Senta schreef:
Bedankt voor jullie reacties, de geur gaat idd weg als ze geholpen worden. Helaas heeft hij een probleem met zijn gezondheid dus vandaar dat ik deze ingreep zolang mogelijk heb willen uitstellen.
Maar morgen middag om 14.00 gaat de handel dr af. Het is leuk geweest.
Ik wilde al uitroepen: waarom wil iedereen daar toch altijd mee wachten??

Beter voor de kater als het gebeurt voor hij last krijgt van de hormonen en daarna weer van het wegvallen ervan, en de kans op sproeien enz...
Maar goed, om medische redenen kan ik volgen.
Toch moet ik me bij Mevroi Kruim aansluiten, een castratie bij een kater stelt niet veel voor. Als je dat wil, kan dat vaak (bij goede DA'n toch) zelfs onder plaatselijke verdoving en een roesje, geen volledige, complete verdoving. Het duurt maar heel kort en je kan vragen erbij te blijven en hem daarna meteen weer mee te nemen.
Er komt inderdaad een moment dat wachten met de castratie schadelijker is voor de gezondheid dan de ingreep zelf, en ik denk dat dat moment wel aangebroken is nu.
Veel sterkte tijdens de ingreep, want het blijft toch altijd spannend, ookal stelt het niet veel voor bij katers. Heel normaal dat je het toch even lastig krijgt, heb ik ook altijd.
Ik duim mee dat hij het helemaal goed doet en er snel helemaal niets meer van merkt en van zijn hormonen vanaf is. Dat laatste kan nog wel 6 weken duren hoor, dus niet meteen ongerust maken als je het niet meteen merkt.