Eigenlijk hetzelfde en ik vind dat dat niet hoort.
Gisteravond de hele tijd haar buik gemasseerd en op een gegeven moment ging ze van schoot af en op de bak. Daar klonk het nogal vloeibaar en daarna maakte ze een 'ngh' geluid (alsof iemand zit te persen). Ik heb in de bak gekeken, maar zag geen verse drol (ze had wel goed gegraven) en het rook ook niet naar blikdrol.
Vanochtend wilde ze weer geen ontbijt en heeft meneer haar op een gegeven moment maar weer een blikje g**rm*t gegeven. En dat heeft ze netjes opgegeten.
Verder ligt ze de hele dag saai opgerold in haar fruitschaal. Als je aan haar zit of iets tegen haar zegt, zegt ze wel netjes 'purr' terug, maar verder vind ik haar tam en saai en helemaal niet haar vervelende zelf.
Als ze echt verstopt zou zitten, zou ik daar denk ik toch meer van moeten merken. Ze kotst namelijk niet en zit niet raar met haar buik of poten eronder gevouwen. Ik hou natuurlijk nog steeds in mn achterhoofd dat ze weer iets geks heeft opgevroten, maar ze geeft zo weinig verschijnselen.
Ik vind het allemaal zo raar. Normaal als Sien ziek is, is ze heel Zielig en anders toch echt wel boos. De DA heeft gisteren uitvoerig in haar zitten kneden en ze vond het wel eng (was te zien aan haar hoofd), maar ze heeft niet eens naar hem uitgehaald met nagels. Meneer gooide deze lauwe reactie op het verschil in DA tussen A'dam en BoZ, maar ik weet het niet zo. De hele situatie is wel anders ja; grote rustige wachtkamer, er zaten helemaal geen honden te wachten en blaffende honden waren paar behandelkamers verder, met de auto tussen meneer en mij in naar de dokter ipv in drukke tram in het karretje of te voet door de Indische buurt (altijd veel mensen op straat), doortastende DA: hij heeft Sien vaker gezien en lijkt haar wel grappig te vinden ipv een boze rode toverkol en hij nam de tijd voor haar ipv hop uit de tas en niet treuzelen want er zitten nog 50 andere mensen te wachten. Ik vind de situatie eromheen niet bepalend genoeg om van Burger naar een gewone kat te transformeren op de behandeltafel.
Normaal eet Sien zo'n 150 gram barf op een dag en dan lust ze eigenlijk nog wel meer. Eten is 1 van haar hobby's. Overigens voert ze op dit moment geen enkele hobby uit; niet alleen eten, maar ook zingen in de badkamer, hard roepen dat ze de muis heeft gevangen (die zijn we al een tijdje kwijt), na het eten met gestrekte poten en dikke staart rondhupsen/rennen, met Ot een spelletje apenkooi of 'de leeuw en de hinde' (Sien als leeuw en Ot als hinde) doen. 's Nachts blijft ze ook beneden in de fruitschaal liggen, dus niet eens op de bank bij Ot en helemaal niet boven in bed in het midden of in het Ottenbed.
Ze krijgt nu dus blik, omdat ze dat wel eet en Ot het niet moet. Dan nog staat ze niet te roepen en irritant te doen, wat ze normaal dus wel doet. Blik laxeert normaal ook goed bij haar.
Dit heeft ze gisteren gegeten:
- 2 blikjes g**rm*t (2x 85 gram ofzo)
- bakje avondeten van Ot leeggegeten; geen idee hoeveel daar nog inzat, ik gok op 25 gram ofzo: gemalen barf met een scheut kattenmelk
- 2x Liquid Catsnack (viezig vloeibaar spul met vissengeur wat meneer eens had gehaald en ze diarree van kreeg)
Ze heeft geen enkele keer om eten geroepen

Ruim 5 jaar geleden, voordat ik volledig ging barfen, at Sien kh-vrij blik met een barfhapje iedere dag. Ze kreeg dan 200 gram blik en 1-2 kuikentjes of een ander barfdingetje (stuk spiervlees of vleesbotje). Die hoeveelheden komt nu totaal niet aan.
Ik heb wel 1 theorie, maar ik weet niet in hoeverre die plausibel is, want ik ben niet medisch onderlegd. Ik heb natuurlijk ook allerlei dingen in mn hoofd gehaald als fip, hcm en andere dodelijke dingen, maar die lijken niet waarschijnlijk.
Buiten is het koud en binnen is het warm. Nu zijn Ot en Sien wel binnenkatten, maar ze merken natuurlijk ook wel dat er een temperatuurverschil is. Overigens is hier binnen de lucht gortdroog, de hygrometer zegt een vochtpercentage van 21% in de woonkamer (ik voel dat ook aan mn ogen). Ik heb daardoor niet alleen te droge ogen en een huid waar de vellen aanhangen, ook meer eczeemplekjes en wat uitgebreider en droge neus en daardoor 's nachts snurken. Ik beweeg ook wat minder en kom nu dus niet buiten (tenzij alleen klein stukje van voordeur naar de auto). Dat heeft effect op mn ingewanden; ik zit nu aan extra vezelrijke dingen

Kan zoiets ook bij katten en in het bijzonder Sien? Net even wat minder beweging wegens winterslaap en kou, net even wat meer bot gegeten dan normaal, net even de spijsvertering iets van slag wegens haarbal van zondag en dat alles bij elkaar daardoor een milde verstopping?
Ik weet ook even niet meer hoe ik haar kan laxeren. Normaal had ze op het menu van gisteren zichzelf al helemaal binnenstebuiten moeten diarreeën. Haarbalpasta heeft ze nu echt geen zin in en smeer het af aan de bank, mij of Otje.