef: Geulle is voor mij goed te doen! Kan wel voor iemand meenemen?
Kom je binnenkort nog in R'dam of omgeving??  ::) ::)
Door eelke
Ik vind het moestuinen ook echt fantastisch....maar het lukt me niet om het vol te houden  :-[
Dan begin ik elk jaar met grootste plannen, maar dan vergeet ik een week water te geven uiteindelijk, en is alles verpietert...

In het vorige huis van mijn moeder had ik een echte moestuin van 5 x 5 ofzo. Misschien nog wel groter ook... had er aardappels, sla, boontjes, rabarber, rode kool, andijvie...ging als een tiet!
Maar dat stond in de volle grond, dus ging veel beter met water geven enzo. Nu in bakken is het steeds een drama...
Door Lonaa
Nynke schreef: Zevenblad is inderdaad een drama  :-X :-X  maar goed dat konijnen het graag lusten  :P Ik probeer het hier een beetje bij te houden en neem het dan mee naar de locatie waar ik "mijn" mensen breng en ophaal, daar hebben ze een paar konijnen  :)Kom je binnenkort nog in R'dam of omgeving??  ::) ::)
Ik heb het ook in mijn achtertuin.  :-X :-X
Als sinds ik verhuist ben ben ik aan het plukken en spitten, maar het helpt geen donder.
Door -Annemarie-
hannabelgje schreef: Ik heb trouwens het boek van Mel Bartholomew in pdf. Wel in het engels uiteraard. Als iemand het wil, stuur me een pb met emailadres.
Oh, graag! Ik doe je een pb. Bedankt alvast!  :-*
Door keetje
Volgens  mij kan je van zevenblad soep maken en je schijnt het ook als groente te kunnen eten. Misschien eens wat receptjes op zoeken deze week. :D
Als ik iedere dag een flinke bos pluk voor de 2 nijnen en de 4 caven dan pluk ik toch aardig wat weg maar uitgeput raakt die rotplant nooit. Ik heb de moed opgegeven en probeer het nu gewoon op 1 plaats te houden.
Door Mandarijn
Weet iemand in Weert en omstreken een plekje/boer waar ik wat paardenstront kan vinden voor mijn moestuintje. Heb afgelopen jaar kokosgrond er op gedaan. Kan ik direct mijn bakken weer wat bijvullen. Merk dat er toch langzaam wat grond uit mijn bakken verdwijnt, doordat het aan materiaal, afval en de groenten blijft hangen.
Door Mandarijn
hannabelgje schreef: Ik zou het liever bijvullen met compost, niet met mest.
Welke compost zou jij dan aanraden om te kopen/ halen, want bij de boerenbond vroegen ze laatst voor een zak de hoofdprijs. Ik ben namelijk bezig met een wormenbak te maken, maar die is nog niet klaar. Dus eigen compost zit er pas volgend jaar in de planning.
Door hannabelgje
Misschien dat ze bij cranenbroek compost hebben? Daar ga ik deze week wel kijken als ik me wat beter voel. Of ik kijk bij pelckmans in Lommel. Bij de gemeente is vaak ook compost te koop, ik weet alleen niet hoe de kwaliteit daarvan is.
Door Mandarijn
hannabelgje schreef: Misschien dat ze bij cranenbroek compost hebben? Daar ga ik deze week wel kijken als ik me wat beter voel. Of ik kijk bij pelckmans in Lommel. Bij de gemeente is vaak ook compost te koop, ik weet alleen niet hoe de kwaliteit daarvan is.
Bedankt voor de tips. Ik ga deze week voor kippenvoer naar cranenbroek, kan ik direct kijken. Van Pelckmans heb ik nog nooit gehoord. Mag ik vragen waar die ligt in Lommel. Kan ik daar eens een kijkje gaan nemen.  ;)
Door hannabelgje
Als je over die weg naar lommel rijdt waar de mac aanligt dan rijd je alsmaar rechtdoor, voorbij de lidl enzo en dan bij vetkeerslichten staat er een bord aan de rechterkant van pelckmans. Daar ga je rechts, bij de rotonde weer rechts en dan zie je het al liggen. Ze hebben hele leuke dingen voor weinig geld. Ook veel groentenplantjes voor heel weinig. Ze hebben ook een internetsite.

Net mijn eerste sfg in elkaar gezet en nu weer even op. Is wel een mooi systeem van intratuin, zonder schroefjes in elkaar te zetten en er zit ook een stuk passend gronddoek bij. Nu moet ie nog op zijn vaste plekje komen en gevuld natuurlijk. Ik zal straks een foto proberen te plaatsen. :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door