Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
nova schreef:Ik denk dat, dat een ingrijpende verbouwing zal worden...als je een houten vloer (van boven verdieping) wilt laten vervangen voor een betonvloer
Vaak worden voor dit soort renovaties, zwaluwstaartplaten op de balken gelegd,, een betonvloer eroverheen, en dan een tegelvloer,![]()
zurca schreef: Ik denk dat, dat een ingrijpende verbouwing zal worden...als je een houten vloer (van boven verdieping) wilt laten vervangen voor een betonvloer+De draagbalken, die ook van hout zullen zijn gaan zo'n betonvloer nooit kunnen dragen vrees ik....
Kaio schreef: Mijn ouder hebben 20 jaar geleden bij de verbouwing van de badkamer waar ook een houten vloer lag ook beton gestord, eroverheen. Hoe precies weet ik niet maar volgens mij met extra metalen balken en dan zo'n speciale ribbelplaat en dan beton erop.dat zij dus die zwaluwstaartplaten
nova schreef: +Moet natuurlijk ook wel tot de mogelijkheden behoren
Om even in te gaan op zo een aanpassing:
Balken blijven altijd zitten, alleen de vloerplanken worden er dan uitgehaald.
Metalen zwaluwstaart platen erover, en een laag cement van een paar centimeter. dan tegels erover, je je vloer is watervast
Kan per ruimte zo gedaan worden.
Maar als iemand hier niet voor kiest, prima toch?
Lizzy schreef: En qua lekkage schiet je daar natuurlijk nul mee op, toch?Niet veel...langs beton komt het net zo hard naar beneden zetten. Alleen dan droogt je vloer weer wat makkelijker aan. Maar gut jee, ook hier in de hele wasmachinecarriëre nog nooit lekkage gehad.
Angelique schreef: Niet veel...langs beton komt het net zo hard naar beneden zetten. Alleen dan droogt je vloer weer wat makkelijker aan. Maar gut jee, ook hier in de hele wasmachinecarriëre nog nooit lekkage gehad.Hier idem, en een laaaaaaaange carrière
Lizzy schreef: Nou, de pest is, ik heb de wasmachine NU en de komende periode (met de puppen) heel hard nodig. Dus op zich kan ie in de schuur maar we hebben gewoon geen tijd meer om het ding naar de schuur te laten brengen en een afvoer te maken.....Lijkt me sterk dat je binnen nu en het moment waarop de pups uit huis gaan ineens problemen met je wasmachine krijgt, zeker als het een nieuwe Miele is. Kortom, het hoofd koel houden!
Zo'n renovatie gaat 'm hier echt niet worden hoor! De vloer blijft wat ie is!
Anne in Duitsland schreef: Lijkt me sterk dat je binnen nu en het moment waarop de pups uit huis gaan ineens problemen met je wasmachine krijgt, zeker als het een nieuwe Miele is. Kortom, het hoofd koel houden!Nou, dat trillen moet dus wel verholpen worden want dat horen ze 3 straten verder