Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Antonia
EllenL schreef: Wat een stilte ineens bij deze topic :) Toch maar 2 ananassen gekocht bij de Lidl net, kwam er toch langs... zijn nu 1.79, helaas 10 cent duurder geworden :(
Ja, jammer he! Misschien omdat voor de meesten het 14-daagse programma nu voorbij is?
Door EllenL
Misschien... maar ik blijf lekker op de ingeslagen weg verder gaan en ik vind het wel leuk om ervaringen te blijven uitwisselen ;)

Ik heb trouwens de afgelopen paar dagen mijn turbo smoothie aangepast, niet met peer want die was nog te hard, maar met grapefruit (was ook in de aanbieding) en dan wat extra wortel voor wat meer zoetigheid en vandaag de bleekselderij weggelaten want dan wordt het net iets te bitter van... beetje rode biet er door is ook wel lekker :D Je moet wel van grapefruit houden... maar ik vond het geen ongeslaagd experiment...
Door Antonia
Weet je welke ook lekker is? De Blood Builder!

1/4 avocado
2 appels
2 kleine wortels
1/2 biet
1/4 citroen (ontdaan van de schil)

Appels, wortelen, biet en limoen juicen. Avocado met juice en ijs in de blender tot smoothie blenderen.
Laatst gewijzigd door Antonia op vr 01 feb 2013, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EllenL
Dan moet ik die ook eens gaan proberen...

Maar ik heb nu amandelen in de week gezet (1/4 cup, dan maak ik morgen 1 cup melk) en dan ga ik die SAD smoothie van dat filmpje eens uittesten, heb tenslotte ook nog blauwe bessen liggen, vandaag tahin en rauwe cacao poeder gekocht, dan mis ik alleen nog de banaan, maar die vervang ik met mijn logica wel door kiwi want dat heb ik wel in huis, vind ik een stuk lekkerder en in mijn hoofd lijkt dat een goede vervanging voor banaan :D oh ja en honing, ik heb wel koudgeslingerde (is volgens mij de vertaling, heb hem in duitsland gekocht, mijn duits is niet geweldig, lol) biologische acacia honing... die doet het vast ook wel :D
We zullen het weer een beetje upspicen dan hiero  :biggrin2:
Gisteren stout dagje gehad, uit lunchen geweest en verjaardagsfeestje bij mijn vader gehad. Wel het toetje in de vorm van ijs overgeslagen omdat ik daar de vorige keer ziek van ben geweest.
Vandaag omdat ik geveld ben door de hoest alleen sapjes mee naar het werk genomen, dat hoest wat minder als ik niet hoef te kauwen. Ik heb een liter turbo smoothie bij me en een nieuw sapje:
kleine roze grapefruit
halve ananas
4 sinaasappels
alles juicen en uiterraard hoort er eigenlijk ijs in, maar dat heb ik nu niet gedaan. Ik dacht dat ik nu die extra vitamine c wel kon gebruiken en ik heb al geproefd en hij is erg lekker.
Ik denk dat ik morgen bij mijn ouders(die eten op zatersag altijd friet met snacks) de fish n chips meeneem.
Normaal maak ik het middagsapje de avond ervoor en gaat ie in de vriezer, gisteren niet gedaan omdat het al zo ontzettend laat was toen ik thuis kwam. Ik hoop dat ie niet bitter wordt en dat ik em gewoon kan drinken. Voor de zekerheid drink ik denk ik de citruscocktail als lunch en bewaar ik de turbo voor laat in de middag.
Ik ben ook flink aan de gemberthee met honing voor mijn arme keel. Dat zorgt er ook wel voor dat ik totaal geen honger krijg. Ik heb al meer dan 1,5 liter gedronken vandaag met mijn smoothie en thee bij elkaar en loop iedere vijf minuten naar de plee.  :biggrin2:
Door EllenL
Mijn smoothie (die van het filmpje met bosbessen en rauwe cacao)  was trouwens erg lekker en ook errug vullend! Misschien dat ik hem toch een keer met banaan ga proberen, misschien zijn hier de andere smaken wel sterk genoeg dat dat juist lekkerder is... Volgende keer ga ik mijn zelfgemaakte amandelmelk wel eerst zeven :)
Door Antonia
Er horen inderdaad overal ijsblokjes in, maar dat heb ik van meet af aan niet gedaan. De enige ijsblokjes die ik gebruik zijn mijn tarwegrassap ijsblokjes.

Ik heb de afgelopen weken de honing die ik nog had opgemaakt en nu mijn rauwe Manuka honing voor het eerst gebruikt, wat is die lekker!!!!
Door EllenL
oh ja, ijsklontjes, moet ik nog in de diepvries gooien... nou ja, water dan, lol. Vind het toch wel lekker om wat ijs er doorheen te blenderen, vooral voor de temperatuur van de smoothie uiteindelijk :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door