Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EllenL
Irish schreef: Lastige tijd voor mij aangebroken, in dit deel van mijn cyclus schreeuwt de suikerverslaving zo hard, het lukt niet.
Ben me er immers zo bewust van en toch lastig nu door te zetten. Kan me crab apple niet vinden terwijl ik die nu zo nodig heb. Lol, nog een verslaving  :biggrin2:
Probeer je anders voor te stellen dat je de crab apple inneemt en wat het met je doet, het is tenslotte een bepaalde vibratie waardoor het werkt, dus als je je daar energetisch op probeert af te stemmen kan dat ook werken. En op zich is het nog heel knap dat je alleen maar verantwoorde dingen hebt genomen, dus dat punt heb je in ieder geval gescoort. En volgens mij werkt het psychologisch beter als je gewoon denkt, nou, dat heb ik lekker even mogen doen van mezelf, nu kan ik er weer even tegenaan en als dat niet lukt, zie mijn commentaar over de crab apple ;)
Door EllenL
Paula1976 schreef: Ik merk dat ik niet meer echt zin heb in al dat bewerkelijke eten (lees ook: sapcentrifuge steeds schoonmaken en allerlei aparte boodschappen halen die ik hier in het dorp niet kan krijgen). De sapjes 's ochtends komen me een beetje de neus uit. Wel gisteravond de groene soep gemaakt en die was erg lekker. Heb gisteren gezondigd met een 30+ kaas......en niet zo'n beetje ook.....

Suikerbehoefte is er totaal niet gelukkig, thee drink ik nu zonder suiker en zelfs gewone thee is al niet meer zo vies. Dus dat is super! Maar om elke dag strak volgens een plan te eten, ik heb er ff geen zin meer in!

Pfff.....met als gevolg dat van de 4 kg die ik was afgevallen met 10 dagen detoxen er alweer 1 bij is!  :-[ Hmmm......mijn doel om 8 kg af te vallen zal ook wel niet haalbaar zijn want ik kom niet aan de extra beweging die daarvoor nodig is, mits ik daar extra pijn voor wil lijden.....meer pijn is slechter slapen is down voelen en al helemaal niet sterk genoeg zijn om me aan een 'dieet' te houden! Zucht....

Ik ben het dus ff kwijt......HELP!  ;)

Meer pijn lijkt me niet de bedoeling en dat bewerkelijke ben ik ook af en toe hardgrondig beu... maar soms ook helemaal niet gelukkig! En ik mag zondag zondigen van mezelf, dan heb ik een verjaardag van een vriendin, water en thee drinken ok, maar qua eten ga ik echt niet moeilijk doen dan...

En ik ben blij, want na toch stiekem af en toe op de weegschaal te hebben gestaan en in plaats van onder de 80 te zijn gedoken toch weer een half kilootje er bij steeds woog ik vandaag eindelijk 79 :D Dus geef de moed nog niet op Paula ;)

Sinds gisteren doe ik trouwens ook wat gebroken lijnzaad door mijn sapjes, want dat is wel een beetje nodig voor mijn darmen heb ik gemerkt ::)
Door Kaio
Ik had het menu al aangepast zodat het meer in mijn straatje past. Vooral het avondeten heet dat, ik vind geblenderde soep bijv echt  :yucky:
Daarnaast zit er bij lunch ietwat te veel brood ed bij. En oja bij sommige visgerechten bijna geen groenten, daar pleur ik dan weer meer groenten bij. Of ik eet lekker wat anders.
Suiker enzo gebruikte ik zowiezo al haast niet, vind ik niet lekker.
Wel at een veel kaas en noten wat ik nu dus veel minder doe.
De smoothie/sap smorgens werkt voor mij uitstekend, wel vooral de groene.
Beweging nee ik doe niet 2 x per dag sporten, nee dat kunnen mijn spieren niet hebben, wel een paar keer per week.
Bijkomen na detox lijkt me haast logisch, was toch vooral vocht wat verloren was. Daarnaast is lichaamsgewicht niet het belangrijkste. Vet/spier verhouding lijkt me belangrijker.
Door EllenL
Zag ik net op facebook, volgens mij is het dat recept van 'het filmpje' maar dan met amandelmelk ipv kokosmelk:
Want what feels like a naughty smoothie today? Try the Tahini Choco Beaney recipe from the Funky Fresh Juice Book! Recipe: 1 tblspn raw cacao powder, 1 tblspn of tahini, 2 tspns of manuka honey, 1/2 banana, 250ml almond milk. Just add everything to a blender and blend for 45 seconds. SOoooo tasty, and full of good (healthy) fats and omega oils. Find more recipes in our free ebook here http://www.juicemaster.com/Juice-Master-Juice-Recipes
Ik probeer wel gezond te blijven eten, ik ontbijt met ern smoothie, neem een salade als lunch en avondeten low H I maar het lukt me ook niet via het programma. Vrijdag heb ik een etentje van een collega en dan eet ik ook wat de pot schaft. Ik probeer wel gewoon gezond te eten. Oh en ik neem af en toe ' s avonds een koffietje. Verder drink ik thee en water. Als tussendoortje eet ik fruit. En ik ben het boek slim for life aan het lezen in de hoop dat dat me helpt.
Door EllenL
Voor mij werkt het ook het beste om me niet strak aan het plan te houden, ik heb namelijk ook liever dat ik het langer dan 2 weken vol hou ;) Nou scheelt dat ik me gewoon eindelijk een stuk beter voel en veel minder pijn in mijn rug heb, dus dat is natuurlijk al wel genoeg motivatie, maar ik denk toch ook dat ik binnenkort eens lekker stamppot ga maken, met spekjes en mystery meat rookworst :D En dat ik zondag met de verjaardag aan de hapjes en stokbroodjes ga, al was het ook maar om uit te testen hoe dat (be)valt... nou ja, en gewoon omdat ik ons zelf ken en we daar waarschijnlijk tot 's avonds laat zijn en die hapjes het enige eten is wat we krijgen tenzij ik of zelf wat mee neem of heel erg honger heb tot we thuis zijn en dus maar eerder weg gaan en dat is ook weer zo ongezellig ::)
Vanmorgen eens op de weegschaal gaan staan en ik ben toch niet aangekomen. Mijn drie kilo van de juice detox zijn er nog steeds af. Dan denk ik dat ik toch niet zo verkeerd bezig ben. Nu ben ik met de kou veel minder actief, ik kan niet lang lopen en steppen is er met de sneeuw helemaal niet bij.
Door EllenL
ik heb ook veel goede dingen gekocht.... en stamppot aardappelen en rookworst ::) weet nog niet of ik gewoon een grote pan maak voor Eric dat hij daar een paar dagen mee vooruit kan, lol, of dat ik zelf toch maar ga mee eten, ik denk het laatste, ben super super moe, heel de nacht wakker gehouden door gehoest en dat 2 nachten wordt ik niet vrolijk van, en doet even al het positieve van het gezonde eten teniet qua hoe ik me voel, dus net ook maar een hoestdrankje gekocht bij de etos ;)
Door Irish
Ik heb er paprika fish en chips van gemaakt en volgens mij wordt het lekkerrrrrrrr  :D :D
Wel beetje vals gespeeld en de aardappels gebakken in de wok met royaal koksolie  :biggrin2: :-[
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door