Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
oja de zelfgedroogde buillion laatst gebruikt en goedgekeurd!
Enige is dat ie wel wat ittig is, ik had er 5 gedroogde pepers incl zaden inzitten, dat zou 4 mogen zijn.
Door Antonia
Fido schreef: Wij zijn geen voorstander van alleen het sap van een vrucht of groente maar ik verwacht morgen of overmorgen toch een sapcentrifuge die ik heb besteld. Ik wil compromissen gaan maken  :)
Sommige recepten worden in de blender dikke blubber en soms wil ik dat niet. Ik ga bepaalde producten in de centrifuge doen en de rest in de blender.
Citrusvruchten snij ik nu de schil vanaf die ga ik dan met schil centrifugeren.

Heeft iemand al eens koekjes of iets dergelijks gemaakt van het "afval" wat uit de sapcentrifuge komt? Juist die vezels wil ik naar binnen hebben.
Ik ben vooral een voorstander van het grootste gedeelte van mijn voeding rauw te consumeren (ik wil uitkomen op zo'n 70%). Daar is het nuttigen van sappen en smoothies een prima hulpmiddel bij. Ook hier is het een combinatie: ik juice groenten en fruit en gebruik het sap dan weer bij een smoothie in de blender.

Ik schil mijn citrusvruchten, ook degene die wel biologisch zijn.
Laatst gewijzigd door Antonia op ma 28 jan 2013, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
Ik ben later begonnen met het 14-daagse programma, doordat ik de sapkuur die hieraan vooraf ging met drie dagen heb verlengd. Ik ben dus bezig tot en met woensdag.
Ik ben intussen aan het nadenken hoe ik het na dit 14-daagse programma verder ga aanpakken.
Door Paula1976
Na een Zwaluwhoeve weekend het spoor een beetje bijster. Me vandaag er nog niet toe kunnen zetten om weer aan de slag te gaan. Dus hoewel ik eigenlijk tot en met donderdag met het 14 dagen plan bezig moet, kan ik beter overnieuw beginnen.  :-\

Nou ja, morgen weer een dag!  :)
Nou vanavond voor het eerst de pompoensoep gemaakt. Ik had de schil erom gelaten, maar ik denk dat ik daar spijt van krijg. Ik ga em morgen als lunch mee naar het werk nemen. Voor de rest wil ik morgen weer alleen de turbosmoothie meenemen en wat fruit. Ik heb ook het programma niet precies gevolg. Wel zo veel mogelijk jason goedgekeurde dingen gegeten. Veel groenten en vis ipv vlees. Ik heb in die twee weken maar 3 keer vlees gegeten. Voor de rest vis of alleen groenten. Wel stukjes 80% chocolade en nootjes gegeten.
Door EllenL
Zo heb ik het ook gedaan... En ik ben inmiddels zo gewend aan het sappen dat ik dat vaak nog liever doe dan iets te eten klaar maken, dus ik gok dat ik de komende tijd vaak 2x per dag aan het sap ga en dan 's avonds of lekker makkelijk een salade of soep of een keer lekker koken voor manlief en mezelf. Gisteren de fish and chips gemaakt, vind de zoete aardappelen wel heel zoet, lol, maar op zich was het niet verkeerd... en ik denk dan af en toe ook een 'gewone' maaltijd zoals voor Jason, waarbij ik me wel aan de 80 / 20 regel probeer te houden :) Moet wel nodig boodschappen doen, mijn voorraad ananas is nu echt op, ik ga eerst eens even uittesten met peer ipv ananas (zag op facebook dat hij zei dat als je ongeveer 50% uit appel, ananas of peersap laat bestaan je over het algemeen goed zit qua smaak), die is tenslotte ook in de aanbieding bij de appie. En erger nog, mijn bleekselderij is op, nooit gedacht dat ik dat jammer zou vinden, haha, maar ik vind het echt heel lekker door mijn sap :D
Door Paula1976
Vandaag begonnen met de Turbo Express! Verder niet zo heel veel voorraad meer, dus als ik meer sapjes wil doen vandaag, zal ik toch echt eerst boodschappen moet doen! Hmm....hopelijk kom ik daar vanochtend nog aan toe!
Hmm Ellen die peer is een goede tip van jou. Das ook iets beter te betalen dan de ananas. Ik heb nu nog drie ananassen in de kelder liggen nog van de c1000 aanbieding, dat blijft in de kelder lang goed.
Door EllenL
Helaas heb ik geen kelder en het was echt net op tijd op gegaan allemaal, laatste paar dagen had ik gelukkig nog wat plek in de koelkast over! En die facebook pagina van hem heeft wel nuttige dingen af en toe ;)
Door EllenL
hannabelgje schreef: Ik ben nu zoooo blij met mijn kelder.  :)
Kan ik me voorstellen! Ik heb een extra puntje opgenomen bij de vereisten voor ons volgende huis: een kelder :D

Zo maar rondje boodschappen doen, toch maar eerst naar Duitsland even bij de K+K gember en bio citroenen halen (vooral die laatste kan je wel even een paar kilometer extra voor rijden, 4 voor 1.49...) want ik heb al een paar dagen te weinig gember voor een gember shot :'( ;) en dan naar de ah xl voor alle leuke aanbiedingen daar :D

Ananas heb ik tot nu toe trouwens het goedkoopste gevonden bij de nederlandse Lidl, 1.69 voor best grote joekels, groter dan die van de C1000... maar dat was al een tijdje geleden dus geen idee of ze daar nu nog zo duur/goedkoop zijn... maar dat wordt dan een te groot rondje, dus ik ga maar voor de peer vandaag, wie weet vind ik dat ook nog lekkerder ;)
Net heerlijk mijn pompoensoep op het werk als lunch gegeten. Wel jammer dan de thermosfles hem niet zo lang warm houdt. Maar toch was hij lekker. Ik heb het er lekker warm van gekregen ook. Vanavond eet ik hem ook als avondeten denk ik met wat roggebrood erbij.
Door Irish
Kaio schreef: oja de zelfgedroogde buillion laatst gebruikt en goedgekeurd!
Enige is dat ie wel wat ittig is, ik had er 5 gedroogde pepers incl zaden inzitten, dat zou 4 mogen zijn.
Ik ga de bouiilon die ik dus met gistextract etc heb gekocht  weggooien. Enneuh ik wil je best betalen als jij bouiilon voor mij wilt maken :sofa:  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door